לא רק תרומות מזון, ציוד לחיילים ואירוח משפחות הדרום. העורף בחדרה מתגייס גם ליוזמה ביטחונית.
3 צפייה בגלריה
מקימים משמר שכונה ומסייעים לשיטור העירוני
מקימים משמר שכונה ומסייעים לשיטור העירוני
מקימים משמר שכונה ומסייעים לשיטור העירוני
(צילום ארכיון: זהר שחר)
תושבים רבים נענים ליוזמה של עיריית חדרה ומתנדבים למערך הביטחון העירוני, כדי לתגבר את הסיור והפיקוח. בעירייה מדווחים שעוד טרם פרסמו את היוזמה, מאות תושבים פנו מיוזמתם, והציעו את עזרתם בהתנדבות לכוחות הביטחון המקומיים.
באגף האכיפה והביטחון של עיריית חדרה פרסמו הודעה על גיוס מתנדבים לטובת סיור שמירה ואבטחה. זאת בשל המצב המלחמתי וידיהם המלאות ממילא של כוחות הבטחון והמשטרה. עד כה נענו תושבים רבים ליוזמה.

3 צפייה בגלריה
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
בעירייה ביקשו מהתושבים להישמע להנחיות
המתקפה של חמאס בשבת
(צילום: EPA)

מי שיכולים להתנדב ולקחת חלק ביוזמה ובפעילות הם אזרחי ישראל תושבי העיר, שאין להם עבר פלילי. קריטריונים נוספים הם היעדר עבר פלילי וכן על המתנדבים להיות מסיימי שירות צבאי, שירות במשטרה, שירות לאומי או אזרחי או כאלה שקיבלו פטור.
במקביל בשכונת נווה חיים מתגבשת הקמת משמר שכונתי, שייתן מענה ראשוני להגנה על השכונה במידת הצורך. מדובר ביוזמה שהתושבים ניסו להרים כבר לפני כשנה, גם אז בשל הסלמה ביטחונית, אולם ללא הצלחה. כעת נראה כי היוזמה תצא לפועל.

3 צפייה בגלריה
שכונת נווה חיים בחדרה
שכונת נווה חיים בחדרה
שכונת נווה חיים בחדרה
(צילום: מירית גולן)

תושבים רבים, הגישו בקשות לרישיון נשק, וגורמים בעיר מסייעים עם ההליך הבירוקרטי. כך למשל יו"ר נעמת הדר סבג מסיקה, עו"ד בתפקידה שהתנדבה לסייע למבקשים עזרה בנושא: "חברים וחברות יקרים אני יודעת שיש ריבוי בקשות לנשק ולכן כל מי שזקוק לאימות חתימה לבקשה לרישיון נשק, כמו גם משפחות המתארחות באזור וזקוקות לאימות חתימה על מסמכים שונים, מוזמנים לפנות אליי, כמובן ללא כל תשלום", כתבה סבג מסיקה בפייסבוק. "כוחנו באחדותנו. עם ישראל חי".

קראו גם:

תושב העיר המצוי בהליך הוצאת רישיון נשק סיפר על ההחלטה: "הרבה זמן אני רוצה להוציא רישיון נשק, רק שהפרוצדורה ייאשה אותי. צריך אישור בריאות, תעודת יושר, למלא מסמכים, ולהביא חתימות ועוד ועוד. כמה פעמים התחלתי תהליך והתייאשתי בדרך מהניירת. אבל עכשיו נוכח המצב זהו צו השעה. שירתי בשריון בסדיר, הייתי בעזה, עשיתי מילואים של לוחם, נשק לא זר לי ואני מאמין שמהיום בכל בית צריך להיות מי שיוכל להפעיל נשק בעת הצורך".