עיריית חדרה יחד עם כל הרשויות המקומיות בישראל תשבית מחר את שירותי העירייה, כחלק מהחרפת המאבק בחוק "קרן הארנונה".
2 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. מחר שביתה
(צילום: אסף פרידמן)
מהעירייה נמסר כי "ההחלטה לשבות התקבלה במרכז לשלטון מקומי על רקע הצבעת ועדת הכספים על העברת 'קרן הארנונה' הפוגעת קשות בחינוך, ברווחה, בתרבות, וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים הולמים ואיכותיים לתושבי העיר".
בעקבות השביתה, גני הילדים ובתי הספר יסודיים יהיו סגורים.
בנוגע למוסדות החינוך המיוחד: גנים ובתי ספר בחינוך המיוחד יהיו פתוחים, כולל כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ומערך ההסעות.
בחינות הבגרות בכלל והבחינה במתמטיקה העתידה להתקיים מחר בפרט – יתקיימו כסדרן.
לא יינתנו שירותים מוניציפליים, ובכלל זה לא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני בכלל משרדי העירייה.

2 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הגנים לא יפעלו מחר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

השביתה הגיעה בעקבות זעם בקרב ראשי רשויות באזור בשל הקמת קרן הארנונה, שתיקח חלק מכספי הארנונה לעסקים מרשויות חזקות ותעביר אותם לרשויות חלשות ברחבי הארץ. בעקבות המהלך הודיעו בשלטון המקומי על שביתה מחר ברשויות המקומיות.
מי שמקדם את קרן הארנונה הוא משרד האוצר בראשות השר בצלאל סמוטריץ'. מטרתו בהקמת הקרן היא צמצום הפערים בהכנסות בארנונה בין הרשויות המקומיות באמצעות גביה מרשויות חזקות לטובת בניה למגורים בפריפריות. קצפם של ראשי הרשויות יצא מאחר ולטענתם קידום הרשויות החלשות לא יכול להיעשות על חשבון החלשת הרשויות החזקות. המהלך מצטייר בעיני רבים ברשויות השובתות כ"עונש" על התנהלות עירונית תקינה.
הרשויות השובתות הן חיפה, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון, תל אביב יפו, גבעתיים, רמת גן, חולון, ראשון לציון, רמלה, אשדוד ובאר שבע. הרשויות לא יספקו שירותי ניקיון, לא ירשמו דוחות, לא תתקיים קבלת קהל ויושבתו הגנים ובתי הספר היסודיים.
קראו גם:
רון שגן חבר אופוזיציה במועצת העיר בחדרה אמר: "אני חושב שהחוק הזה שמנסים להעביר הוא פשוט בושה. הרשויות המקומיות מקבלות הרבה מאוד אחריות ומעט מאוד כסף מנגד. במקום להגדיל את התקציב שהן מקבלות מהמדינה, רוצים עכשיו לקחת מהם את המיסים העירוניים שלהן, שכבר היום לא מסוגלים לספק את סל השירותים לתושב. אני לא סומך על המדינה שתעשה צדק חלוקתי טוב יותר מאשר הרשות המקומית. גם הניסיון לכרוך בין תוספת תקציב שנלקח מרשויות מסוימות לבין קצב היתרי הבניה שגוי מיסודו, כיוון שרשות צריכה לגדול בקצב בו היא יכולה להגדיל את השירותים שלה. אם המדינה רוצה שהבניה תגדל, שתתכבד ותיתן תקציבים לפי תושב ולא לפי בניה".
לעדכונים: חדשות חדרה