משפחתו וחבריו של אסף אדברג ז"ל שנרצח במסיבה ברעים בשבעה באוקטובר, הנציחו אותו באמצעות ציור של האמן החדרתי לירן טפירו (33), על חלונות הראווה של החנות סמארט פט בחדרה. החנות היא בבעלותן של שתי חברות של איתי, אחיו של אסף ז"ל.
4 צפייה בגלריה
הציור לזכרם של אסף אדברג וסתיו ברזני
הציור לזכרם של אסף אדברג וסתיו ברזני
הציור לזכרם של אסף אדברג וסתיו ברזני
(צילום: אלבום פרטי)
בציור נראה אדברג יחד עם בת זוגו סתיו ברזני ז"ל שגם היא נרצחה בשבת השחורה כשהם על רקע הים. ביצירה המרגשת, נראים בני הזוג יפים וצעירים כפי שהיו, כשלצידם גלשן שמייצג את תחביב הגלישה של אסף ועליו הכיתוב: "על גלים גדולים עם שקיעות מדהימות לעולם לא תצאו לנו מהמחשבות".
טפירו הוא יליד ותושב חדרה. הוא למד הנדסאי אלקטרוניקה והוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים, אבל בשמונה השנים האחרונות הוא עוסק בציור באופן מקצועי. הוא מצייר באירועים, על קירות, נעליים ועוד בסטודיו שלו tap-air בחדרה וגם בעבודות בשטח. הוא מצייר בספריי ואייר-בראש ובטכניקות הללו גם נעשה הציור של אסף וסתיו ז"ל.

4 צפייה בגלריה
אסף אדברג. הקשר איתו נותק
אסף אדברג. הקשר איתו נותק
אסף אדברג ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)

בשנים האחרונות הוא עובד גם עם עיריית חדרה וצייר עבורה במספר רב של בתי ספר בעיר ביניהם: צפרירים, ניצנים, חופים, תיכון חדרה והרב תחומי למדעים ואומנויות. עוד עבודות מרהיבות שלו ניתן לראות במתחם האימונים החדש במזרח העיר שם מככבת תמונה של "המסכה" (הסרט המפורסם עם ג'ים קארי). יצירה אחרת של אלברט איינשטיין מככבת ב"טורבינה" מרכז הצעירים בחדרה.
מאז החלה המלחמה הוסבה כל תשומת הלב המקצועית שלו לעבודות הקשורות בהנצחת נרצחים מהשבת השחורה: "ציירתי באוגדת עזה לתצפיתניות שהחמ"ל שלהן נשרף", הוא מספר. "ציירתי שם שדה של חמניות עם אופק רחוק ושלוש חיילות מביטות לאופק עם הגב אלינו. בציור יש את הכיתוב: 'הפרחים ימשיכו לפרוח'. לעבודה הזו הגעתי דרך אחת הקצינות שמכירה את העבודות שלי ועוקבת אחריהן, היא הזמינה אותי והתגייסתי לזה. זו עבודה שהייתה חייבת להתבצע תוך 24 שעות ולאחריה קיבלתי תגובות מאוד מחממות לב של החיילות".

4 צפייה בגלריה
הציור של לירן טפירו לזכר התצפיתניות
הציור של לירן טפירו לזכר התצפיתניות
הציור של לירן טפירו לזכר התצפיתניות
(צילום: אלבום פרטי)

איך נוצר הקשר עם משפחת אדברג?
"לא הכרתי את אסף אישית, אלא שמעתי כמו כולם על חדרתי שנעדר מהמסיבה ברעים. צמוד לסטודיו שלי יש מספרה שאחד הספרים שם חבר קרוב של אסף. החבר'ה של אסף באו לשם ודיברתי איתם, הם סיפרו עליו ואני הדפסתי להם חולצות עם תמונה שלו כהנצחה. הם סיפרו לי שביחד עם אימו ברניקה, הם רוצים למצוא כמה נקודות בעיר כדי להנציח אותו ואמרתי להם שכשימצאו, אני אצייר את מה שיבקשו. ובאמת ישבתי עם ברניקה, שמעתי שאסף גלש ואהב את הים ועוד כל מיני דברים אודותיו ומזה בניתי את הסקיצה של כל מה שיכנס לציור. את הציור ציירתי על חנות סמוכה לסטודיו שלי בחדרה, שהבעלים שלה היא חברת המשפחה ותרמה את הוויטרינות לטובת ההנצחה של אסף. מדובר בשלושה חלונות ראווה של העסק באורך כשישה מטרים".

4 צפייה בגלריה
טפירו. "קיבלתי תגובות שזה 'וואו'"
טפירו. "קיבלתי תגובות שזה 'וואו'"
טפירו. "קיבלתי תגובות שזה 'וואו'"
(צילום: אלבום פרטי)

אילו תגובות קיבלת על הציור?
"כששלחתי את הסקיצה הסופית קיבלתי תגובות שזה 'וואו'. התגובה הכי מרגשת אני חושב הייתה כששלחו לי סרטון של ילדים שעוברים מחוץ לחנות ואז אחד הילדים נעצר מול הציור ונישק אותו. עבורי זה סימן שהציור עושה את שלו בלי מילים, מרגש, נוגע. ראיתי שהחברים של אסף גם שיתפו את זה ברשתות. אח של אסף גם כתב לי ויש הרבה תגובות מרגשות באינסטגרם שלי".

קראו גם:

טפירו מספר שהיצירה והנצחת החללים מסייעת לו להרגיש שהוא תורם במשהו להעלאת המורל הלאומי: "הרבה פעמים בזמן הזה היתה לי הרגשה לא כל כך טובה שאני לא מגויס למילואים, הרגשה של אין איך לי דרך לתרום, ואז אחרי כמה עבודות של הנצחה כשראיתי את התגובות של המשפחות, התצפיתניות ועכשיו המשפחה של אסף ז"ל והחברים שלו אני מרגיש שזו הדרך שלי לתרום בתקופה הזו ולעלות מורל".