חנוכה בפתח, ולמרות המלחמה ומצב הרוח הלאומי, עיריית חדרה נערכה עם שלל פעילויות וכך גם מתחמי הקניות והמוזיאונים.
6 צפייה בגלריה
"כוכבי האור יחד ננצח". באנרבוקס
"כוכבי האור יחד ננצח". באנרבוקס
"כוכבי האור יחד ננצח". באנרבוקס
(צילום: יח"ץ)
עיריית חדרה דאגה לאירועים קהילתיים רבים בשכונות ופעילות לכל המשפחה. "לשמחתנו, המצב מאפשר לנו לקיים את אירועי חנוכה בחדרה ולתושבים מגיע קצת לחייך ולשמוח, גם עם כל מה שקורה במדינה", אמר מ"מ ראש העירייה ניר בן חיים. "לצד ההשתתפות בצער המשפחות והתפילה להשבת החטופים, דאגנו לשפע פעילויות ברחבי העיר ואני מקווה שלמרות הכול תושבי חדרה יצליחו לחגוג ולהרגיש את החג כמו שצריך".

אז מה יש לעשות בחדרה בימי החנוכה?

בתאריך 7/12/23 תתקיים שירה בציבור תחת הכותרת "כולנו אור אחד" עם טדי פרנקל, הדר דדון וקהילת נווה חיים. האירוע יתקיים במתנ"ס רעים בנווה חיים, בשעה 10:00, מחיר כרטיס כניסה: 10 שקלים.
בשעה 17:00 יתקיים במתנ"ס אירוע חנוכה קהילתי לכל המשפחה כולל הפעלות לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים.

6 צפייה בגלריה
אמיר שוהר. להעלאת המורל
אמיר שוהר. להעלאת המורל
אמיר שוהר. להעלאת המורל
(צילום: יח"ץ)

במועדונית אור, מרכז הפנאי בית אליעזר תתקיים ההצגה "החנוכייה של סבא יהודה" בשעה 17:30, ללא עלות.
במתנ"ס גבעת אולגה, יחגגו את החג בפארקים ובגנים הציבורים עם רכב שיגיע עד אליכם, בכדי לעשות שמח. כל זה יקרה בין השעות 16:30-18:30.
בתאריך 10/12/23 יתקיים ערב שירה להעלאת המורל באנרבוקס עם "ג'יין בורדו" והאומנים, אמיר שוהר, עומרי וקנין ושלו אדמוני. מחיר כניסה: 10 שקלים.

6 צפייה בגלריה
ג'יין בורדו. על הבמה
ג'יין בורדו. על הבמה
ג'יין בורדו. על הבמה
(צילום: יח"ץ)

במתנ"ס חפציבה בשעה 17:00 יתקיים "חנוכה קהילתי" ללא עלות.
במרכז הפנאי ביוספטל באותה השעה יצוין החג באירוע לכל המשפחה עם "מירבי קצב ותנועה". גם במקרה זה הכניסה חינמית.
בתאריך 11/12/23 תתקיים באנרבוקס בשעה 10:30 הצגת הילדים "כוכבי האור יחד ננצח", כשמחיר הכניסה הוא 30 שקלים.
בשעה 18:30 מעל בימת האנרבוקס יעלה המחזמר "הרב מהמערב הפרוע". מחיר הכניסה הוא 20 שקלים.
במרכז הפנאי רימונים, בשעה 17:00 תתקיים ההצגה "גברת קרש ומר מערוך", כרטיס כניסה בעלות 30 שקלים.

6 צפייה בגלריה
תערוכת ממציאים והמצאות בטכנודע
תערוכת ממציאים והמצאות בטכנודע
תערוכת ממציאים והמצאות בטכנודע
(ילום: יח"ץ)

במתנ"ס רעים באותה השעה תתקיים פעילות של סיפור ויצירה לחג עם רינת קריספין, מחיר כניסה: 20 שקלים.
במרכז הפנאי בית אליעזר, תתקיים פעילות לקטנטנים בגילאי 2-6 תחת הכותרת: "מפיצים את האור". מחיר כניסה 25 שקלים.
בתאריך 12/12/23 במרכז הפנאי יוספטל בשעה 16:30 תתקיים פעילות לכל המשפחה "חנוכה קסם" ומופע קסמים ללא עלות.
באולם התרבות במתנ"ס אולגה, תתקיים בשעה 17:00, מסיבת חנוכה לילדים שכוללת את ההצגה "המאור הגנוב", דוכנים וחלוקת סופגניות. הפעילות ללא עלות, אך בהרשמה מראש.
בתאריך 13/12/23 באולם רנה שני בשעה 17:30 יתקיים מופע חנוכה חגיגי ושמח לכל המשפחה עם גברת רגש, מירבי קצת ותנועה ומירית מגשימת החלומות. מחיר כרטיס: 40 שקלים.

6 צפייה בגלריה
מופע אור בווילג'
מופע אור בווילג'
מופע אור בווילג'
(צילום: יח"ץ)

במרכז הפנאי בית אליעזר, יתקיים אירוע ומסיבת חנוכה לילדים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם תחת הכותרת "לכל אחד אור מיוחד". בתוכנית: סדנאות, הפתעות, פינות שקטות, הדלקת נרות והופעה של הזמר אמיר שוהר. הכניסה ללא תשלום אך מותנית בהרשמה מראש לסדנאות ולמופע והפעילות כולה מונגשת ומותאמת.
באשכול פיס בבית הספר הרב תחומי תתקיים בשעה 18:00 הצגת החנוכה לכל המשפחה "נס גדול היה פה". מחיר כרטיס: 10 שקלים.
בספריה העירונית כמה שעות לאחר מכן בשעה 20:00 (במתחם יד לבנים) תתקיים שיחה מרתקת עם חמי רודנר ויניב איצקוביץ'. מחיר הכרטיס: 10 שקלים.
בתאריך 14/12/23 בשעה 17:30 תתקיים במרכז הפנאי "צפרירים" הדלקת נרות ופעילות לכל המשפחה ללא עלות.
במרכז הפנאי "אופקים", תתקיים מסיבת אור ואש באותה השעה, בעלות של 20 שקלים לילד.
גם בקונסרבטוריון העירוני נערכו עם הדלקת נרות חגיגית והרכבים מוזיקליים כיפים ומהנים לערבי החג. האירועים יתקיימו בשעה 19:00 מדי ערב והכניסה אליהם חופשית.

מה קורה במוזיאונים?

בטכנודע, המוזיאון הישראלי לרפואה חלל ומדע, יתקיים הפנינג חנוכה 2023 שכולל את תערוכת "ממציאים והמצאות ששינו את חיינו" לגיל הרך. בתערוכה יכירו הילדים את גדולי הממציאים וביניהם אייזיק ניוטון ותומאס אדיסון.
התערוכה תתקיים בין התאריכים 10-15 בדצמבר בין השעות 10:30-12:30. הפעילות מותנית ברכישת כרטיסים מראש באתר הטכנודע. מחיר כניסה לתערוכה: 65 שקלים לילד ו-35 שקלים למבוגר.

6 צפייה בגלריה
גברת קרש ומר מערוך. בקניון עופר חדרה
גברת קרש ומר מערוך. בקניון עופר חדרה
גברת קרש ומר מערוך. בקניון עופר חדרה
(צילום: יח"ץ)

מה קורה בקניונים?

במתחם הקניות והפנאי מול החוף וילג', יתקיים פסטיבל "אורות ואש" במסגרתו אמני רחוב ססגוניים המחופשים בתחפושות מרהיבות יקיימו הופעות רחוב שיצבעו את מדרחוב הקניות באווירה חגיגית. לצידם יופיעו רקדנים, ולהטוטני אש שירקדו עם מגוון אביזרים בוערים ויבצעו פעולות עוצרות נשימה. הפעילות תתקיים בימי שני ושלישי 11-12/12/23 בשעות 16:30-20:30, ותהיה חינמית.
בקניון עופר בחדרה, מקבוצת קניוני עופר יתקיימו במהלך חופשת החנוכה שעת סיפור סדנאות ומופעים בנושאי החג. הפעילות תתקיים בתאריכים 10,12,14 לחודש ותכלול סדנאות עיצוב חנוכיות מגבס, סדנת קישוטי סופגניות, מופע של כוכבת הילדים מיקה והדלקת נרות עם בית חב"ד.

קראו גם:

בתאריך 10/12/23 בין השעות 11:00-13:00 תתקיים סדנת עיצוב חנוכיות מגבס ובשעה 17:00 המופע "הסופגנייה שהתגלגלה".
ב-12/12/23 החל מהשעה 11:00 ועד השעה 18:00 יהיה הפנינג חנוכה ברחבי הקניון לכל המשפחה עם בובות ענק, חלוקת סביבונים וקישוט סופגניות. בשעה 11:00 יתקיים המופע "מסיבת החנוכה של עכברון" ובשעה 17:00 המופע של מיקה בשיתוף הקהל.
ביום חמישי, 14/12/23 בשעה 17:00 ייהנו הילדים מההצגה "מר קרש וגברת מערוך" ובמהלך ימי הפעילות תתקיים הדלקת נרות חגיגית עם חב"ד מידי יום בשעה 17:00.

גבעת חביבה

אירוע "קיפוד הזהב" לתיאטרון רחוב וקרקס היה אמור להיערך בחודש שעבר חבל הבשור. בגלל המלחמה התחרות נודדת למרכז הארץ, ותתקיים במרכז משותף לאמנות גבעת חביבה
התחרות תתקיים בנוכחות מפונים מישובי הדרום והצפון וכן תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא עלות. האירוע מתאים לכל הגילאים בכל השילובים, ויתקיים ביום שישי 8.12.23 בשעה 10-13 – נר שני של חנוכה
בין המופעים שיוצגו באירוע "קיפוד הזהב":
קרקס נו פרובלם - בהשתתפות נועה ואורי וייס במופע קרקס זוגי מצחיק ומרגש בשיתוף מתנדבים מהקהל. הכולל בתוכו אלמנטים של אקרובטיקה, ג'אגלינג וטרפז זוגי נייד היחיד מסוגו בעולם, המופע זכה פעמיים באליפות העולם לתיאטרון רחוב.
קרקס החנונים -מופע ללא מילים, שלא מתבסס על שפה אלה משתמש ביכולות פיזיות כדי להעצים את הדמויות כך שכל אחד בכל מקום בעולם יכול להתחבר ולהזדהות איתן.
שאקאלאקה - בהשתתפות שחר אבנרי על חד אופן גבוה ( 3 וחצי מטרים) . מופע קרקס עם ערך מוסף. סיפורו של ליצן שנפל מהר והצליח להשתקם כנגד כל הסיכויים ולחזור לקרקס.
פורסם לראשונה: 08:46, 06.12.23