ילדי גן זית (חובה) בלב העיר, נאלצו להיפרד לאחרונה מ'סבתא פאני' - פניה רזניצקי, שנפטרה לפני מספר שבועות בגיל 94.
2 צפייה בגלריה
סבתא פאני וילדי הגן
סבתא פאני וילדי הגן
סבתא פאני וילדי הגן
(צילום: שרית ברקוביץ)
קראו עוד:
'סבתא פאני', כפי שכינו אותה הילדים, התגוררה בסמוך לגן זית וקשרי ידידות וחיבה הדדיים נקשרו בינה ובין ילדי הגן לדורותיהם: "היא סוג של אימצה את הגן והגן אימץ אותה", סיפרה אם לילד בגן. "במבצע 'עופרת יצוקה', למשל, כשהילדים תרגלו ריצה למרחבים מוגנים, הם רצו למרתף שלה, כיוון שלא היה ממ"ד בגן. המרתף הוא חצי קומה מתחת לאדמה, שאפשרה לילדים להמשיך ללמוד. הילדים קראו למרתף הזה 'הגן הקטן'. בשבילנו זה כל כך מרגש, כיוון שהיא שעברה כל כך הרבה כנערה בשואה. בערוב ימיה, היא עצמה הייתה המרחב המוגן של ילדינו. היה בחיבור המרגש הזה בינה לבין הילדים, גם סגירת מעגל, כיוון שסבתא פאני בהיותה בת 15 שימשה כגננת בגטו יאבוז'נו".
2 צפייה בגלריה
סבתא פאני וילדי הגן
סבתא פאני וילדי הגן
סבתא פאני וילדי הגן
(צילום: שרית ברקוביץ)
פניה רזניצקי ז"ל שהתגוררה בסמטת גלוזגאל, היא סבתא שנייה ממנה נפרדו ילדי הגן בתקופה האחרונה. לפני כשנה, נפרדו מסבתא נוספת שליוותה אותם, הדסה המבורגר, שעברה להתגורר בבית אבות מחוץ לעיר. אף היא ניצולת שואה שהתגוררה בסמטת גלוזגאל. ביום ירושלים אשתקד, ילדי הגן, אף ביקרו אותה במשכנה החדש, וחגגו איתה את יום ירושלים.
בשל הקשר החם שנרקם בין סבתא פאני לילדי הגן לאורך השנים, ולאחר ששמעו את סיפור הישרדותה בשואה, צוות הגן המליץ עליה לעיריית חדרה, כמועמדת להדלקת משואה ביום העצמאות. "רצינו שישמעו את סיפור חייה ויוקירו אותה על מי שהיא", סיפרה אחת האמהות. "אנחנו שומעים מהילדים תדיר אודותיה, ויש אפילו אמא בגן שבעצמה למדה בגן זית וזוכרת אותה מחלקת חוברות של 'פשוש' לילדים, בסיום הגן בימי שישי. היא התנדבה בחברה להגנת הטבע, ולדורות של ילדים יש זיכרונות נהדרים ממנה. היא תחסר לנו מאד ובהחלט תחסר לילדים".
כל העדכונים - חדשות חדרה