זו הייתה אמורה להיות האטרקציה של הקיץ בחדרה. אירוע ספורטיבי עם ערך מוסף ברצועת החוף היפה של העיר, שימשוך אליה חובבי כדורגל מרחבי הארץ ושידורים חיים בטלוויזיה. מה טוב יותר לתדמית של חדרה מאשר טובי שחקני הכדורגל מפליאים בביצועיהם בחוף הים של העיר?
4 צפייה בגלריה
ליגת כדורגל החופים. לא הגיעה לחדרה
ליגת כדורגל החופים. לא הגיעה לחדרה
ליגת כדורגל החופים. לא הגיעה לחדרה
(צילום ארכיון: נמרוד גליקמן)
ליגת כדורגל החופים שכה מזוהה עם נתניה, הייתה אמורה לפני שנתיים להעתיק את פעילותה לחדרה ולפעול בה החל מקיץ 2022, כך הכריזה העירייה עוד בשנת 2020. אלא שלמרבה הצער, הדברים השתבשו בין חברת אלוריה, זכיינית ליגת החופים, לבין החברה הכלכלית חדרה. והמיזם נפל. כעת הוויכוח בין הצדדים מגיע לפתחו של בית המשפט.
לפני כחודשיים הגישה חברת אלוריה בבית משפט השלום בתל אביב תביעה נגד החברה הכלכלית של עיריית חדרה. אלוריה טוענת כי למרות שחדרה ביקשה לארח את ליגת כדורגל החופים, אין באמת בבעלות העירייה שטח גדול מספיק להפעיל בו את ליגת החופים. העירייה מצידה טענה כי הציגה שטח, אולם חברת אלוריה, כשלה בהשגת היתרי בניה עבורו. בתביעתה טענה החברה, כי נעשו שלל ניסיונות מטעמה להיחלץ מהפיאסקו שלטענתה עיריית חדרה גרמה לו, אולם ללא הצלחה ובעקבות ביטול הליגה בעיר היא סובלת מפגיעה משמעותית במוניטין ומאובדן רווחים. אלוריה דורשת פיצוי בסך 550 אלף שקלים בגין הפרת הסכם, פגיעה במוניטין ואובדן רווחים.

4 צפייה בגלריה
חוף אולגה
חוף אולגה
החופים בחדרה לא התאימו
(צילום: אלעד גרשגורן)

בתביעה נטען כי חברת אלוריה עוסקת בהפקת אירועי ספורט ובין היתר היא בעלת הזכות הבלעדית לארגון משחקי ליגת כדורגל החופים וליגת הקטרגל. התביעה נסובה סביב הסכם שנחתם בין הצדדים ונוסח על ידי החברה הכלכלית בתאריך 4/4/22 ובמסגרתו אמור היה להתקיים טורניר כדורגל חופים בחדרה בעונות הקיץ 2022 ו-2023. על פי הנטען בתביעה בקיץ 2022 לא התקיימה ליגת כדורגל חופים בהתאם להסכם בשל הפרה בוטה של ההסכם על ידי החברה הכלכלית.
אלוריה טוענת בתביעתה כי בעירייה הפרו את ההסכם הפרה בוטה "זאת, מהרגע הראשון ומיד לאחר כריתתו כשבדיעבד התברר שהנתבעת הציגה במישרין ובאמצעות בכירים בעירייה מצגי שווא שהעיקרי בהם הוא העדר מתחם קרקע בבעלותה או בשליטתה בו ניתן לקיים את ליגת החופים. מצג השווא של קיום מקרקעין בבעלות או שליטת הנתבעת היה הבסיס להתקשרות. במהלך הזמן הוליכה הנתבעת את התובעת בכחש, טענה טענות שווא, דברי הבל ושקר, לא שילמה את שהתחייבה ובהתנהלותה מנעה את קיום ליגת החופים בשנת 2022 ועושה זאת גם בשנת 2023. כל הניסיונות, והיו רבים, להגיע להסכמות ולאפשר את קיום הליגה ירדו לטמיון בשל מערך הטעיות הגובלות בהונאה ומרמה, הבטחות שווא והולכה בכחש על ידי חברה עירונית כשקברניטי העיר מעורבים בכך במישרין ומפרים כל נורמה ציבורית".

4 צפייה בגלריה
האנרבוקס. החל מהשבוע הבא
האנרבוקס. החל מהשבוע הבא
האנרבוקס. גם הוא עלה כרעיון
(צילום: שלום ענסי)

עוד נטען בתביעה כי אחרי חתימת ההסכם נערכו סיורים רבים על ידי הצדדים בחיפוש אחר אתר מתאים לכדורגל החופים. "אולם די מהר התברר שאין לעירייה מתחם מספיק גדול בבעלותה ובכל מקרה נדרשות עלויות גבוהות להקמת תשתיות מים, חשמל וכו' שהנתבעת הסתירה את מהותן במהלך המו"מ", טוענת אלוריה. "כדי להציל את המצב הוצע כמיקום אולם האנרבוקס וגם זו הייתה הולכה בכחש בהיותה הצעה לא סבירה ולא הגיונית".
בתביעה שהוגשה על ידי בא כוחה של חברת אלוריה, עו"ד אייל יפה, נטען כי כל הניסיונות שנעשו על ידי חברת אלוריה ובעליה ערן אביב כדי לפתור את המחלוקת כשלו בשל התנהלות העירייה: "הפרת ההסכם על ידה נעשתה בעקביות ולאורך זמן וזו מחייבת בפיצוי התובעת בגין הפרת ההסכם. המוניטין שלה נבנה במשך שנים באופן שהינו מילה נרדפת לליגת כדורגל חופים בארץ. הליגה זכתה לפרסום נרחב בכל המדיות, השתתפו בה הטובים בשחקני כדורגל החופים בעולם וכל השחקנים המובילים בישראל. קבוצות מכל הארץ התארגנו וביקשו להצטרף לליגה בצד נציגות של מועדונים מובילים. הפעילות ירדה לטמיון בשל התנהלות הנתבעת, שפגעה במוניטין שנצבר ומעמידה את כדורגל החופים על בלימה".

4 צפייה בגלריה
(כדורגל חופים בנתניה.  | צילום: נמרוד גליקמן)

החברה טוענת כי בעקבות אי קיום הליגה נותני חסות ניתקו מגע, לא היו שידורי טלוויזיה ונגרמו נזקי עתק לחברה. לטענת אלוריה, הנזקים הישירים של החברה נאמדים בכ-400 אלף שקלים בצירוף מע"מ שבית משפט התבקש לחייב את החברה הכלכלית חדרה. עוד נטען כי על פי הסכם הזיכיון שיש לה מההתאחדות לכדורגל בישראל, החברה נדרשת לשלם מידי שנה 25 אלף שקלים. על השנים 2022 ו-2023, אלוריה מבקשת כי בית המשפט יורה לחברה הכלכלית לשלם.
קודם לתביעה הוגשו מכתבי התראה מטעם באי כוחה של חברת אלוריה לחברה הכלכלית. עד לאחרונה עוד נעשו ניסיונות לפתור את המשבר ולייצר ליגה לפחות בקיץ הנוכחי. לפני כחצי שנה, בחודש ינואר 2023, שוגר מכתב התראה נוסף בו נעשה ניסיון אחרון להסדיר את הליגה בקיץ זה והובהר לחברה הכלכלית כי התראה נוספת לא תישלח. "למרשתי ובעליה לא נותרה ברירה אלא לפנות אליכם בניסיון אחרון להגיע להסכמות ולהבטיח קיום ליגת החופים בקיץ הקרוב", נכתב בפניה והובהר כי אם לא תיוותר ברירה, תוגש תביעה כנגד החברה הכלכלית.
קראו גם:
בתגובה שוגר לחברה מכתב מטעם עו"ד סיגל ריטקופ באת כוחה של החברה הכלכלית שדחתה את הטענות והשיתה את האחריות דווקא על אלוריה. במכתב נטען כי לרשות החברה הועמד שטח באולגה ועל פי ההסכם אלוריה היא שהייתה אמורה להכשיר את השטח, ולקבל היתר בניה כדין ומשלא צלחו מאמציה לקבל את ההיתרים להפעלת הטורניר כדין, החברה הכלכלית ניסתה לפנים משורת הדין, בשיתוף פעולה עם העירייה, להעמיד חלופות: "מרשתנו מילאה את מלוא התחייבותה על פי ההסכם ואף פעלה מעל ומעבר בניסיון להעמיד את השטח המתאים לטורניר. למרבה הצער כשלו מאמצי מרשתכם לקבל את ההיתרים הנדרשים בניגוד להתחייבותה החוזית".
מהחברה הכלכלית נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה קנטרנית וחסרת כל בסיס. התובע כשל בקיום חובתו להוציא את ההיתרים והרישיונות הנדרשים ובשל כך נמנע האירוע. החברה שוקלת את המשך צעדיה לבחינת הנזקים שנגרמו לה ממחדלו של התובע".
פורסם לראשונה: 23:20, 20.07.23