תושבים מחדרה מתלוננים על פינות ההאכלה לחתולים ברחבי העיר. לטענתם, מפוזרות כמויות אוכל גדולות ברחובות והן מהוות מפגע תברואתי. לדברי התושבים, החתולים לא אוכלים את כל המזון, והשאריות מושכות מזיקים, עכברים וחולדות. בנוסף, לטענתם, קערות מים בפינות רחוב מהוות סכנה להולכי רגל ומושכות זבובים ויתושים.
1 צפייה בגלריה
בתיאבון, חתול
בתיאבון, חתול
בתיאבון, חתול
(המחשה: shutterstock)
קראו עוד:
תושבת העיר אף סיפרה כי בנה, פעוט בן שנתיים הסובל מאלרגיה מסכנת חיים לדגים, הגיע בשבוע שעבר לטיפול בבית החולים הלל יפה, כיוון שנחשף למזון שפוזר באופן לא מבוקר. "זה קרה ברחוב נהלל, שם לומדת בתי פסנתר. כשסיימנו, הילדה עלתה לאוטו וחגרתי אותה. בינתיים הבן שלי התיישב לרגע על המדרכה ומיד התחיל לצרוח צרחות אימים. ראיתי שכל הרגליים שלו מלאות שלפוחיות. הבנתי שזו תגובה אלרגית. הסתכלתי על המדרכה וראיתי שהיא מלאה באוכל חתולים ובשמן. הכנסתי אותו לרכב ונתתי לו תרופה אנטי אלרגית לטונה. במקביל התקשרתי למד"א והם כבר שלחו לי ניידת. כשהניידת הגיעה, כבר התפשטו השלפוחיות והאודם גם לגב התחתון ולידיים. הילד היה באי שקט נוראי ובמד"א אמרו שצריך לפנות אותו למיון הקרוב. אחרי כמה שעות בהלל יפה שחררו אותנו לטיפול בקהילה וזה מכיוון שהתרופה שנתתי הצילה את המצב. כמה ימים לאחר מכן, לקחתי אותם לגן 'עזריאל', גן שעשועים בנווה חיים. קלטתי שכל הגדר מלאה במזון חתולים וגם על חלק ניכר מהדשא,. שלחתי מכתב לעירייה ולמשרד הבריאות וכיתבתי גם את עמותת יהל לילדים אלרגיים".
התושבת מוסיפה: "יש חוק עזר שמדבר על איך להאכיל בכלי, על פינוי השאריות ועל כמויות. כרגע, כשכל מאכיל עושה מה שבא לו, החתול חשוב יותר מחיי ילדיי".
תושב המתגורר בשכונת יצחק הוסיף: "מציק לי שבנושא האכלת חתולים הכול פרוץ. אתה לא יכול להגיד מילה בלי שיסמנו אותך כשונא חיות".
מהעירייה נמסר: "אין חוק האוסר על האכלת חתולים. בתכנון התקציב לשנת 2022 יש תקציב ייעודי להגדלת מספר פינות האכלה שיוצבו במקומות מוסדרים".