בשכונות נווה חיים ושכונת יצחק בחדרה מתלוננים תושבים על תופעה הולכת ומתרחבת של כלי רכב נטושים: ברחובות, בחניון ציבורי שהכשירה העירייה בשכונת יצחק (בסמוך לפנימיית תלפיות), בסמוך לגני שעשועים ובשטחי עפר. בסמוך לגן הציבורי "גן אופירה" בשכונת יצחק, עומדים שרידיו של טרקטור נטוש, מכוסה באשפה ופסולת.
1 צפייה בגלריה
רכבים נטושים בחדרה
רכבים נטושים בחדרה
רכבים נטושים בחדרה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
לדברי התושבים, גם בעבר התופעה הייתה נפוצה בשכונות אלו, אולם כיום מדובר כבר על מכה של ממש, הכוללת עשרות מכוניות.
"אם לפני כשנה כמות הרכבים הנטושים היתה איכשהו בשליטה כאן, זהו איבדנו אותה", אומר השבוע תושב שכונת נווה חיים, "עד כדי כך שיש רחובות כמו בילינסון שיש בהם כמה רכבים נטושים, לא אחד. כלומר ממש הפכו את הרחוב לבית קברות למכוניות. הטרקטור הנטוש מכוסה בפסולת ומושך אליו ילדים שמטפסים".
בשכונת יצחק, שם חלק מהרחובות הם הולנדיים וממילא סובלים ממצוקת חנייה, הבעיה מטרידה במיוחד: "זה לא רק מפגע סביבתי, זה גם תופס מקומות חנייה יקרים. לכל משפחה יש לפחות שני רכבים, לא לכולם חנייה בתוך שטח הבית, מצטופפים בחניות קטנות וצרות ברחוב, ובאופן אבסורדי מכוניות נטושות נהנות להן מחנייה נוחה. אנו מצפים מהעירייה, מהמשטרה, מכל מי שאחראי לנושא, לסייע לנו להיפטר מהמפגע הזה. לא יתכן שכל אחד עושה מה שבא לו בעיר הזו באין מפריע ובהיעדר סנקציה ואכיפה".
מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "בעקבות עזיבתו של הגורר הקודם יצאה עיריית חדרה למכרז חדש לגורר לרכבים נטושים והפנייתם למגרש אחסון. על הגרר הזוכה חלה החובה לאתר מגרש לאחסון. במקביל העירייה החלה בהליך מיפוי הרכבים וברגע שייבחר גרר חדש, הרכבים הנטושים ייגררו. יודגש, כי הליך גרירת רכבים נטושים הינו הליך ארוך, שמחייב ניסיון איתור של הבעלים, הדבקת הודעות על הרכב ורק בתום פרק זמן כקבוע בחוק, ניתן לגרור אותם".
לעדכונים: חדשות חדרה