עם פרוץ המלחמה החל מור סבג, 45, איש לוגיסטיקה ונדל"ן מחדרה, לאגד סביבו קבוצה קטנה של חברים שיצאו לבסיסים ולשטחי הכינוס לשמח חיילים ולהכין להם בשטח "על האש". החבורה לא מוותרת על אף בסיס והגיעה גם לחרמון, כדי לשמח את החיילים שם.


הרעיון לפתוח מנגל בשטחי הכינוס ולהאכיל אלפי חיילים נולד אצל סבג מיד אחרי השבת השחורה של השבעה באוקטובר.
"איך שהתחילה המלחמה התחלתי להפיץ לחבר'ה הקרובים שלי את הרעיון", הוא מספר. "חלקם נדל"ניסטים וחלקם אנשים מאוד רציניים בעיר. הם אהבו את הרעיון והתחילו לתרום כספים לטובת העניין. לאט לאט נרתמו עוד אנשים ומזה שבועות שאנחנו מצויים בתוך השגרה הזו".
למה דווקא "על האש"?
"מהרגע הראשון חשבתי מה יכול לעודד ולשמח חיילים? הרי אוכל הם מקבלים. מנות קרב ומנות חמות. אבל זה לא כמו על האש שאנחנו עושים להם בשטח, מביאים מוזיקה, מיקרופון, עושים ממש הפקה. מרימים להם, עושים להם סחרחורת של אווירה טובה, משגעים אותם. בחלק מהפעמים מביאים זמר, אברהם טל למשל הצטרף אלינו לאחת ההפקות האלו. בתחילה היינו קבוצה של 12 איש בערך, כיום אנחנו כבר כ-30 איש בתוך הדבר הזה".

1 צפייה בגלריה
עושים על האש ללוחמים. "מוזיקה, מיקרופון, ממש הפקה"
עושים על האש ללוחמים. "מוזיקה, מיקרופון, ממש הפקה"
עושים על האש ללוחמים. "מוזיקה, מיקרופון, ממש הפקה"
(צילומים: אלבום פרטי)

סבג מספר כי עוברת ברחבי הארץ כולה. "התחלנו בבסיס בצאלים בדרום, היינו ביחידות אגוז, בגולני, גדוד 13, יחידות מיוחדות, מגלן, הנדסה קרבית ונהיה אצל הימ"מ", הוא אומר. "היינו ביחידות קומנדו של מילואים, בפלוגת מילואים בשלומי, ממש ביחידות שתופסות קווים. היינו בחרמון בנקודה בסוף העולם שלא מגיעים אליה בכלל. אנחנו לא מוותרים על אף חייל. היינו בהמון בסיסים ברמת הגולן שיש שם המון כוחות שלא מפסיקים להודות לנו. אחרי השבעה באוקטובר היה ברור שחייבים לעזור, להצטרף איכשהו למאמץ, לעזור להעלות את המורל".

קראו גם:

ביום רביעי תפנק החבורה של סבג את החיילים בחיל האוויר וביום חמישי צפויה להם הפקה מסוג שונה: "ביום חמישי אנחנו עושים אירוע מאוד מיוחד, הפקה גדולה לתושבי וילדי נחל עוז שעברו את השואה ומתארחים כיום בקיבוץ משמר העמק. אני קורא לכל מי שרוצה להיות חלק מהדבר הזה, שבזכותו אנחנו מאכילים ומשמחים מידי יום ממוצע של 500-1000 חיילים ולאורך השבוע בין 4000-5000 חיילים ובאופן כללי עושים טוב, להצטרף ולתרום לנו. מדובר בתקציבי ענק לממן את כל זה ואנו יודעים שהמלחמה לא צפויה להיות קצרה, לכן, אנו קוראים לכל מי שיכול לעזור בתרומות שיבוא ויהיה שותף לעשייה, בשמחה גדולה".
מעוניינים לתרום? בנק פועלים סניף 620 חשבון 675679 ע"ש היכל אברהם ומנטינה - חדרה (ע"ר)