לאחר למעלה מעשור של ניסיונות לקדם פינוי בינוי בשכונת אלי כהן הוותיקה, החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה על הפקדת התכנית.
1 צפייה בגלריה
כך ייראה המתחם לאחר הפינוי-בינוי
כך ייראה המתחם לאחר הפינוי-בינוי
כך ייראה המתחם לאחר הפינוי-בינוי
(הדמיה: אדריכלים ברעלי, לויצקי, כסיף)
קראו עוד:
לאחר אישורה של התכנית המחוזית לפני כשנתיים, הובן כי התכנית נדרשת לדיוק במספר היבטים אשר בהיעדרם לא ניתן יהיה להקים את הפרויקט. התכנית המקומית פתרה סוגיות אלו.
התכנון המשופר כולל מרחב ציבורי ירוק – פארק שכונתי רחב ידיים עם מערכת שבילים ענפה ונגישה, בשילוב טבע עירוני ופיתוח הכולל חורשות מוצלות, טיילת ותצפית אל בית קפה שמתוכנן בליבת הפארק, וכן אזורי משחק. לטובת זאת נקבע בתכנית כי המרחב הפתוח לא יכלול תנועת כלי רכב ופיזור מבני המגורים שונה לטובת יצירת רצף ירוק .
הוועדה המקומית שמה דגש על הבטחת פינוי הדיירים הוותיקים ואכלוסם בשלבי הפרויקט הראשונים. לשם כך יוקם צוות חברתי הכולל נציגות הדיירים, נציגי העיריה, המינהלת להתחדשות עירונית ונציגי היזם.
בחלק הצפוני של התכנית בו קיימים היום מבני המגורים של אלי כהן, תוקם קריית חינוך אשר תכלול מוסדות חינוך מהגיל הרך, בתי ספר יסודיים וכן יוקם בית ספר תיכון נוסף. מוסדות אלה, בהתאם להוראות התכנית שאושרה, יוקמו כחלק מכל שלב בינוי על מנת להבטיח קיומם של גני ילדים ובתי ספר לאוכלוסייה שתגור במקום.
ניר בן חיים, מ"מ ראש העירייה חדרה בפועל: "התחדשות עירונית מהווה חלק משמעותי מתנופת הפיתוח בעיר חדרה. הפקדת התוכנית היא בראשונה בשורה גדולה לתושבי אלי כהן, שחיכו שנים רבות לכך ובשורה לעיר, על הקמת שכונה חדשה ואיכותית בסמוך לרצועת החוף. נמשיך לפעול לחידוש ושדרוג פני העיר והמרחב הציבורי, ולשיפור איכות החיים של התושבים בשכונות הוותיקות".
לעדכונים: חדשות חדרה