אחרי עשרות שנים ללא קיוסק, בית קפה, זולא או גזלן לרכוש בהם אבטיח וארטיק, חוף אולגה התחדש בבית קפה ובפוד טראק.
2 צפייה בגלריה
ירקוני בבית הקפה
ירקוני בבית הקפה
ירקוני בבית הקפה
(צילום: אלעד גרשגורן)

ותיקי הרוחצים זוכרים כי בשנות השמונים, תור הזהב של החוף, כיכבה בחוף מגלשת מים חדשנית: 'הגליש גלאש' ובמתחמה היה גם קיוסק, שם רכשו המבלים משקאות ופיצות. מאז סגירתו, לא נפתח בחוף שום בית עסק לממכר מזון, למעט אפיזודות קצרות של עסקים לא חוקיים שנסגרו זה מכבר.

למה רק עכשיו?


חוף אולגה הוא החוף המוכרז המרכזי של חדרה. אז מדוע נתקעו המבלים בחוף הכי עמוס בעיר בלי בית קפה כל כך הרבה שנים? ההסבר נעוץ בסכסוך ותיק בין עיריית חדרה לחברת אסיה חדרה שהיתה אמונה על פיתוח החוף.
קצת היסטוריה: בשנת 2011 נחתם חוזה בין הצדדים על פיתוח כ־8000 מ"ר של שטחי מסחר ומלונאות ובהם מסעדות, בתי קפה ומבני נופש. אלא שמאז נוצר סכסוך בין הצדדים שנמשך למעלה מעשור ובמהלכו היה קשה מאד לפתח את החוף. בשלב מסוים החליטה העיריה לפתח את שלב א' של הטיילת אולם עקב המאבק המשפטי לא ניתן היה לעשות הרבה ובוודאי שאי אפשר היה לקדם פתיחת בית קפה או מסעדה על החוף.
בחודש מאי 2022 הסתיים הסכסוך המשפטי ובית המשפט הורה להשלים את פיתוח הטיילת והחוף בהתאם להיתר בתוך ארבע שנים. סוף הסכסוף סימן בעצם את ראשית פיתוח החוף והעירייה בהובלת ראש העירייה, ניר בן חיים, השקיעה עשרות מיליונים בחוף על מנת לטפח את רצועת החוף היפה והעבודות החלו. החידושים והשדרוגים בחוף כללו את החלפת סוכות המציל הישנות, הקמת למעלה מ־70 שככות צל לאורך החוף, כולל ארבע מונגשות, מתקני כושר וספורט, קארבר פארק (מתקן המדמה גלישת גלים), הקמת שני מבני שירותים, מלתחות והכשרת שלושה חניונם עם כ־350 מקומות חניה נוסף לחניון הצפוני. החוף גם הונגש ושוחזר מבנה המנהלה הישן.

קולה וארטיק


בהמשך לעבודות הללו עלה הצורך גם לספק מענה לתושבים שרצו לקנות קולה וארטיק בחוף ובעירייה החליטו לתכנן מחדש את הטיילת והחוף, כולל לשפץ ולשקם את המבנה ההסטורי שיועד להריסה ולהשמישו כמבנה שיהיה אפשר להשתמש בו למסעדה בחוף. זה לקח קצת זמן תכנון וביצוע, מה גם שלא בכל זמן ניתן לעבוד בים ולפני מספר חודשים הסתיימה, הבנייה והכשרת המבנה. החברה הכלכלית חדרה יצאה למכרז על הפעלת בית הקפה והפודטראק ולפני כחודש וחצי נבחר הזוכה נאור ירקוני, תושב העיר.

2 צפייה בגלריה
ירקוני בבית הקפה
ירקוני בבית הקפה
ניר בן חיים
(צילום: אלעד גרשגורן)

קראו גם:

"לאחר למעלה מעשור שלא היו מסעדות ושירותי חוף פתיחת המסעדה והפוד טראק בחוף אולגה מסמלת פרק חדש עבור תושבי העיר והמבלים בחוף. חופי חדרה הם נכס חשוב לעיר ולתרבות המקומית ואנו משקיעים בהם רבות כדי שיהיו נגישים לכולם ויאפשרו פעילות פנאי ובילוי מהנה לכל המשפחה", אומר השבוע ראש העירייה בן חיים, "עם פיתוח השלב השני של הטיילת, מתקני החוף ומרכז המבקרים חדרה תהפוך ליעד תיירותי שמציע חוויות מגוונות ומרתקות לכל מבקר".

"הקהל יגיע"


הזכיין ירקוני (35) מודע לצמא שהיה קיים בציבור לבית קפה בחוף ושהוא העסק היחיד שאמור לספק את צרכי הרוחצים והוא חדור מטיבציה לעשות זאת: ”אני איש עבודה, יש לי כמה עסקים בענף האירועים ואני שותף בחברת קייטרינג מהגדולות בארץ. בית הקפה־מסעדת החוף שפתחנו במבנה שפעם היה מבנה העזרה הראשונה בחוף ושופץ ושודרג על ידי העירייה הואMelo beach והפודטראק שהוא יותר בקטע של שייקים, יוגורטים ודברים בריאים הוא melo fresh. העסק עצמו מאד מושקע, הכול מעץ במבוק, עץ תיק ריהוט אינדוזי, יש רחבה של 100 מטר צמודה למבנה גם שם ספות רביצה, ריהוט בר ושולחנות קפה".
בית הקפה נפתח השבוע להרצה ראשונית, כשטרם לכן בזמן השיפוץ, עבד כקיוסק. הבשורה המשמחת היא שימשיך לפעול כל ימות השנה, גם בחורף: "יש לנו תפריט ראשוני והמטרה היא שתוך שבועיים כבר יהיה תפריט מלא והצוות יהיה משופשף. יש לנו גם מוצרים בפיקוח לפי מחירון העירייה. אנשים מאד מפרגנים על הפתיחה בסופ"שים ומרוצים מזה ואני מאמין שהקהל החדרתי יגיע. העירייה עשתה שיפוץ מטורף במבנה וזו הדמנות להודות לה. זה עסק שחייב לתת את המענה הכי טוב, כי זה החוף המוכרז המרכזי, השקיעו בו המון כספים".

מה הלאה?


אז אחרי בית הקפה והפוד טראק, שנחנכו העונה, מה עוד צופן העתיד באשר לפיתוח חוף אולגה? בעיירית חדרה הבהירו כי יש למה לחכות וכי בכוונתם להמשיך ולבנות את הטיילת לכיוון חוף מפרץ בניימין (חוף כפר הים) וזו מתוכננת להיות באורך כ־600 מטרים ולכלול שביל בטון ואבן, מתקני ישיבה והצללה והגנות ימיות מנזקי גלים והחזון הוא שתשמש מוקד תיירותי מרכזי עם תצפיות מרהיבות לים.
בנוסף צפוי לקום מרכז מבקרים ב'בית חנקין' שבחוף כפר הים, עם תערוכה דיגיטלית שתספר את סיפור חדרה מאז עד היום ותונגש באופן מלא למבקרים עם מוגבלויות. הפרויקט, כך נמסר, כולו ישים דגש על קיימות ושמירה על הסביבה עם שילוב אלמנטים ברי קיימא כמו תאורה סולארית ושירותים אקולוגיים.