1 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בית המשפט לענייני משפחה בחדרה חייב זוג הורים מאיזור מחדרה לחסן את בנם הפעוט, בן כשנה, בחיסון אנטי-טטנוס. השופט קבע כי ניתן להסתייע במשטרה אם ימשיכו ההורים לסרב את בנם בניגוד להחלטתו.
ההורים סירבו לחסן את בנם התינוק והנושא כאמור הגיע לבית המשפט - שהורה להם לחסנו. במידה וימשיכו בסירובם, עלולה המשטרה להתערב כאמור.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט לענייני משפחה בחדרה, נכתב כי "קיים הכרח במתן חיסון, נוכח חשש כי פצע הכוויה ממנו סובל הקטין עלול להזדהם בחיידק הטטנוס. נבגי החיידק מצויים בסביבה, בכל מקום, עלולים להיכנס לגוף דרך פצעים מזוהמים או נזק לרקמות כולל כוויה. החשש הוא כי חיידק הטטנוס יפעיל רעלן אשר גורם למחלה קשה, המתבטאת בכיווץ קשה וכואב של השרירים עד כדי סכנת מוות עקב שיתוק שרירי הנשימה. קיים סיכוי לתמותה של 18% במקרה של מחלה כאשר החולה מקבל טיפול בבית חולים ובהעדר טיפול מתאים, קיים סיכון לתמותה המגיע עד כדי 100%".
לבקשה צורף מכתב של רופאת הנפה שממנו עלה כי הפעוט אינו מחוסן כלל. "הרופא המטפל המליץ על מתן חיסון סביל נגד טטנוס בהקדם האפשרי. פצע הכוויה ממנו סובל הקטין עלול להזדהם בחיידק הטטנוס. לא קיימות חלופות טיפוליות אחרות ויש לתת את החיסון הסביל בהקדם האפשרי שכן יעילותו פוחתת ככל שחולף הזמן מאז הפציעה. מתן החיסון הסביל הינו רלבנטי עד סוף תקופת הדגירה המרבית של המחלה, כלומר עד 21 יום מהחשיפה. עוד עולה כי לא ניתן לכמת את רמת הסיכון שהקטין מצוי בה, אך הוא קיים וכן כי לא קיים סיכון משמעותי מקבלת חיסון נגד חיידק הטטנוס".