ד"ר לריסה פליישמן, ראש תחום מקצועי מדדי הדיור בלמ"ס הציגה בכנס הנדל"ן השנתי של מגדילים שנערך בנתניה, נתונים חדשים על שנות ההכנסה הנדרשות לרכישת דירה במחיר ממוצע ברשימת ערים בישראל.
2 צפייה בגלריה
(שכונת עין הים חדרה (צילום: החברה הכלכלית))
במסגרת הבדיקה נבדקו המחירים הממוצעים של דירות במספר ערים נבחרות בשנת 2022 אל מול ההכנסה החודשית הממוצעת באותה עיר.
מהנתונים עולה שונות רבה בין הערים, כאשר בירושלים לתושבי העיר נדרשות 26.9 שנות הכנסה לרכישת דירה ממוצעת בעיר, בבני ברק נדרשות 25.4 שנות הכנסה, בבת ים 22.6 שנות הכנסה, בתל אביב 22.2 שנות הכנסה ובנתניה 19.9 שנות הכנסה.

2 צפייה בגלריה
ד"ר לריסה פליישמן
ד"ר לריסה פליישמן
ד"ר לריסה פליישמן
(צילום: דרור סיתהכל)

העיר שבה המחיר הממוצע לדירה הוא הגבוה ביותר מבין הערים שנבחנו היא רמת השרון, אולם גם ההכנסה החודשית הממוצעת בעיר היא הגבוהה ביותר ולכן לתושבי העיר נדרשות 19 שנות הכנסה לרכישת דירה.
הערים שבהן נדרשות שנות ההכנסה המועטות ביותר הן באר שבע עם 10 שנות הכנסה בלבד לרכישת דירה במחיר ממוצע בעיר, חיפה עם 10.1 שנים ואשקלון עם 13 שנים.
בכנס הוצגו גם נתונים לגבי שני יישובים באזור: חדרה ופרדס חנה.
לתושב חדרה נדרשות 15.3 שנות הכנסה כדי לרכוש דירה בעיר. ההכנסה הממוצעת לתושב, על פי הנתונים, עומדת על כ-13 אלף שקלים. על פי הנתונים מחירה הממוצע של דירה בעיר הוא כ-1.9 מיליון שקלים.
קראו גם:
לתושב פרדס חנה יידרשו 15.4 שנות הכנסה כדי להגיע לדירה. ההכנסה הממוצעת במושבה גבוהה יותר מבחדרה ועומדת על כ-16 אלף שקלים.
נתון נוסף שעלה בדיונים הוא בנוגע לעליית משך הזמן הממוצע לבנייה דירה ב-10.8% בשנת 2022 לעומת שנת 2021 כאשר כיום עומד הנתון על 33.1 חודשים.
לעדכונים: חדשות חדרה