משרד החינוך פרסם אתמול את "התמונה החינוכית הארצית" של החטיבה העליונה לשנה החולפת, וממנה עולה כי בחדרה, עומד אחוז הזכאות לבגרות על 78.6%. כשבוחנים את אחזו הזכאים יחד עם תלמידי החינוך המיוחד, יורד מעט אחוז הזכאות ועומד על 76.3%.
3 צפייה בגלריה
בית הספר הרב תחומי בחדרה. התוכנית תפעל במקום
בית הספר הרב תחומי בחדרה. התוכנית תפעל במקום
בית הספר הרב תחומי בחדרה. נתונים מרשימים
(צילום: אלבום פרטי)
עוד עלה מהנתונים כי מוסדות החינוך הממלכתיים דתיים (חמ"ד) בעיר, ממוקמים בראש הרשימה, עם זכאויות גבוהות מאוד לבגרות, ולא בפעם הראשונה. כך לדוגמא: אולפנית מבשרת - עומדת על 98.3% זכאיות בגרות, תיכון מדעים ויהדות עומד על 93.5% זכאים לתעודת בגרות, וישיבת בני עקיבא עומדת על 87.5% זכאי בגרות.

3 צפייה בגלריה
מדעים ויהדות. למעלה מ-93 אחוזי זכאות
מדעים ויהדות. למעלה מ-93 אחוזי זכאות
מדעים ויהדות. למעלה מ-93 אחוזי זכאות
(צילום: מור כוכבי)

באשר לבתי הספר התיכונים בחינוך הכללי, בית הספר התיכון הרב תחומי למדעים ואומנויות עומד על 90% זכאי בגרות, תיכון חדרה עם 85.7%, תיכון בית אליעזר עם 84.1%, בית ספר גבעול (הדמוקרטי) עומד על 38.8% זכאים, בית ספר נעמ"ת על 41.7%, קרי מתוך 72 תלמידים, לראשונה 31 תלמידים, זכאים לבגרות. בגזרת בתי הספר הפרטיים: הגימנסיה חדרה עומדת על 48.5% זכאי בגרות.

3 צפייה בגלריה
תיכון חדרה. העמותה השקיעה במקרקעין
תיכון חדרה. העמותה השקיעה במקרקעין
תיכון חדרה. בצמרת הרשימה
(צילום: יאיר שגיא)

במדד ההתמדה בלימודים עומדת חדרה על 83.7%, ואחוז הנשירה בה עמד על חצי אחוז. נתונים מעניינים נוספים שעלו מהדו"ח: בתחום זכאי בגרות בהסמכה טכנולוגית העיר עומדת על 71.6%. אחוז התלמידים שהוציאו תעודת בגרות מצטיינת עומד על 7%, כ-25% מזכאי הבגרות באנגלית, נבחנו ב-4 יחידות לימוד, וכ-50% מהם נבחנו ב-5 יחידות אנגלית. במתמטיקה נבחנו כ-19% ב-4 יחידות, ואחוז זכאי הבגרות במתמטיקה ב-5 יחידות לימוד עומד על, כ-13%
קראו גם:
ד"ר סער הראל מנהל מחוז חיפה: "נתוני התמונה החינוכית משקפים את המאמץ היום יומי של עובדי ההוראה למען חינוך ילדינו. אני מברך את תלמידי המחוז על הישגים מרשימים כפי שעולים בתמונה החינוכית. ברכותיי לאנשי החינוך ברשויות מהמחוז על הובלתם את התלמידים להצלחה, על אף התקופה המורכבת. תודה והערכה לשותפים ברשויות ולפיקוח,על עבודה מאומצת ועל הובלה משמעותית".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:38, 14.09.22