כשלושה שבועות אחרי מותו הטראגי של חבר מועצת העיר ומחזיק תיק החינוך, עו"ד טל אליהו (54) ז”ל , שיגר יו"ר 'המחנה המאמין' חבר מועצת העיר בועז ביטון, מכתב לראש העיר ניר בן חיים ולחברי מועצת העיר ובו בקשה להנצחתו של אליהו.
3 צפייה בגלריה
טל אליהו
טל אליהו
טל אליהו
(צילום: אלבום פרטי)

במכתבו אף ביקש ביטון לעשות זאת במסלול עוקף בירוקרטיה, תוך התחשבות בעובדה שהוריו של אליהו, מבוגרים ומתוך רצון לאפשר להם לראות את ההנצחה כבר כעת.
"...טל שהיה מהדמויות האהובות והמוכרות בחדרה הוא ותיק חברי המועצה כבר 20 שנים ומילא מגוון תפקידי מפתח ביניהם מ"מ ראש העיר, סגן ראש העיר, מחזיק תיק החינוך, יו"ר תאגיד מי חדרה , יו"ר עמותת פנאי העיר חדרה ועוד תפ'קידים רבים...הוא דמות מוכרת בעיר … והתושבים קיבלו קשה מאוד את הבשורה על מותו" כתב ביטון בפנייה שמאחוריה עומדים בני משפחה רביםשל אליהו , חברים, מכרים ומוקירים.
"טל שנגע במשך שנים בשליחותו בהמוני אנשים הקריב את חייו למען הפעילות הציבורית. לא בכדי נפשו נקשרה בתושבי העיר כעץ הזית באדמה … וכמו עץ הזית כך גם טל לא ויתר מעולם על שליחתו הציבורית. גם אם זה בא על חשבון ממונו, זמנו, וחייו שנגדעו בשיא עשייתו.הוא ראה בשירות העיר והתושבים שליחות שלא היה מוכן לוותר עליה".

3 צפייה בגלריה
טל אליהו
טל אליהו
טל אליהו עם ילדיו
(צילום: באדיבות המשפחה)

בהמשך מכתבו, פירט ביטון כיצד ניתן להנציח את אליהו באופן ראוי בעיר: "כידוע מלבד עשייתו הציבורית הענפה, טל היה בעברו שחקן כדורגל ב'הפועל חדרה' לימים יו"ר הקבוצה ואף זכה להתמודד באליפות העולם לבתי הספר. על שום כך, אני מוצא כי אין ראוי יותר מאשר לקרוא למתחם האימונים החדש של 'הפועל חדרה' במזרח העיר חדרה 'יד אליהו' על שמו ולזכרו של טל אליהו.
ביטון הוסיף: "כמו כן אבקש כי אגף החינוך יבחן אפשרות הנצחתו, גם במערכת החינוך העירונית".
עוד הבהיר ביטון בפנייתו, כי במקרה זה , ניתן לעקוף את הנוהל לפיו יש להמתין כשנה למותו של הנפטר בכדי להנציחו והסביר: "למרות שמובהר בוועדת שמות כי 'אין לקבוע שם לרחוב על שם אישיות ... טרם חלפו 24 חודשים לפחות מיום פטירתה, במקרים מיוחדים, ניתן לקבל החלטה ולקצר את התקופה על ידי שני שלישים מחברי הועדה בטעמים מיוחדים שירשמו.

3 צפייה בגלריה
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
דמות אהובה ומוערכת בעיר. אליהו ז"ל
(פרטי)

קראו גם:

"במקרה זה, יש טעמים מיוחדים לרוב. אחד מהם הוא להנציח את שמו וזכרו של האיש היקר הזה שלעד ייחשב כנכס צאן ברזל של העיר חדרה , למען הוריו המבוגרים שאיבדו במפתיע את בנם, ובנוסף עיריית חדרה הנציחה בעבר את שמם של אנשים חשובים מיד לאחר מותם.
ביטון מבקש לבדוק את האפשרות לחסוך את התהליך הארוך והבירוקרטי באמצעות ועדת שמות ולהגדיר תהליך מקוצר יותר.
תגובת עיריית חדרה: מותו הפתאומי של חבר המועצה טל אליהו ז"ל היכה בהלם את כולנו. כפי שהבטיח ראש העיר למשפחה, עיריית חדרה תדע להנציח את זכרו של טל ז"ל בצורה ראויה ובולטת. יחד עם זאת, עוד לא הסתיימו 30 ימי האבל ולכל מהלך מהסוג הזה יש נוהל מסודר. הכל ייעשה בתיאום מול המשפחה ובצורה מכובדת שתהלום את אישיותו ופועלו של טל ז"ל.