תושבים מבית אליעזר מתנגדים לתוכנית להקמת בניין בן שמונה קומות בלב השכונה. מדובר בתוכנית שנושאת את השם "מתחם בזק", במגרש הממוקם בצמוד לקניון. השטח שימש בעבר לצורך תשתיות של בזק וכעת התוכנית מציעה לשנות את ייעוד הקרקע משטח למתקנים הנדסיים, לשטח למגורים ולמסחר.
1 צפייה בגלריה
השטח בו מתוכנן לקום המבנה
השטח בו מתוכנן לקום המבנה
השטח בו מתוכנן לקום המבנה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
על פי התוכנית שתוצג בקרוב על שולחנה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה בחדרה, הקומות התחתונות הוצמדו אל המרכז המסחרי הקיים, כך שימשיכו את רצף הבינוי והמסחר הפונה לרחוב. השימושים המוצעים בקומות הללו הן למסחר, משרדים, מרפאות ושימושים ציבוריים. הקומות העליונות לעומת זאת, יכילו 40 יחידות דיור בשמונה קומות.
על פי המתואר בתוכנית, קרוב למתחם מתוכנן פרויקט של התחדשות עירונית והאזור כולו עומד בפני שינוי ושדרוג, כך שהמגרש יכול לשמש את כל השכונה המתפתחת. לדברי תושבים המתגוררים באזור לא ידוע להם כלל על תוכנית פינוי ובינוי עתידית ואף לא כרעיון ראשוני.
עוד עלה מפרטי התוכנית כי שטחה מתפרס על פני דונם וממוקם בצומת הרחובות התאנים ונחל פולג. עיקרי התוכנית כוללים שינוי יעוד קרקע, למגורים ומסחר כשהתכנון של המבנה החדש יכלול בין היתר התייחסות למרכז המסחרי הקיים והממשק איתו וטיפול בחזית הפעילה בצומת הרחובות.
"מדהים ששטח של יותר מדונם ברחוב שקט יהפוך לבניין מרובה דיירים, בלי התחשבות במרקם האורבני, בתשתיות, בצפיפות", אמר אחד התושבים.
"לא ידוע לנו גם על שום רעיון לפינוי-בינוי, לא חתימות, לא תושבים, לא קבלן ולא יוזמה, אם קיים רעיון עתידי כזה הרי שעד שיקרום עור וגידים יעבור לפחות עשור. אז לאשר תוכנית כזאת בהסתמך על כך שבעתיד אולי יעשו פה פינוי בינוי נראה לנו תלוש. יש בתים פרטיים מסביב, בית אליעזר על פי רוב היא שכונה של צמודי קרקע, עם איזה צביון מסוים ובכוונתנו להתנגד לתוכנית לשינוי הצביון ולבניין שיהיה נטע זר במקום".
"אני נולדתי כאן. כולם מכירים את כולם מילדות, כמו משפחה", מוסיף תושב השכונה. "איך באזור כזה של צמודי קרקע, שקט, בסמיכות לקניון ולבית ספר, ידחפו לנו מגדל ועוד 200 רכבים. מבקשים שינוי יעוד לקרקע ואני לא מבין איך זה אפשרי. זה המקום היחיד שעוד נשאר עם הצביון של פעם. מבחינת עומסים ותשתיות זה נראה לנו מסוכן מאוד. עוד 200 כלי רכב יתווספו. איך נצא בכלל מהחניות שלנו. אנחנו מאוד מקווים שראש העירייה יתנגד לתוכנית".
ועד בית אליעזר בראשות היו"ר קרנית קעטבי פרסם קריאה לתושבים לסייע בנושא ההתנגדויות לבניין: "אנחנו מבקשים את עזרתכם בהתנגדות לעניין. נגיע למי שמתנגד ונחתים אותו. אנחנו מבקשים מחברי מועצת העיר להתנגד נחרצות לדבר הזה, בית אליעזר היא שכונה עם בתים צמודי קרקע והדבר יהרוס את צביון השכונה".
מהעירייה נמסר: "במידה והוגשו התנגדויות לוועדה לתכנון ובנייה, הוועדה תדון בהן כנדרש בחוק".
לעדכונים: חדשות חדרה