לירון נח, תושב שכונת בית אליעזר, מידען בתפקידו, יזם משאל שביעות רצון על השכונה. לדבריו, מטרת המשאל היא שהתוצאות יספקו מידע בור מקבלי ההחלטות והמועמדים בבחירות הקרובות, בנוגע לשיפור השירות הדרוש לתושבי השכונה.
3 צפייה בגלריה
בית אליעזר. מה חושבים התושבים?
בית אליעזר. מה חושבים התושבים?
בית אליעזר. מה חושבים התושבים?
(צילום: אלבום פרטי)
המשאל התקיים לאחרונה באופן מקוון ובחן את שביעות הרצון של התושבים בכל הנוגע ל-25 נושאים כשהתושבים השיבו על עשרות שאלות ביחס לשכונה.
מממצאי הסקר עלה כי ניכרת שביעות רצון נמוכה מאוד מרמת תשתיות הכבישים והמדרכות בשכונה, מרמת הביטחון האישי ומהריחוק של השכונה מאזורי היי טק, תעסוקה, מסחר ובילוי.
על פי המשאל בו השתתפו 100 תושבים 90% מהמשיבים היו רוצים לראות יותר שבילי אופניים, פיתוח דרכי גישה וריבוד כבישים, לרבות ברחובות פנימיים בשכונה, במקום דרכי עפר זמניות ותשתיות רעועות.

3 צפייה בגלריה
לירון נח. יזם את הסקר
לירון נח. יזם את הסקר
לירון נח. יזם את הסקר
(צילום: סטודיו תומאס)

עוד עלה כי הנושאים שהכי מטרידים את התושבים הם מטרד יתושים וזבובים, תנועה רבה של לומדי נהיגה ומבחני נהיגה מעשיים בשכונה. 70% מהתושבים ציינו כי חסרים להם בשכונה סניף דואר, סיורי בטחון אישי, סיירת עירונית, משמר אזרחי או קהילתי, הגברת אכיפה ומקומות בילוי זמינים.
בצד החיובי נרשמה שביעות רצון בשכונה מאירועים עירונים כמו חידוש אירועי יום העצמאות בבית אליעזר, שירותי פינוי גזם ואשפה ומתפקודה של מינהלת רובע מזרח. מעל 90% מהמשיבים ציינו כי הם אוהבים לגור בשכונה ואת צביונה הכולל בנייה נמוכה, שקט יחסי וקהילתיות. מעל מחצית מהמשיבים ציינו כי הם מתגוררים בשכונה יותר משני עשורים וכ-75% מהמשיבים ציינו כי היו רוצים שילדיהם ימשיכו להתגורר בה. המשיבים הבהירו כי הם אוהבים בשכונה את האנשים, מוסדות החינוך, הנוף, את הפעילויות לקהילה, את זמינות מקומות החניה ומצב צפיפות הבנייה בה.

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. התובע טוען כי "ההתנהלות לא ראויה"
עיריית חדרה. הסקר הועבר לחברי המועצה
(צילום: אסף פרידמן)

בין הפרמטרים שנבדקו בסקר שפורסם בדפי פייסבוק שונים של השכונה: עומסי תנועה בבקרים, צואת כלבים שאינה מפונה, רעש טרקטורונים וכלי שטח, ריבוי חתולי רחוב, מטרדי רעש, כלבים משוטטים, עשביה שאינה מטופלת ורבים אחרים.

קראו גם:

נח מסביר כי הוא מלא תקווה שהממצאים יעזרו לשיפור איכות החיים של התושבים: "התקווה היא שהממצאים יעזרו באפיקי התכנון האורבני, בתיעדוף ובקבלת החלטות ויאירו את הטעון שיפור. ממצאי הדו"ח המקיף הועברו לידיעת חברי מועצת העיר".
בית אליעזר היא השכונה הגדולה ביותר בחדרה. היא נוסדה בשנות ה-50 וממוקמת במזרח העיר. בתחילה תוכננה כשכונת בתי קרקע עם משק עזר. על פי נתוני חופש המידע המופיעים בסקר מספר התושבים בה לשנת 2021 עמד על 16,370 תושבים. יש בה כ-6,225 יחידות דיור, 7,200 בתי אב ועל פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (משנת 2019) היא משויכת לאשכול חברתי 7-6.