ציון נכשל כבר לפני תחילת שנת הלימודים: ברשות לבטיחות בדרכים הפיקו בסוף שנת הלימודים (לפני כחודש) דו"ח, ממנו עולה כי ברשויות רבות יש ליקויי בטיחות בדרך לבית הספר. במסגרת הדו"ח נבדקו בעיר חדרה 17 בתי ספר, כאשר ב-77% מהבדיקות נמצאו ליקויים, מהם 18% ליקויים חמורים ו-59% ליקויים קלים. גם מצב השכנים לא מזהיר. בנתניה נבדקו 22 בתי ספר, ב-73% מהבדיקות נמצאו ליקויים.
קראו גם:
ליקויים שחזרו על עצמם רבות היו מעברי החציה שאינם צבועים או דהויים, היעדר פסי האטה או מעקה בטיחות מול בית הספר ומפגעי דרך רבים בסביבת בית הספר.
בין הפרמטרים שנבדקו: הימצאות מסלול בטוח באופן רצוף כ-300 מטר משער המוסד, תקינות המדרכות ,הימצאות מעקה בטיחות סמוך לשער בית הספר ומפרץ להורדת תלמידים, מעברי חציה בסמוך למוסדות החינוך ותקינותם, הימצאות גדרות המבטיחות חציה במעבר חציה בלבד, הימצאות תמרור המסמל מעבר חציה, תקינות התמרורים והשילוט בקרבת המוסד החינוכי, קיומם של אלמנטים הפוגעים בשדה הראיה של הנהג, פסי האטה הימצאותם ותקינותם והימצאות משמרות בטיחות.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, התייחס לנתוני הדו"ח: "החשש הגדול הוא מהקורונה, אבל הסכנה שבדרך אל בית הספר ובחזרה גדולה הרבה יותר. מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין מדינות ה-OECD והגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות יפעלו לשנות את תמונת המצב העגומה הזאת. הדרך אל מוסדות החינוך חייבת להיות סטרילית ובטיחותית וזה הזמן של הרשויות המקומיות לתקן את המפגעים ולהכין את סביבת בית הספר לתחילת הלימודים. ככל שנצליח למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד מוסדות החינוך, נקטין באופן משמעותי את הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים".
מנתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי למעלה מ-3,500 ילדים ובני נוער, נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2020, מרביתם: 2,135 נפגעו בתחום העירוני. עוד עלה כי 53 ילדים ובני נוער נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020, 30 מהם נהרגו בתחום הערים והישובים.
מעיריית חדרה נמסר: "הדו"ח ידוע, מוכר ומטופל. אנו נמצאים בתקופה של שיפוצי קיץ והערכות לשנה הבאה והכל יטופל בהתאם".
כל העדכונים - חדשות חדרה