תושבי שכונת נווה חיים שלחו מכתב חריף לראש העירייה בפועל, ניר בן חיים, בדרישה לפעול לאלתר למיגור תופעת השכרת הווילות בשכונה למסיבות ואירועים.
3 צפייה בגלריה
מסיבת בריכה. יש אישורים?
מסיבת בריכה. יש אישורים?
מסיבת בריכה. יש אישורים?
(המחשה: shutterstock)
במכתב שהעתקים ממנו שוגרו גם לשלל אגפי העירייה ולעו"ד אילה פילוס שרון, פרקליטת מחוז חיפה -אזרחי, ביקשו התושבים מהעירייה לשלוח צווים מנהלים ליזמים ולמפעילים, וכן, צווי הפסקת עבודה מנהליים וצווי מניעת פעילות לפי חוק רישוי עסקים. התושבים טענו במכתבם כי הפעילות הבלתי חוקית הזו, לא רק מהווה מטרד, אלא עלולה להסתיים באסון, כפי שקרה לאחרונה ביישוב כרמי יוסף, במסיבת בריכה בה נהרג כליל קמחי ז"ל.
"לאחרונה אנו עדים לתופעה מדאיגה שהולכת וצוברת תאוצה, השכרת וילות למסיבות ואירועים שמתקיימים כדבר שבשגרה בכל שעות היום ועד לשעות הקטנות של הלילה, בכל ימות השבוע ובמיוחד בסופי שבוע", כתבו התושבים. "הדבר גורם למטרד רב בשכונה ולמתגוררים בסמיכות לווילות הללו בפרט, למפגעי רעש וריח, עומסי חנייה, חסימת מעברים ונזקים תברואתיים. מעבר למטרד הדבר מהווה עבירה על חוק התכנון והבניה – שימוש חורג לפי פרק ה' לחוק התכנון והבניה תשכ"ה 1965. הווילות מהוות בתי מגורים כהגדרתם בחוק התכנון והתב"ע, ובעליהן הסבו אותן לשימוש עסקי מסוג אולמות אירועים. המדובר בשימוש חורג הטעון אישור הוועדה המקומית. שעה שלא התקבל אישור כזה, הבעלים והמפעילים עוברים על החוק".

3 צפייה בגלריה
האסון בכרמי יוסף
האסון בכרמי יוסף
האסון בכרמי יוסף
(צילום: שאול גולן)

עוד נטען במכתב כי היזמים והמפעילים עוברים גם על חוק רישוי עסקים תשכ"ח 1968: "מרגע בו הווילות משמשות לאירועים הן נופלות בהגדרת אולם אירועים כמשמעו בחוק רישוי העסקים. לכן פעילות כזו מחייבת קבלת רישיון עסק כדין. מעבר לכך, בהיעדר פיקוח רישוי עסקים, בהכרח לא מתקיימות הוראות בטיחות הכרחיות לכל עסק, לרבות כיבוי אש, חובת מציל בבריכה, ואיסור מכירה והגשת משקאות משכרים.. המשוואה פשוטה באין רישיון עסק - אין פיקוח".
בין הנזקים שמנו התושבים בפנייתם, גם נזקים תברואתיים: "אישור תברואתי לבתי מגורים מחייב פח בקיבולת של 240 ליטר. עקב השימוש הלא חוקי בנכס, נוצר עומס על הפחים המוביל לנזקים תברואתיים של פחים מלאים בפסולת רטובה, דבר הגורם לצחנה וזיהומים. אנו עדים לריבוי חתולי הרחוב באזור המתחמים וקיים חשש מפני מחלות בעלי חיים והגברת הנזקים הסביבתיים".

3 צפייה בגלריה
עיריית חדרה
עיריית חדרה
עיריית חדרה. התושבים דורשים אכיפה
(צילום: אסף פרידמן)

התושבים טענו בנוסף כי עומסי החניה באזור הווילות גורמים לחסימות כבישים ומעברים, מטרדי רעש של מוזיקה, צעקות ורעשי בילוי וריחות ועשן מנגלים: "אזורים המוכרזים כאזורי תעשיה מותאמים למטרדים אלו בזכות הפרדה ברורה ומרחק רב מאזורי מגורים. לא כך הדבר בשכונה שקטה ופסטורלית".
בהמשך מכתבם, הפנו אצבע מאשימה כנגד אוזלת ידה של העירייה בטיפול במפגע לאורך השנים: "התופעה החלה לפני מספר שנים, עם מתחמים בודדים שהעירייה העלימה מהם עין או כשלה במיגורם. מחדליה הביאו 'יזמים' נוספים לשכונה, מתוך הבנה כי תחום שיפוט זה זוכה להפקר. חלוקת דוחות אינה מהווה פתרון לבעיה ולכל היותר מהווה פלסטר ולא כוח הרתעה בפני פורעי החוק. לא זו בלבד, בתקופה בה מתקיימים אירועים בווילות נרשמו מספר אירועי אלימות שמקורם במסיבות הללו. לאחרונה נרשם אירוע אלימות קשה במיוחד בזמן שילדינו יצאו מבית הספר. האירוע הסלים ברחוב הצמוד לבית הספר ורק בנס הילדים לא נפגעו. באירוע נפגעו שלושה אנשים שפונו לטיפול רפואי".
קראו עוד:
את מכתבם חתמו, באזהרה שדמו של הקורבן הבא יהיה גם על אחריותה של עיריית חדרה: "אל לנו להיות המקרה הבא. הכתובת כבר על הקיר. אנו מצפים מהעירייה להילחם בתופעה ולהוקיעה ורואים בה אחראית לכל המתרחש בתחום אחריותה המוניציפאלי. במחדלים שבהתנהלות העירייה, יש משום גרימת נזק לתושבי העיר הזכאים להנות מהגנת החוק. בהעדר טיפול הולם מצד העירייה, הדם הבא שיישפך עלול להיות על ידיה של העירייה בדיוק כמו שהוא על בעל הנכסים היזמים והמפעילים".
מהעירייה נמסר: "הנושא מוכר בעיריית חדרה ומטופל על ידי גורמי המקצוע על פי הוראות הדין".
לעדכונים: חדשות חדרה
פורסם לראשונה: 08:06, 14.08.22