קהילת בית הספר "ניצנים" בשכונת נווה חיים בחדרה מתאבלת על פטירתה הפתאומית של ציונה איפרגן (70), המזכירה המיתולוגית של בית הספר.
2 צפייה בגלריה
ציונה איפרגן ז"ל
ציונה איפרגן ז"ל
ציונה איפרגן ז"ל. "נתנה מטוב לבה ואהבתה לילדים"
(צילום: מהפיסבוק)
תלמידים והורים רבים מבכים את מותה של איפרגן, ששימשה במשך עשרות שנים כמזכירת בית הספר בשכונה והיתה בעבור תלמידים רבים מעין אמא-סבתא חלופית. הלווייתה התקיימה ביום חמישי בשבוע שעבר בבית העלמין החדש בחדרה בנוכחות רבים מקהילת בית הספר, הורים ובוגרים שהגיעו ללוותה בדרכה האחרונה.
על פטירתה המפתיעה הודיעה לקהילת ההורים מנהלת בית הספר ורד חזן: "בצער רב אני מעדכנת על מותה של המזכירה ששירתה בניצנים שנים רבות. משפחת ניצנים לדורותיה מבקשת לנחם ולחזק את ידי המשפחה בשעה כואבת זו".
תושבת השכונה ואם לילדים שהתחנכו בבית הספר ניצנים סיפרה: "קיבלתי את הבשורה בצער רב, כל ילדיי למדו בבית הספר וגם אחייני, שהיום הם בשנות ה-20 לחייהם. ציונה היתה אי של שקט, רוגע ולב ענק בעבור תלמידי בית הספר. כל מי שנפצע, היה עצוב, ביקש לדבר עם הוריו בטלפון או היה לו קשה בכיתה מצא את עצמו במשרד של ציונה המתוקה, שתמיד דאגה, נתנה להם מילים טובות, הרגיעה, הכינה להם תה ואפילו כריך למי שהיה רעב או לא רצה את האוכל שהביא מהבית.
"היא שוחחה עם ההורים, הרגיעה אותם ואת הילדים והיתה כמו אמא, שהתלמידים מצאו בה נחמה בזמנים קשים. אישה עדינה, טובה ומכילה. הרבה פעמים ילדים עם בעיות התנהגות או רגשיות שהרגישו חוויה של כישלון או כעס בכיתה הגיעו למשרד של ציונה, שהחום והעיניים הטובות שלה שידרו להם ששם הם בסדר. הם יכולים להתקשר להורים, לקבל כוס תה, ליטוף, חיוך ומילה טובה. כך היה הרבה פעמים עם הילדים הפרטיים שלי והכל בנועם, בחיוך, באהבה ובסבלנות. כואב הלב שציונה הלכה מאיתנו".

2 צפייה בגלריה
 בית הספר ניצנים. "התלמידים מצאו בה נחמה בזמנים קשים"
 בית הספר ניצנים. "התלמידים מצאו בה נחמה בזמנים קשים"
בית הספר ניצנים. "התלמידים מצאו בה נחמה בזמנים קשים"
(צילום: מירית גולן)

קראו גם:

מאיה ספל, חברת הנהגת ההורים של בית הספר, ספדה לה: "מדובר באישה שליוותה את תלמידי ניצנים שנים רבות, נתנה מטוב לבה ואהבתה לילדים והיתה סבתא שנייה לכל אחד מהם. אחד הילדים שלי סיפר לי שפעם הוא אמר שכאבה לו הבטן כשהיא לא באמת כאבה לו רק כדי לשבת ליד ציונה. היא גם ניחנה בצניעות וענווה יוצאת דופן, בלט מאוד שהיא עשתה הכל מאהבת חינם נטו. היא לא חיפשה אף פעם תגמול או תמורה למה שעשתה".
בעמוד הפייסבוק של איפרגן ספדו לה הורים רבים וכתבו בין השאר: "איזה צער ואבדה ענקית, איזו אישה היית, גידלת דורות של ילדים באהבה אין סופית. ציונה, קשה לדבר עלייך בלשון עבר. היית כולך נתינה, לב טוב וענק, המלאך של התלמידים ואישה שמפיצה אור בסביבתך".
יהי זכרה ברוך.