שר התשתיות הלאומיות, ישראל כ"ץ, בישר בפוסט בפייסבוק כי מחלף אולגה שהורחב ונפתח לאחרונה ייקרא על שמו של חבר הליכוד בחדרה, קלימו כלפון.
3 צפייה בגלריה
מחלף אולגה צפון המשודרג
מחלף אולגה צפון המשודרג
מחלף אולגה צפון המשודרג
(צילום: יח"ץ)
"מחלף אולגה המחבר את העיר חדרה לשכונת גבעת אולגה ולחוף הים נפתח לתנועה כחלק משדרוג כביש החוף", כתב כ"ץ. "כאשר הוצאתי את הפרויקט לדרך, הבטחתי לקרוא לו על שם קלימו כלפון, מוותיקי גבעת אולגה וחבר מועצת העיר חדרה דאז, שנאבק ופעל רבות לקדם את הפרויקט החשוב הזה, אז הנה, מחלף קלימו כלפון. בהצלחה".

3 צפייה בגלריה
קלימו חלפון. מחלף על שמו?
קלימו חלפון. מחלף על שמו?
קלימו חלפון. מחלף על שמו?
(צילום ארכיון: אסף פרידמן)

חלפון הוא איש ליכוד מוכר בחדרה, חבר מועצה בעבר שימוקם שלישי ברשימת המפלגה לקראת הבחירות המקומיות הקרובות.
תושבים בעיר הרימו גבה בתמיהה על העובדה שהשר החליט לקרוא את המחלף על שמו של איש ליכוד, שפעיל בעיר.
"אני לא חושב שזה רעיון טוב, זה נורא מוזר ששר מחליט", תהה תושב חדרה. "ממתי חברי או עסקני מפלגה זוכים למחלפים על שמם? אין בעיה, רוצים להנציח מישהו, תקימו ועדה, תביאו מועמדים, תבחנו, תבררו ותקבלו החלטה של ועדה, לא של אדם אחד שמחליט לחלק כיבודים לחבריו למפלגה. אני מניח שיש עוד רבים שקידמו את הרחבת המחלף, ברמות כאלה ואחרות, אז מה איתם, הם גם יקבלו כיכר? רמזור על שמם?".

3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
השר ישראל כץ. יפנה אל הגורמים המתאימים
(רועי אלמן)

חבר מועצת העיר, רון שגן, לשעבר מחזיק תיק ההנדסה, סבור כי מדובר בהחלטה שגויה: "לדעתי יש ועדת שמות שאמורה להחליט בנדון ולכן ההצהרה הזו של השר כץ הזויה וגם מעליבה לעיר. לעיר היה את גשר אולגה, במקום להותירו על שם שכונת אולגה יקראו לו מחלף קלימו? ואני בכלל לא מתייחס לתרומה שלו לגשר".
שגן הוסיף: "אני בטוח שקלימו חלפון עשה רבות למען חדרה ותושבי חדרה ועדיין אני חושב שזה קצת חסר טעם, כי למחלף יש שם קיים. יש הרבה דרכים מכובדות להוקיר את תרומתו של קלימו, ואחת הדרכים היפות למשל היא שהוא קיבל השנה את אות יקיר חדרה עם תושבים נוספים שתרמו חברתית וציבורית. הוא ראוי להוקרה, אבל לא במחלף".
קראו גם:
אלא שיש גם תושבים שחושבים אחרת. "מעניין אם היה מדובר באדם אחר אז היו מתנגדים", אמרה תושב ותיקה. "יש רחובות בעיר עם שמות של חברי מועצה לשעבר. לא ראיתי התנגדויות".
מלשכת השר כ"ץ נמסר: "השר כ"ץ יזם והחל במהלך כהונתו כשר התחבורה את פרויקט שדרוג מחלף אולגה. בסמוך לתחילת העבודות הודיע שהמחלף יקרא על שמו של קלימו כלפון, חבר מועצת העיר דאז ותושב ופעיל ציבור ותיק בגבעת אולגה, שגם פעל רבות לשכנע בנחיצות הפרויקט. בכוונת השר כ"ץ לפנות אל הגורמים האמונים על הנושא במשרד התחבורה ובעיריית חדרה במטרה לממש את התחייבותו ולקרוא למחלף על שמו של קלימו כלפון".
מעיריית חדרה נמסר: "הסמכות למתן שמות של מחלפים היא של משרד התחבורה".