הפגנה סוערת, רוויה בעצורים התקיימה אתמול בצומת כרכור, כחלק מיום השיבוש נגד הרפורמה במערכת המשפט.

עימות עם המשטרה במהלך הפגנה בצומת כרכור
(צילום: אלבום פרטי)

צומת כרכור הוא אחד המוקדים המשמעותיים ביותר של המחאות בארץ. האירועים התחילו אתמול בבוקר עם הפגנה שעברה באופן יחסי ללא אירועים חריגים.
המחאה בצומת התחדשה בשעה 19:00 והייתה סוערת יותר. השוטרים עשו שימוש במהלכה במכת"זית והיא הסתיימה בעצורים רבים שנלקחו לתחנת זכרון יעקב. עשרות מוחים מצומת כרכור, הגיעו במהלך הלילה לתחנת זכרון, מחו שם וארגנו הפגנה במטרה לשחרר את העצורים.

2 צפייה בגלריה
ההפגנה אתמול בצומת כרכור
ההפגנה אתמול בצומת כרכור
ההפגנה אתמול בצומת כרכור
(צילום: אלבום פרטי)

חלק מהעצורים הובאו הבוקר לדיון בבית משפט השלום בחדרה. חבריהם אנשי המחאה, הגיעו לתמוך בהם הבוקר מחוץ לבית המשפט. במהלך היום שוחררו כל העצורים.
המפגינים סיפרו כי בראשית המחאה ההפגנה הוכלה והתקיימה ללא כל אירועים חריגים או אלימים. ציר התנועה היה פתוח לסירוגין ככה שהתאפשרה תנועת רכבים. לדבריהם כל זה השתנה כשלשטח הגיע איש משטרה בכיר והשוטרים החלו לבצע מעצרים.

2 צפייה בגלריה
המפגינים טוענים כי יחס המשטרה השתנה במהלך הערב
המפגינים טוענים כי יחס המשטרה השתנה במהלך הערב
המפגינים טוענים כי יחס המשטרה השתנה במהלך הערב
(צילום: אלבום פרטי)

אחד העצורים היה אלון מרחב, אחד ממובילי המחאה בצומת מראשית ימיה.
"בתחילה הכול התנהל בסדר. הציר היה חסום לסירוגין. הייתה תנועה ואפשר היה באופן הזה להמשיך את ההפגנה", הוא אומר. "ואז הלך הרוח השתנה. הם התחילו להשתמש במכת"זית ובמקביל החלו לעצור אנשים. הטענה שלהם הייתה שהם אמרו בשלב מסוים שצריך לפזר את ההפגנה ומכאן שהיא כבר לא חוקית ולכן לשיטתם בוצעו המעצרים. אבל אף אחד מאיתנו לא שמע את האמירה הזו, אנחנו בכלל עמדנו בצד אחד והמכת"זית בצד השני. לא הפרענו לסדר הציבורי ובוודאי לא שמענו שהם ביקשו לפזר את ההפגנה. אני נעצרתי כי הייתי עם מגפון. רוב העצורים שוחררו במהלך הלילה אבל חמישה נשארו במעצר כל הלילה והמשמעות היא שזו ממש התעמרות. לא הייתה סיבה לכמות העצורים הזו".
קראו גם:
עוד אמר מרחב: "ההתנהלות המוקצנת הזו של המשטרה רק מעידה לאן אנחנו עלולים ללכת אם נפסיד את המאבק הזה. זהו קצה הקרחון של המקום אליו אנו עלולים להגיע אם נפסיד את המאבק הזה".
אחת המפגינות הוסיפה: "אני הייתי בראשית המחאה אתמול והמשטרה התנהלה 'רגיל'. שום דבר לא רגיל בסיטואציה הזו אבל רגיל למצב, דחיפות וכדומה והיו המון כוחות משטרה. כשיצאתי משם בשעה 22:30 לערך, כבר קיבלתי טלפונים שיש עצורים רבים. להבנתנו, הדברים הסלימו לכדי מעצרים אלימים כשהגיע בכיר מהמשטרה לשטח. ראיתי את סרטוני המעצר, בהם רואים ממש שינוי בהתנהגות השוטרים. הם 'חטפו אנשים' כמו שקיות תפוחי אדמה למעצר בתחנת זכרון".