הבילוי העממי הכי ישראלי ביולי־אוגוסט דורש מהמבלים בחופי הים להיערך לכך כמעט כמו לקרב. זה מתחיל בפקקי ענק, ממשיך באתגר מציאת החניה ובמקום פנוי בחוף. וזה עוד לפני שדיברנו על גישה נוחה, מחיר שפוי, חוף נקי ומרווח.
4 צפייה בגלריה
חוף אולגה
חוף אולגה
חוף אולגה. "בשל הצפיפות יש זליגה לחופים לא מוכרזים"
(צילום: אלעד גרשגורן)
בחדרה אין תחבורה ציבורית בסוף השבוע ולכן הדרך היחידה להגיע לחוף הים היא באמצעות רכב פרטי, אולם בעוד שתושבי העיר הם אלו שמשלמים עבור שירותי החוף, הניקיון וההצלה, אורחים שמגיעים מחוץ לעיר נהנים מכך שלא גובים כניסה לחוף עצמו וגם לא לחניה.
"בחדרה יש שני חופים מוכרזים, כפר הים ואולגה", אומר צ'יקו וקנין, חבר מועצה והמשנה לראש העיר. "אל החופים מגיעים מהסביבה כמו למשל מאזור היישובים כמו מכמורת וגם מאזור הכפרים מסביב ג'סר א-זרקא, פורידיס ואום אל-פחם, שהם בעצם נהנים מהשירותים של החוף אבל משאירים המון אשפה ותופסים חניה גם לתושבי חדרה שצריכים לחנות מחוץ לחניה הציבורית ולא פעם חוטפים דוח. לכן דרשתי שתושבי המקום יחנו עם תו תושב בחינם, ואילו מי שמגיע מבחוץ ישלם, וזה יכסה את הניקיון, אבל לצערי זה לא עבר בישיבת המועצה ומי שסובל זה התושבים שלנו.
"רצועת החוף שנמצאת תחת אחריות חדרה היא מאולגה, כפר הים, דרך חוף הדייגים ונחל חדרה ועד חוף כושי במכמורת, שזה כמעט 15 קילומטר סך הכל – בקו רציף. בגלל הצפיפות בחופים, יש זליגה של מבלים אל חופים שלא מוכרזים כמו חוף גבעת אולגה בחלקו הצפוני. אם היו מכריזים אותו, זה היה עוזר לפתור את מצב הצפיפות''.

4 צפייה בגלריה
צ'יקו וקנין
צ'יקו וקנין
צ'יקו וקנין. "עובדי החוף מתמודדים עם כמויות אשפה אדירות"
(צילום: אלעד גרשגורן)

אז למה אין עוד חופים מוכרזים בחדרה?
"כי זה עולה הרבה מאוד כסף להכריז חופים, כי זה אכיפה, מצילים, ניקיון ועוד. אז נכון יש לנו חניה שהיא כרגע בחינם אבל היא לא שלנו אלא של תושבי החוץ".
וקנין מבקש להבהיר כי הטענות לחופים לא נקיים נכונות אבל האשמה היא במבקרים בחופים, ולא בעירייה שמנקה בכל יום. "צריך להיות אחראי כי מדובר במספר גדול של תושבים שמגיעים בבת אחת והם משאירים כמות אשפה מטורפת, מלכלכים, מדליקים מנגלים למרות שאסור והם מקבלים דוחות אבל זה לא עוצר אותם, בעיקר באזור נחל חדרה, שזה חלק מהחוף הלא מוכרז''. לדבריו, "עובדי החוף צריכים להתמודד בכל מוצאי שבת עם כמויות אדירות של אשפה כי המונים באים לחוף החינמי על חשבון התושב החדרתי, שהוא זה שמשלם מסים בעיר הזו''.

4 צפייה בגלריה
חוף כפר הים
חוף כפר הים
חוף כפר הים. "כרגע אין איפה לקנות אוכל ושתייה"
(צילום: אלעד גרשגורן)

עוד הוא מספר שהתושבים סובלים מכך שאין שירותי הסעדה בחופים כי החברה הקבלנית שזכתה במכרז רק עכשיו עברה את כל הוועדות בשל ההתנגדות לבניית מרכז מסחרי סמוך לקו המים. "כרגע אין איפה לקנות אוכל ושתייה, לכן מי שמגיע לחוף צריך להגיע עם מים קרים ואוכל. גם אין שמשיות וכיסאות להשכרה בחוף כי השקיעו כסף בבניית פרגולות, אז מי שרוצה לשבת תחת שמשייה צריך להביא ציוד מהבית. מצד שני, יש שירותים נקיים עם עובדת שנמצאת שם קבוע כל יום עד שבע בערב, ומי שמממן את זה הם שוב - התושבים של חדרה''.
ענבל (השם המלא שמור במערכת) פעילה חברתית מחדרה מוסיפה: "עיריית חדרה לקחה בשנה האחרונה קצת יותר אחריות על החוף שזה בשונה מבשנה החולפת, והם נותנים דוחות, מנקים את הזבל יותר ומגיבים לתלונות של התושבים. מצד שני, יש פקקי ענק מטורפים. המצב שם מחמיר בשבתות כי אז באמת אין אפשרות לזוז שם כי הכל תפוס, כל פינה תפוסה''.

4 צפייה בגלריה
זבל בחוף אולגה
זבל בחוף אולגה
זבל בחוף אולגה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מעיריית חדרה נמסר: "בשנה האחרונה ביצעה העירייה תכנית כוללת לפיתוח רצועת החוף ובפרט פיתוח טיילת חוף אולגה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. בעונת הרחצה הנוכחית נהנים תושבי העיר מטיילת עם מדשאות, מתחם כושר וקארבר פארק, מלתחות ושירותים חדשים ועשרות סככות צל חדשות. בעניין הטענות בנושא הניקיון, החוף מתוחזק ומנוקה באופן תדיר מבוקר עד ערב. בהזדמנות זו נבקש מבאי החוף להקפיד ולשמור על ניקיון החוף למען כלל ציבור המתרחצים. בימים אלה פועלת העירייה על מנת להסדיר הצבת מפעילים למכירת מזון בחוף הים".