חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו מסיעת "יש עתיד-תל"ם" וחבר מועצת עיריית ת"א-יפו איתי פנקס, שיגרו מכתב לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ובו ביקשו שיצטרף ליוזמת עיריית ת"א-יפו, לרשום במאגרי המידע העירוניים גם זוגות מקהילת הלהט"ב. לדברי ח"כ להב-הרצנו, בעוד ברשויות רבות החלו בתהליך הרישום, מחדרה לטענתו טרם התקבלה תגובה, חיובית או שלילית. יש להדגיש כי העירייה מצדה טוענת כי טרם קיבלה את הפנייה.
1 צפייה בגלריה
(מצעד גאווה | צילום אילוסטרציה: Pixabay)
קראו עוד:
במכתב ששוגר לעיריית חדרה לפני כחודשיים (ב- 13 ביולי), וכותרתו: "רישום זוגות ברשויות המקומיות שיתוף פעולה כלל ארצי", הבהירו השניים את חשיבות רישום הזוגות הגאים במאגר העירוני, אולם כאמור טרם נענו: "ביוני 2020 עיריית תל אביב יפו ביצעה צעד פורץ דרך כשהחליטה להוסיף למאגרי המידע העירונים רישום זוגות גאים, כך שיוכלו ליהנות מהזכויות וההטבות שהיו שמורות עד כה לזוגות נשואים, המוכרים על ידי המדינה בלבד. מהלך זה יאפשר בין היתר רישום ילדים למערכת החינוך ולמתנ"סים, השתתפות בהגרלות דיור בר השגה המתקיימות בעיר, הנחות במכרזים הקהילתיים דוגמת הקאנטרי קלאב והנחות בארנונה".
עוד הסבירו השניים כי בהסכמת הרשויות למהלך, יהיה גם מעין תיקון עוול היסטורי. "באמצעות יוזמה זו, יבוא על תיקונו עיוות בחוק הישראלי לפיו רישום זוג נשוי, מתבצע רק על פי רישומי הנישואין במשרד הפנים", כתבו השניים. "מצב זה מדיר זוגות להט"ב וזוגות רבים נוספים, מההטבות המגיעות לכולם. אנו בטוחים כי יוזמה זו, ברשותך וברשויות נוספות ותיקון העוול הקיים, יביא לחברה שיויונית יותר, סובלנית וצודקת יותר".
חבר הכנסת להב-הרצנו, סיפר כי חלק מהרשויות כבר החלו בתהליך הרישום: "הסכמה ראשונית ואישור חוות דעת משפטית הגיעה כבר מאבן יהודה. ערד ורמת השרון השיבו בחיוב וברמת גן כבר נמצאים בעיצומו של תהליך הרישום. פנינו לעשרות ראשי רשויות ברחבי הארץ לאפשר רישום זוגות עירוני, מתוך הבנה שאם המענה הזה לא יינתן ברמה הלאומית, ניתן לקדם אותו ברמה העירונית. הצטערתי מאוד מכך שלא קיבלתי תשובה מעיריית חדרה, למהלך כה חשוב לקידום חדרה צודקת, שיוויונית ופתוחה יותר. אני מקווה שהנושא יקודם במליאת מועצת העיר, וכך תצטרף חדרה לחזית המאבק למען שיוויון זכויות במדינת ישראל".
מעיריית חדרה נמסר: "ראש העיר לא קבל פנייה בנושא העולה בפנייתכם! נראה תמוה מאוד שכביכול יש כבר דיון ציבורי בנושא, בזמן שבעירייה לא התקבלה כל פנייה. ברגע שתתקבל פנייה, הנושא ייבדק קודם כל בדרג המקצועי ולאחר מכן יועבר לדיון בקואליציה".
לכל העדכונים - חדשות חדרה