תושבת חדרה קיבלה לאחרונה את חשבון המים ונדהמה מהסכומים שנדרשה לשלם. לדבריה, היא איבדה אמון במערכת גביית תשלומי המים בעיר.
2 צפייה בגלריה
(מד מים. קוב ליום? | צילום: אסף פרידמן)
"אני מתגוררת במרכז העיר ולאחרונה קיבלתי חשבון מים לפיו אני משתמשת בקוב ליום", היא מספרת. "זה המון מים ולא מסתדר לי עם צרכי הבית. ערכתי בדיקה, כי בחשבון אין שום שקיפות, והסתבר לי שמד המים היה תקול בין החודשים אוגוסט לאוקטובר בשנה שעברה, אז הם עשו הערכה או קריאה מרחוק ומה שמצחיק שעל סמך מד תקול משנה שעברה הם עשו הערכה לתקופה המקבילה השנה. אין שקיפות ולכן גם אין לי אמון בהם".
התושבת הוסיפה: "אין הגיון בחשבון שהם עושים, בשום אופן איני מקבלת חישוב של קוב ליום. הם עורכים חישוב לפי מדים תקולים ואין לך ברירה: לשלם או לקבל מכתב מעורך דין".

2 צפייה בגלריה
ברז מטפטף
ברז מטפטף
כמה אתם משלמים על מים?
(צילום: ShutterStock)

מהעירייה נמסר: "נושא חשבונות המים נידון בישיבת המועצה כולל הקשבה לתושבים שהגיעו לישיבה והתלוננו בנושא. מנכ"ל תאגיד המים הציג מצגת מפורטת בתגובה לטענות והסביר מדוע אין בעיה עם מדי המים. יחד עם זאת, הוחלט כי הנושא יידון גם בדירקטוריון תאגיד מי חדרה, שהוא הגוף היחידי שיכול לקבל החלטה על ועדת בדיקה חיצונית".

קראו גם:

ממי חדרה נמסר: "בבדיקה השוואתית לצריכת המים למגורים בעיר, בין השנים 2021 ל-2023, ניכרת ירידה בצריכת המים הממוצעת ליחידת דיור. כל מדי המים המותקנים מכאניים עם מנגנון קריאה מרחוק המחויב על פי חוק, ואישור דגם של רשות המים. על מנת להבטיח את תקינות המדידה של מדי המים המותקנים בעיר, התאגיד מבצע בדיקות למדים בשתי מעבדות חיצוניות מאושרות ושונות. התאגיד פתח תיבת מייל ייעודית (פרטים באתר התאגיד) לטובת בחינה פרטנית של פניות בנושא צריכות מים. הפניות מטופלות באופן אישי על ידי מנהלת מחלקת צרכנות מים. בפניות שטופלו, לא נמצאה בעיה במדי המים".