יום שבת בבוקר. ובהמשך היום מתוכננות ברחבי הארץ הפגנות רבות נגד הרפורמה במערכת המשפט. אחד המוקדים של המחאות הוא באזור: צומת כרכור, צומת העוגן, נתניה וחדרה.
3 צפייה בגלריה
הפגנה השבוע בצומת העוגן
הפגנה השבוע בצומת העוגן
הפגנה השבוע בצומת העוגן
(צילום: אלבום פרטי)
בעקבות צעד שנוי במחלוקת שנקטה המשטרה השבוע בהפגנה בצומת העוגן, פנתה ראש מועצת עמק חפר, גלית שאול, לנס"צ איל כהן, מפקד תחנת שדות. שאול דורשת מכהן להפסיק לאלתר את השימוש בכלי הנשק האקוסטי "זעקה" בהפגנות.

3 צפייה בגלריה
גלית שאול. "אנחנו נאבקים"
גלית שאול. "אנחנו נאבקים"
גלית שאול. "המפגינים התלוננו על אלימות פיזית"
(צילום: אסף פרידמן)

שאול כתבה כי "בהפגנה נגד ההפיכה השלטונית שהתקיימה בצומת העוגן ביום שלישי עשתה המשטרה שימוש בכלי נשק אקוסטי מסוג 'זעקה' כאמצעי לפיזור הפגנה. כמו כן דווח לי כי מספר שוטרים שנכחו במקום הצמידו קבוצות מפגינים לניידות עם סירנות פועלות באופן מכוון. פעולות אלה גרמו לחלק מהמפגינים לזעזוע עמוק וכן לתופעות לוואי קשות כמו בחילות ואף הקאה".

3 צפייה בגלריה
ההפגנה אתמול בצומת כרכור
ההפגנה אתמול בצומת כרכור
ההפגנה בצומת כרכור
(צילום: אלבום פרטי)

שאול מפרטת כי בחודש מאי 2023 פנתה ההסתדרות הרפואית למשטרה בקריאה להפסיק לאלתר את השימוש בכלי הזה תוך שהיא מסבירה כי הוא עלול לגרום בלתי הפיך ולפגוע בבריאות.
קראו גם:
שאול הוסיפה כי "המפגינים התלוננו על אלימות פיזית שהופעלה כנגדם, במסגרתה מפגין הוכה באגרופים על ידי שוטר, כאשר הוא נמצא אזור בתוך ניידת משטרה ותושבת שעמדה לתומה על אי תנועה הוכנסה לניידת בכוח".
שאול כתבה: "איל, אני פונה אליך בדרישה להפסיק לאלתר את השימוש בכלי נזק אקוסטי זה ולוודא שאלימות מכל סוג שהיא לא תופעל על ידי השוטרים כנגד המפגינים".