סערה באור עקיבא בעקבות שיעור חינוך מיני שהתקיים בבית הספר "עתידים" בעיר, במסגרת תוכנית גפ"ן, ושעלי פי הטענות יצא משליטה.
2 צפייה בגלריה
בית ספר עתידים באור עקיבא. "למה לא עצרו את זה?"
בית ספר עתידים באור עקיבא. "למה לא עצרו את זה?"
בית ספר עתידים באור עקיבא. "למה לא עצרו את זה?"
(צילום ארכיון: מור כוכבי)
אם לתלמידה בכיתה ז' פרסמה פוסט מזועזע המתייחס לתכני השיעור, שאליו צירפה צילום של הלוח בעת השיעור. על הלוח תחת הקטגוריה "מה בנים רוצים" ו"מה בנות רוצות", נכתבו בין יתר התשובות גם שלל תיאורים מיניים בשפה בוטה. למשל, מה בנים רוצים, "בנות עם תחת ענק", "שליטה על נשים" ועוד. ולצד מה בנות רוצות נכתב "הרבה זמן סקס" ו"שוגר דדי".
"אני אמא לתלמידה בכיתה ז'. היום קיבלתי טלפון מהבת שלי באמצע היום והיא הייתה מזועזעת, הרגישה מוטרדת וחשופה ולא האמינה למה ששמעה וראתה עכשיו", כתבה האם. "ואני שואלת איך יתכן דבר כזה? מי החליט עבורי ועבורה שזה הזמן לחשוף אותה לתכנים כאלה? איך משרד החינוך החליט ואישר להעביר דבר כזה לילדים בני 12!!!!! מה שכתוב על הלוח זה מהמעט שנאמר בכיתה, ילדים שעוד לא מכירים את המושגים האלה נחשפו לזה בעל כורחם מה עשיתם עוררתם את הסקרנות? לעודד תלמידים לצפות בפורנו זה לא חינוך מיני, ללמד תלמידים איך לאונן זה לא חינוך מיני להגיד זה בסדר לעשות סקס גם בגיל כזה זה לא חינוך מיני! לכסות להם את העיניים ולהגיד בואו תגעו אחד בשני עד שתרגישו שזה פחות נעים ותעצרו זה לא חינוך מיני. אני כן בעד לחשוף ולשתף אבל יש גבול, הם בני 12 מקווה שמשרד החינוך ישנה ומהר את התוכנית המחרידה הזו".

2 צפייה בגלריה
תלמידים
תלמידים
תלמידים. הזדעזעו
(המחשה: שאטרסטוק)

אמא לתלמידה נוספת סיפרה: "מרתיח אותי שלא שיתפו אותנו שיש תוכנית כזו בכלל ושמשרד החינוך מתנער מאחריות ואומר שזו תוכנית חיצונית. גם אם זו תוכנית חיצונית, מחנך של הבת שלי נכח בכיתה בזמן התוכנית ואם הוא ראה משהו לא תקין למה הוא לא עצר את זה? יתרה מזו יש ילדים שרצו לצאת מהכיתה, הרגישו לא בנוח והוא לא הסכים, אמר שזה שיעור חשוב ואין אישור להסתובב בחוץ. כשבתי חזרה מבית הספר שאלתי אותה איך היה בבית הספר? היא השיבה 'היה לנו שיעור מגעיל של חינוך מיני' והורידה את הפנים למטה. היה מביך ודוחה. נכון יש ילדים שחשופים לתכנים מיניים בגיל הזה, הבת שלי לא. אין לה רשתות חברתיות והטלפון שלה מנוהל על ידי. כל טיפת תמימות שהייתה להם נלקחה מהם בשיעור הזה. הבת שלי רצתה להקיא, כשפתחתי איתה את הנושא היא התחילה לבכות, היתה מובכת, כאמא לא ידעתי בכלל איך להתמודד עם זה".

קראו גם:
מעיריית אור עקיבא נמסר: "העירייה מביעה שאט נפש מן התיאורים שיצאו מתוכן שיעור 'חינוך מיני' שהתקיים השבוע בחטיבת עתידים בעיר. יש לציין כי תוכן זה הועבר במסגרת תוכנית גפ"ן החיצונית לבית הספר ומשרד החינוך כבר הורה לעצור תוכנית זו ולערוך שימוע למנהליה. זהו מקרה קיצון שאינו מאפיין את התרבות הבית ספרית ולא את הרוח והערכים עליהם אנחנו מחנכים את ילדינו. העירייה עודכנה בפרטים ועוקבת אחר ההתפתחויות מקרוב. השירות הפסיכולוגי של העירייה מטפל בתלמידים ומשרד החינוך כאמור וכן הנהלת רשת אמי"ת מטפלים במדריכים. תהיינה תוצאות הבדיקה אשר תהיינה הדבר חמור ביותר ואנו מוקיעים אותו. אנו מצפים ממשרד החינוך לטפל באירוע במלוא החומרה".
ממשרד החינוך נמסר: "מדובר במקרה חמור מאוד. שר החינוך הורה על עצירת כל תוכניות הגפ"ן של הספק מיידית בנוסף לעריכת שימוע בהקדם. נערך בירור מעמיק ברמת המחוז והמטה כיצד הגיעו המדריכים לשיח אסור שכזה. המחוז מטפל בילדי בית הספר בעזרת הפיקוח הכולל והשירות הפסיכולוגי שמקיימים שיח בכיתות עם התלמידים שנכחו במפגש. בנוסף גם השירות הפסיכולוגי החינוכי ברשות מזמין את ההורים המעוניינים בשיח בנושא להיות עימו בקשר. המשרד ירענן את ההנחיות בחוזר מנכ"ל בנושא שילוב תוכניות חינוכיות בבתי הספר, כדי שמקרים מעין אלה לא ישנו בעתיד. כל הכשלים במקרה יתוחקרו ויתוקנו".