תושבים המתגוררים בשכונת הפארק בחדרה טוענים כי בתיבות הדואר הונחו מעטפות המכילות חוברות עם חומר מסיונרי.
3 צפייה בגלריה
הפוסט שהועלה בקבוצת "חדרתים בפייסבוק"
הפוסט שהועלה בקבוצת "חדרתים בפייסבוק"
הפוסט שהועלה בקבוצת "חדרתים בפייסבוק"
(צילום מסך)
התושבים דיווחו על חוברות מהודרות על נייר כרומו שנושאות את השם "סודו של שינוי" מאת טום קנטור ועליהן אזהרה לפיה: "הקריאה אסורה לאנשים מתחת לגיל 18".
גב החוברת כולל סיפור על תהפוכות חייו של קנטור שתואר כ"נכדו של רב אורתודוקסי משושלת הרבנים הליטאית קנטורוביץ', שהיה אבוד וטמא עד שאלוהים מצא אותו".
רוב התושבים שאספו את החוברות השליכו אותן לפחי האשפה, ומי שבכל זאת עלעל סיפר כי מדובר בחומר מיסיונרי שמעודד התנצרות, במעטפת של סיפור אישי.

3 צפייה בגלריה
שכונת הפארק. מי חילק את החוברות?
שכונת הפארק. מי חילק את החוברות?
שכונת הפארק. מי חילק את החוברות?
(צילום: אלעד גרשגורן)

"מיד כשהבחנתי בחוברת בתיבת הדואר הבנתי שמדובר במשהו חריג", סיפר אחד התושבים. "זו הייתה חוברת עבה ומושקעת ללא ציון שם הנמען וכמובן לא צוין גם מי השולח. במסווה של סיפור חיים התברר שמדובר בחומרים מיסיונרים המעודדים התנצרות. השלכתי לפח את החוברת עוד בטרם עליתי הביתה. מכעיס אותי מאוד שכל פעם יש כאלו ניסיונות להכשיל אנשים".

3 צפייה בגלריה
הרב ישראל מאיר ביטון
הרב ישראל מאיר ביטון
הרב ישראל מאיר ביטון. "דוחה בשאט נפש"
(צילום: יאיר שגיא)

לדברי התושב, לא בכדי חולקו החומרים מכל העיר דווקא בשכונת הפארק: "אי אפשר שלא לתהות מדוע בחרו מפיצי החומרים האלו, לחלק אותה דווקא בשכונת הפארק. השכונה נחשבת לבעלת צביון ליברלי עם קהל עם אוריינטציה אנטי דתית וזה מבעית. אני בטוח שיש כאן יד מכוונת שבחרה את האזור הזה ספציפית".
תושב נוסף העלה לדף הפייסבוק הפופולארי "חדרתיים בפייסבוק" תהייה באשר לחוברות בצירוף תמונה ושאל: "האם עוד מישהו בעיר קיבל את הספר הזה? אם כן תזרקו אותו כי הוא רוצה להעביר אתכם בתהליך של מיסיון".

קראו גם:

רב העיר מאיר ישראל ביטון אמר: "אני דוחה בשאט נפש את הניסיון הנואל לנסות להשפיע בדרך ערמומית על יהודים לעבור על דתם. כמה יפה דרך היהדות שבמשך 3,500 שנים מעולם לא ניסתה לכפות את דתה על אחרים. מי שיש לו עולם פנימי משלו אינו נזקק למכור את דתו בתיבות דואר. אני מציע לכל מי שקיבל את החומר המיסיונרי הזה לעטוף בו דגים ולאחר מכן לזרוק אותו לפח".