חדרה ויישובי הסביבה מצויים בעליה מרשימה באחוזי התלמידים הזכאים לבגרות, במסלול 5 יחידות לימוד במתמטיקה.
1 צפייה בגלריה
נחשף שיעור הזכאים בירושלים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה
נחשף שיעור הזכאים בירושלים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה
נחשף שיעור הזכאים בירושלים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה
(צילום: shutterstock)
קראו עוד:
כך למשל בשנת תש"פ, נרשמה עליה של 17% בכמות התלמידים הזכאים לבגרות במסלול זה בחדרה, עליה של 16% בפרדס חנה כרכור, של 13% באור עקיבא, ו- 11% בזכרון יעקב.
הנתונים עלו מהדוח השנתי של "רשת ערי מצוינות" שהוגש לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. עוד עלה מהדוח כי בשנת הלימודים תש"פ, אחוז התלמידים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים בפרדס חנה כרכור, היה 7%, ובחדרה 6%.
רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב, פרסמה את הדוח השנתי שלה הכולל לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל, בשנת תש"פ וכן את הזכאים לבגרות, במגמת 5 יחידות מתמטיקה ב-110 רשויות מקומיות.
מנתוני הדוח עלה גם, כי קיימת נציגות מאזורנו, של תלמידי חטיבות הביניים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בשנת תש"פ. כך לדוגמא: באור עקיבא: 4% מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות, בחדרה הנתון עומד על 6% ובפרדס חנה כרכור על 7%. בזכרון יעקב, אגב עומד הנתון על 0%.
אופיר פז-פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב שהתייחס לנתונים שעלו מהדוח מסר : "אנחנו מברכים על המשך תהליך השיפור בעיקר ברשויות פריפריאליות באשכולות 1-4 ובנוסף, על ראשיתה של מגמת צמצום פערים בין רשויות חלשות וחזקות. לאור מגמות אילו, הרשת קוראת למשרד החינוך להרחיב את 'התוכנית הלאומית למצוינות בפריפריה".
לעדכונים: חדשות חדרה