סמוך לסיום שנת הלימודים הודיעה עיריית חדרה על פתיחת חטיבת ביניים חדשה ע"ש יצחק נבון, שתאכלס את ילדי מערב העיר תושבי השכונות נווה חיים, ויצמן, שכונת יצחק, אולגה ועין הים. המשמעות היא שהתלמידים מהשכונות האלה לא ישובצו עוד לחטיבות הביניים "מדעים ואומנויות" ו"תיכון חדרה" שמלאות עד אפס מקום.
1 צפייה בגלריה
אלי עמיר. "זה הולך להיות בית הספר הכי טוב בעולם"
אלי עמיר. "זה הולך להיות בית הספר הכי טוב בעולם"
אלי עמיר. "זה הולך להיות בית הספר הכי טוב בעולם"
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו עוד:
לאחר ההודעה הביעו הורים רבים חשש משיוך ילדיהם לחטיבת הביניים החדשה. ההורים חששו כי מבנה בית הספר לא יושלם עד תחילת שנת הלימודים וטענו שילדיהם ילמדו ב"אתר בניה". בנוסף נשמעו תלונות מצד תושבים בנווה חיים על המרחק הגדול מהשכונה לבית הספר החדש. חשש נוסף נגע לפן הפדגוגי, זאת כיוון שמדובר במוסד חינוכי חדש.

התרגשות שיא

מי שזכה במכרז לניהול החטיבה החדשה הוא אלי עמיר (55), שבארבע השנים האחרונות, ניהל את חטיבת הביניים תיכון חדרה-בית אליעזר. עמיר הוא אחת הדמויות האהובות במערכת החינוך החדרתית, ולא בכדי. כשנשאל בעבר כמה ילדים יש לו, השיב: "912 ילדים, מתוכם שניים ביולוגיים". תלמידיו מספרים על מנהל שעומד בשער ומברך אישית כל ילד ביום ההולדת שלו, ושלא מוותר על אף תלמיד. כניסתו לתפקיד הורידה במשהו את מפלס המתח והחששות, בקרב רבים מהורי התלמידים.
"אני בהתרגשות שיא לקראת האתגר החינוכי, להקים קריית חינוך חדשה, החל מחט"ב והלאה לתוך מסגרת שש שנתית", אומר עמיר. "אני מביא איתי הרבה ניסיון וכישורים שפיתחתי, צוות מופלא שמתהווה וצומח, וגם התרגשות של ילד שעולה לכיתה ז', בעצם של ילד רגיש שעולה לכיתה ז'".
הורים רבים סירבו בתחילה לרשום את ילדיהם לבית הספר. מה אחוזי הרישום כרגע?
"אנחנו עומדים על קרוב ל-100 אחוז רישום כיום. עם כניסתי לתפקיד ביקרתי בבתי הספר היסודיים, שוחחתי עם מנהלות בתי הספר "ניצנים", "השחף", "חופים", וגם עם אנשי קשר מבתי ספר נוספים שיעברו מהם תלמידים אלינו, כמו "יבנה", "מוריה" ו"גבעול" ואנו מצויים עם כמות נרשמים גדולה וערוכים לפתיחת שמונה כיתות. זכיתי לפגוש מספר הורים וילדים שביקשו להיפגש איתי ותחושתי היא שרוב החששות נעלמו ואין שום סיבה שיהיו. אני מבין שבאופן טבעי המעבר מיסודי לחטיבה, מלווה בהתרגשות, בלבטים ובחששות כי זה הלא מוכר, אז בוודאי כשמוסיפים לזה גם מוסד חינוך חדש, התחושה מתעצמת. יחד עם זאת אנחנו שמחים להוביל את המעבר הזה ומאמינים בעצמנו שנדע להוביל את השינוי".
הורים מוטרדים מההסעות לחטיבה החדשה, ומכך שמבנה בית הספר לא יושלם עד פתיחת שנת הלימודים.
"בימים אלו אנחנו מסכמים את כל המסלולים מנווה חיים, חפציבה ו-ויצמן מול חברת ההסעות. יש חשיבה והיערכות להנגשת בית הספר. ליצור מצב שכולם יגיעו בנחת ובצורה בטוחה לבית הספר זה בסדר עדיפויות עליון אצלי".
באשר להשלמת העבודות על מבנה בית הספר אמר עמיר, כי הוא מניח שיש עבודות שיתמשכו גם לאורך שנת הלימודים, כמו סיום בניית אולם הספורט והאמפיתיאטרון הנבנה במקום, אולם תהיה הפרדה מוחלטת, לצורך בטיחות מקסימלית של התלמידים.

לעזוב בית

עמיר נולד וגדל בקרית שמונה והגיע לאזור בעקבות רעייתו, נתנייתית במקור, אותה הכיר במהלך שירותו הצבאי. "כשנישאנו הבית הראשון שרכשנו היה בחדרה ומאז אנחנו בחדרה", הוא מספר. "בספטמבר 1994 נחנכה חטיבת הביניים בית אליעזר ואני ניהלתי אותה עד שנת 2008. משם עברתי לנהל את החטיבה העליונה של בית הספר, למשך עשר שנים כשבארבע השנים האחרונות, חזרתי לחטיבת הביניים בית אליעזר".
בשנת 2016 כשניהל את בית הספר התיכון בבית אליעזר התגלעה בעיה בירוקרטית בין משרד החינוך לעמותת "תיכון חדרה", בעקבותיה עמיר לא יכול היה כעובד משרד החינוך להמשיך לנהל בית ספר השייך לעמותת תיכון חדרה. התלמידים, הוריהם ובוגרי בית הספר יצאו למאבק עיקש להחזרתו, תחת הכותרת "לא ויתרת עלינו, לא נוותר עליך". המאבק כלל מחאה והפגנות ובסופו של דבר הוחזר עמיר לתפקידו.
ייסדת וניהלת במשך שנים ארוכות את חטיבת ביניים בית אליעזר, איך התחושה לעזוב?
"בית אליעזר זה הבית, לעזוב בית זה תמיד לא קל והחטיבה תמיד תישאר בליבי. יש בזה משהו צובט. יחד עם זאת, צוות מצוין ממשיך להוביל את חטיבת בית אליעזר להישגים כבירים ואני יוצא לדרך חדשה בהתרגשות גדולה. יש לנו צוות נפלא שכולו בהתרגשות שיא ועם מוטיבציה ענקית".
אתה באמת מברך אישית כל ילד שחוגג יום הולדת?
"כן. כשזה יוצא בימי לימודים אני פוגש אותם בשער ומברך בכניסה לבית הספר. אם זה לא יוצא, אני מחפש אותם במסדרונות בהפסקה ומברך. אם זה בחופשים ובחגים, אני מתקשר אליהם. אחד הדברים שמדברים אליי וחשובים לי מאוד הוא יחס אישי לתלמידים ולא כמס שפתיים. הלכה למעשה. כי כל אדם זקוק שיראו אותו, יאהבו אותו, זקוק לתחושת שייכות".
השם שלך, אלי עמיר, שזהה לשם של אחד הסופרים המפורסמים בישראל, בוודאי גרם למצבים משעשעים.
"כן, שמעתי כבר הכול, היו הרבה קוריוזים כמו תלמידה שביקשה בספריה את הספר 'תרנגול כפרות' שהמנהל כתב".
לדברי עמיר, השכבה הראשונה שתחנוך בשנת הלימודים הבאה את חטיבת הביניים על שם יצחק נבון, זוכה ביתרון עצום. "החטיבה הולכת לכיוון קידום מצוינות באדם, וסגנון הלמידה בה ישלב למידה חווייתית, במרחבי למידה חוץ בית ספרית, בסיורים ואנו נערכים ליצירת תחושת שייכות ככה שזו תהיה זכות וגאווה להשתייך ליצחק נבון. עוד דבר שאנחנו נערכים אליו, זו נחיתה רכה של התלמידים והעמקת ההיכרות איתם ויצירת אורחות חיים אחידים. נפגוש את כל התלמידים לפני תחילת שנת הלימודים בשיחות אישיות עם מחנכות הכיתות. כל בוקר ייפתח במפגש מחנכים עם התלמידים, בכדי להעמיק את הקשר האישי".
איך נבחרו המורים?
"התפיסה החינוכית שלי היא לבוא עם כל הלב והנשמה ולראות כל ילד. כול המורים רתומים לזה ומאמינים בזה. ילד, הרבה פעמים, צריך לפחות מבוגר אחד שיאמין בו. מטרתנו שיהיו הרבה כאלה בחט"ב ויהיו הרבה כאלה. זה הולך להיות בית הספר הכי טוב בעולם".
לעדכונים: חדשות חדרה