הראפר החדרתי הילל גוטמן והראפר יאנג בוטה (אראל בוטה) תושב אשתאול, השיקו את השיר "איזה יום" המוקדש לאירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיהם.

הקליפ "איזה יום" - הילל גוטמן ויאנג בוטה
(צילום: אלבום פרטי)

הפתיח של השיר מורכב מסמפול של השיר של דודו טסה, כשמיד לאחר מכן, מגיעות מילים עוצמתיות וכל כך ישראליות. לכך מתווסף קליפ שצולם בשטחי כינוס, שתורם שלל רגעים מרגשים של חיילים ערב המלחמה, כשהם מחובקים על ידי עורף אוהב.
השיר כבר זוכה לאהבה גדולה ברשתות החברתיות ובפלטפורמות השונות.
בין היתר שרים השניים: "עוברים עלינו ימים רעים, אבל עם הנצח לא מפחד, תקשיבו טוב היהודים באים ובאים לעבוד, לא באים לדבר. אבל המצב קשה מנשוא וקשה לאכול וקשה לשתות וקשה לדבר וקשה לבכות לפעמים, עדיין ננסה להיות חזקים ועוד יותר חזקים כי אף אחד לא יכול להפיל אותנו ועוד יותר נאמין ואיכשהו עוד יותר נאמין, כי אנחנו זה לא כמו כל העמים, כי אנחנו האור בסופת רעמים".

2 צפייה בגלריה
הילל גוטמן ויאנג בוטה. "הבנו שהדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה מוזיקה"
הילל גוטמן ויאנג בוטה. "הבנו שהדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה מוזיקה"
הילל גוטמן ויאנג בוטה. "הבנו שהדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות זה מוזיקה"
(צילום: אלבום פרטי)

גוטמן (19) המשרת כטכנאי בגל"צ, איבד בטבח של החמאס את דודו תום גודו שנרצח ב"כיסופים". על לידת השיר סיפר: "ב-6 באוקטובר, יום לפני השבת השחורה, חזרתי מהצבא, לקחתי את השיר של דודו טסה מהיוטיוב ועשיתי רק 'ביט'. תמיד היה לי רעיון לעשות איתו משהו וסוף סוף עשיתי. למחרת קמנו כולנו לבוקר של מלחמה. דוד שלי תום גודו נרצח בכיסופים תוך שהוא מציל כמו גיבור את אשתו ושלוש בנותיו הקטנות. על כולנו עוברים ימים מאוד קשים, תקופה מלאה באי ודאות, חרדה וצער. שמתי את 'הביט' הזה בצד איזה יום יומיים ולא בהכרח התעסקתי עם מוזיקה נוכח הנסיבות. ביום רביעי כבר מצאתי את עצמי כותב את הבית שלי בשיר. בנוסף, לי ולבוטה המוכשר יש הרבה שיתופי פעולה ודברים שאנחנו עושים ביחד, אנחנו גדלים זה לצד זה וגם כאן, חשבתי שהוא עם הסגנון שלו יעשה טוב לשיר".
גוטמן הוסיף: "הבנתי שרק דרך המוזיקה אני יכול לבטא את עצמי. זו הדרך היחידה שלי להביע את מה שעובר עליי. הקלטתי את הבית הראשון של השיר באולפן בבית שלי ואז במוצ"ש יאנג בוטה שהוא בן 18, מאשתאול, ילד מאוד מיוחד ומוכשר הגיע אליי ולתוך הלילה הקלטנו את הקטע שלו".

2 צפייה בגלריה
מתוך הקליפ. החיילים אהבו
מתוך הקליפ. החיילים אהבו
מתוך הקליפ. החיילים אהבו
(צילום: אלבום פרטי)

לדבריו, מכאן, הדברים התגלגלו בצורה מהירה ביותר ובתוך ימים ספורים השיר כבר היה מוכן: "לפני שהקלטתי את בוטה, שלחתי את הקטע שלי לבארי וינברג מנהל ומפיק של אמנים בסצנה של הראפ וההיפ הופ בארץ. הכוונה הייתה סתם בשביל להעלות את המורל. ידעתי שהוא עושה הרבה התרמות לחיילים, אז חשבתי שיהיה נחמד שיהיה לו מה להשמיע להם כדי להעלות קצת את המורל. בארי אהב מאוד ואמר לי 'בוא נוציא את זה בשבוע הבא, אנחנו חייבים'. מכאן זה התגלגל ככה שביום שני כבר הלכתי לאולפן לעשות מיקס, למחרת צילמנו את הקליפ בכמה בסיסים ביו"ש ותמיר פלור צילם וערך בהתנדבות ועשה עבודה טובה מדי, עם המון אהבה ככה שהקליפ יצא מרגש מאוד. ב-19 באוקטובר זה כבר היה בפלטפורמות, וברוך ה' הוא עושה טוב לאנשים וזה מאוד מרגש אותנו".

קראו גם:

אילו תגובות אתה מקבל?
"כמו כולנו בארץ ישראל היינו בחרדה נוראית. ממש על הפנים וכולנו, אני ובוטה ובארי ותמיר הבנו שהדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות איתו טוב, עם האנרגיה והיכולות שלנו זה עם המוזיקה. לא ידעתי שחיילים בשטחי כינוס ישמעו את זה הרבה ובכלל שיאהבו את זה וזה יזיז אותם. כאמן, אני מרגיש שעשיתי את שלי, אחרי שחיילים שלחו לי הודעות שהם שומעים את זה כל הזמן בשטחי כינוס וזה מחזק אותם ומרים להם את המורל, או כשחיילת שולחת לי הודעה ומספרת שהיא כבר ארבעה ימים שומעת את זה בלופ. מבחינתי סיימתי את העבודה".
בגל"צ, בבסיס שלך השמיעו?
"עדיין לא. השמיעו ברשתות אחרות ואני מאמין שישמיעו בעתיד. הם מודעים לשיר".