משרד החינוך הוציא צו הפסקה מנהלי ל"גן של חגית" ברחוב ההגנה בבית אליעזר ותוקפו 60 ימים. הנימוק: חשש לשלום הפעוטות.
2 צפייה בגלריה
"הסלמה בתדירות ועוצמת ההתנהגות"
"הסלמה בתדירות ועוצמת ההתנהגות"
"אפשרות ממשית לפגיעה"
(המחשה: שאטרסטוק)
בצו עליו חתם סמנכ"ל מינהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך, גור רוזנבלט, נכתב כי הגן יהיה סגור עד לתאריך 20/8/23: "בתוקף סמכותי לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות התשע"ט 2018, אשר הואצלה לי על ידי שר החינוך אני מורה בזאת על הפסקת פעילות מעון היום לפעוטות הגן של חגית ברחוב ההגנה 7 בחדרה, לתקופה בת 60 יום, וזאת בשל אפשרות ממשית לפגיעה מיידית בשלומם של הפעוטות השוהים במסגרת".
כזכור, לאחרונה הוצא צו מנהלי דומה לגן אחר בחדרה והמשטרה חוקרת אירוע נוסף בגן באזור, שעל פרטיו הוצא צו איסור פרסום.

2 צפייה בגלריה
(המשטרה חוקרת | צילום: איילת רוטה)

הורים מהעיר החוששים לשלום ילדיהם נוכח המצב לפיו עוד ועוד מקרים של סגירת גנים מתרחשות, הפגינו לפני כעשרה ימים בצומת המשטרה. מצוידים בשלטים בנוסח: "עד שמישהו יראה את הילדים, מצלמות עם שמע להורים", "במדינת ישראל הפרטיות חשובה יותר ממלחמה בהתעללות" ו-"חוק המצלמות יציל נפשות".
קראו גם:
מנגד יש גם מי שסבור שבאקלים שנוצר כיום, קל להכפיש את שמו הטוב של גן או הצוות החינוכי שלו: "הבן הקטן שלי היה בגן הזה במשך שנתיים", סיפר תושב רחוב ההגנה בבית אליעזר. "אני מתקשה להאמין בלשון המעטה שבגן הזה הייתה פגיעה בילדים. אני אומר את זה לאור ההיכרות שלי עם המקום כשבני למד בגן וגם מההיכרות שלי איתה כאדם. הבן שלי למד שנתיים בגן הזה, הוא אהב ללכת לגן, נכנס עם חיוך ויצא עם חיוך. זה גן עם שם מאוד טוב. ילדים אוהבים אותה ואת הגן ואני מרגיש שהיום זה נהיה טרנד כזה עם התלונות על הגנים. אני מציע לא להוריד לטמיון מפעל חיים של אדם, לפני שיש ראיות חותכות ומוצקות".
במשטרה אישרו כי קיימת חקירה בנושא.
ממשרד החינוך נמסר: "הנושא נמצא בטיפול רשויות החוק. הוצא למקום צו הפסקה מינהלי. הפיקוח במשרדנו ילווה את ההורים בהתאם לנדרש ואיתור מסגרות חלופיות".