תושבים המתגוררים בשכונת ברנדייס בחדרה מתנגדים לתוכנית לבנייה לגובה סמוך לבתיהם.
3 צפייה בגלריה
ברנדייס. לא לפגוע באווירה הפסטורלית
ברנדייס. לא לפגוע באווירה הפסטורלית
ברנדייס. לא לפגוע באווירה הפסטורלית
(צילום: אלבום פרטי)
התושבים פתחו במחאה נגד אישורה של התוכנית לבניית 12 יחידות דיור על שטח של כשני דונמים בשכונה, זאת, מאחר והיא כוללת בנייה לגובה של שלוש קומות, דבר שלטענתם ישנה את אופי השכונה, יחריף את בעיית החניה, ויהווה תקדים מסוכן בשכונה, שעדיין מתנהלת כאגודה שיתופית.

3 צפייה בגלריה
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. "אין לי זמן להיעלבויות ולרכילויות"
ניר בן חיים. נפגש עם התושבים
(צילום: אלעד גרשגורן)

מדובר על שטח בין רחוב האתרוג לרחוב ער אציל. התוכנית כוללת 12 יחידות דיור על שטח של 1,986 מטרים. במקום מתוכננים להיבנות גם משרדים וחניון תת קרקעי. בדברי ההסבר של התוכנית נכתב כי היא תיבנה, "בלב שכונת ברנדייס בין ער אציל לאתרוג. התוכנית באה להוסיף שבע יחידות דיור מעבר לחמש המותרות וזכויות בניה לקומה שלישית. מטרת התוכנית לאפשר בניית יחידות דיור נוספות לחלקה, הגדלת צפיפות וזכויות בניה".
התושבים סיפרו כי לאחר שגילו על התוכנית באמצעות הפרסומים להתנגדויות, קיימו "מסיבת רחוב", החתימו עשרות בתי אב על התנגדות לתוכנית ואף גייסו כ-40 אלף שקלים, לטיפול משפטי בהתנגדויות.

3 צפייה בגלריה
(מהנדס העיר, נדב הדר. העירייה מסתייגת מהתוכנית)

"השטח גובל בין רחובות האתרוג לער אציל והתוכנית הופקדה בוועדה המקומית ובמחוזית", מסביר עו"ד אילן אזולאי, תושב השכונה. "בשבוע שעבר נפגשנו עם ראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, מהנדס העיר ונציגים מקצועיים בנושא. ביררנו מה הסטטוס שלה התוכנית ושמחנו לשמוע שהיא רק הופקדה, כלומר עדיין לא אושרה ועדיין אפשר להתנגד. אנחנו גילינו על התוכנית בפרסומים שנתלו ליד המקרקעין האמור לפני כחודש. נחרדנו לראות שבכיוון של רחוב ער אציל מתוכנן מבנה של שלוש קומות וחצי. כרגע אין דבר כזה בברנדייס, מתוכנן חניון תת קרקעי שגם את זה אין כאן. זה יצור עומס אדיר על רחוב ער אציל החד סטרי הצר שכבר כיום קשה להתנייד בו כיוון שחונים משני צדדיו. הולכים גם להקים משרדים במבנה, היכן יחנו הלקוחות? בכוונתנו להוריד את התוכנית מ-12 יחידות דיור לשמונה יחידות בשתי קומות, ושהכניסה תהיה מער אציל ויציאה מרחוב האתרוג או להפך".
אזולאי מוסיף: "אנחנו מאוחדים, אספנו חתימות וכספים למשרד עו"ד שייצג אותנו בהתנגדות בוועדה המחוזית בחיפה בדיון שצפוי להתקיים בעוד כשבועיים. בכוונתנו גם לקחת מומחה תנועה ולצאת למאבק. יש לנו מאה חתימות של מתנגדים, מעל 40 בתי אב ואנחנו ממשיכים להחתים. אין בכוונתנו לוותר. אם נצטרך נלך לעתירה מנהלית. התוכנית בלתי ישימה מבחינתנו, וכל תוכנית כזו שמאושרת, פותחת פתח לבעלי שטחים אחרים לעשות אותו הדבר".
לדברי התושבים, בניין בן שלוש קומות יהיה נטע זר בשכונה. "יש מקומות ייעודיים לכך, כמו אזורים חדשים המיועדים לפיתוח", מסביר אזולאי. "יש שם תשתיות מותאמות לבניינים כאלה. זה שונה מלבנות בניין ברחוב חד סטרי צר בשכונה כפרית. גם אם נניח יוסיפו לנו 40 יחידות דיור. זה מה שישנה את מצוקת הדיור? אנו מתנהלים כאגודה שיתופית ויש לכך גם השלכות. שיקימו קומות באזורים בתוליים, בקרבת רחובות ראשיים ולא ברחוב צדדי".
קראו גם:
תושב אחר הוסיף: "אנחנו רואים את המגמות הללו בכל רחבי העיר, שיש יוזמות לבנייה לגובה בשכונות בפאתי העיר. אנחנו רואים שהעירייה לא מקלה ראש ושומרת על צביון השכונות ומאמינים שראש העירייה בפועל ואנשי ההנדסה, ישמרו גם על כפר ברנדייס".
עיריית חדרה, תומכת בעמדת התושבים. והשבוע הגישה התנגדות לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בחיפה.
בפגישה שנערכה בין התושבים לנציגי העירייה לרבות ראש העירייה בפועל ניר בן חיים, הבהיר מהנדס העיר נדב הדר כי עיריית חדרה מסתייגת מן התוכנית ומתנגדת לה. בן חיים אף הפנה את הצוות המקצועי להתנגד לשינוי הצביון של השכונה הוותיקה.
לעדכונים: חדשות חדרה