חתול מבוהל שמצא את עצמו על עמוד חשמל בגובה עשרות מטרים ברחוב חובבי ציון, הוצל במבצע משולב של העירייה, חברת חשמל, וכיבוי אש והכול הודות לתושייה ומעורבות של תושבת אכפתית.

חילוץ חתול ברחוב חובבי ציון בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)

המקרה אירע בשבוע שעבר כשתושבת העיר אתי ששון, פעילת זכויות בעלי חיים בולטת, יצאה לטיול עם כלביה ואחת השכנות הסבה את תשומת ליבה למצוקת החתול על עמוד החשמל.
"הסיפור התחיל עצוב ונגמר טוב", היא מספרת. "יצאתי עם הכלבים שלי לטיול ושכנה שגרה מולי פגשה אותי ברחוב, גם היא חובבת חיות. היא הראתה לי את החתול בגובה. היא סיפרה לי שהוא נבהל מכלב ובמנוסתו טיפס על עמוד חשמל. המראה לא נתן לי דקה אחת של נחת. עשיתי סיבוב קטן עם הכלבים, החזרתי אותם מיידית וחזרתי לשטח. כבר ראיתי אותו תלוי ועורבים מתחילים להגיע כדי להפיל אותו. התקשרתי למשטרה אבל הם אמרו שאין להם איך לסייע, אז התקשרתי לאלון ברנס מהעירייה, אדם עם המון חמלה, שנענה לכל קריאה ומסייע להמוני בעלי חיים. ידעתי שגם הוא לא יכול לסייע כי זה גובה. התקשרתי בכל זאת ואמרתי לו 'אני רועדת כולי, לא יודעת מה לעשות'. אלון הגיע מיד וכמוני הבין שאנחנו במצוקה ואין איך להוריד אותו, רק עם מנוף, אם בכלל".

2 צפייה בגלריה
התוכי שחולץ. גם הוא ניצל
התוכי שחולץ. גם הוא ניצל
התוכי שחולץ. גם הוא ניצל
(צילום: אלבום פרטי)

לדבריה ברנס התקשר לגורמים הרלוונטיים ולשטח הגיעו נציגי חברת חשמל ונציגי כיבוי אש שהרימו מנוף ועם הרשת של ברנס הצליחו להוריד את החתול. למקום נקלעה גם סגנית ראש העירייה לשעבר, חדוה יחזקאלי, שניסתה אף היא לסייע ככל יכולה. "כל הסיפור ארך כשעתיים", אומרת ששון.

2 צפייה בגלריה
חתול שחולץ ברחוב חובבי ציון בחדרה
חתול שחולץ ברחוב חובבי ציון בחדרה
החתול ברחוב חובבי ציון בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)

"הרחוב נסגר לשני הצדדים. הם חסמו את הכביש בשני צדדיו. החתול ירד בלחץ נוראי, מבוהל ומפוחד וברח. הוא נעלם ליום וחזר ומאז אנחנו מאכילים אותו אני ועוד כמה שכנים. כמה ימים לאחר מכן כבר יצא שהצלתי גם תוכי שהותקף על ידי עורב ואני רוצה לציין שאלון ברנס מהעירייה נענה לכל קריאה. הוא אדם מדהים, שהציל כבר חתולים ממכסה מנוע ובכל מצוקה של בעלי חיים הוא מיד נרתם".
קראו גם:
אלון ברנס: "ראיתי את המחזה בשטח, לחצתי שנביא מנוף, התקשרתי לחברת חשמל והפעלנו לחץ כדי להציל את החתול ובסוף הצלחנו. זה לא מקרה ראשון, שאני נתקל בחתולים שנלכדו בגובה ותמיד חילצתי בכוחות עצמי, הפעם זה היה בגובה כ-15 מטרים אז זה היה אתגר מסוג אחר".
לעדכונים: חדשות חדרה