בשבוע שעבר יצא לדרך הפרויקט הראשון של פינוי בינוי ברחוב הגדוד העברי בגבעת אולגה. כעת אישרה הוועדה המקומית חדרה להפקדה את תכנית הפינוי-בינוי "זוגות צעירים" בשכונה.
3 צפייה בגלריה
כך ייראה הפרויקט
כך ייראה הפרויקט
כך ייראה הפרויקט
(הדמיה: evolve)
מדובר באזור שתחום בין הרחובות חזון איש, החלוץ, התנאים ומלכי ישראל בחלקה הדרומי של השכונה ומשתרע על פני 30 דונם.
במסגרת הפרויקט שיזמה קבוצת גבאי, החברה תפנה ותהרוס 172 יחידות דיור ו-1,651 מ"ר של שטחי מסחר, ותחת זאת, תקים 1,064 יחידות דיור ולצדם, כ-3,600 מ"ר של שטחי מסחר, 14 גני ילדים ופארק עירוני גדול. היקף ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ-1.3 מיליארד שקלים.

3 צפייה בגלריה
חוף אולגה. התלמידים עזבו את המקום
חוף אולגה. התלמידים עזבו את המקום
מיקום אטרקטיבי קרוב לחוף
(צילום: אלעד גרשגורן)

במתחם, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים גיורא גור וממוקם מערבית לכביש החוף, יוקם תמהיל של מגדלים ובניינים ובתוך כך, יוקם מגדל בן 27 קומות, שלושה מגדלים בני 35 קומות, 3 בניינים בני 9 קומות ובניין אחד בן 6 קומות. לתושבים תוקם חניה תת קרקעית ובה למעלה מ-1000 מקומות חנייה. באשר לדיירים הוותיקים, על פי התוכנית, הפיצוי שיקבלו יהיה שטח נוסף, בן 25 מ"ר לדירתם, מרפסת, חניה ומחסן.

3 צפייה בגלריה
כך ייראה הפרויקט
כך ייראה הפרויקט
יהיה גם פארק
(הדמיה: evolve)

גל לחמי, ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בחברה הכלכלית חדרה מסר: "תוכנית זוגות צעירים הינה נדבך חשוב ביותר בשינוי העצום שעוברת שכונת גבעת אולגה בכל הקשור להתחדשות עירונית. כבר היום ישנן בשכונה 274 יחידות דיור בביצוע, ובעשור הקרוב נהיה עדים לתחילת ביצוע של עוד כ- 3,000 יחידות ברחבי השכונה. אישור התוכנית בוועדה המקומית מהווה אבן דרך משמעותית עבורנו שכן, התוכנית חשובה ביותר בכל היבט פיתוח השכונה, ובכלל זה תשתיות ושטחי ציבור לרווחת התושבים הקיימים והחדשים".
קראו גם:
אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי מסר: "מדובר בפרויקט בעל משמעות ברמה העירונית וברמה הארצית עם תוספת של מאות יחידות דיור שישווקו לשוק החופשי. קבוצת גבאי מקדמת מספר רב של פרויקטים של התחדשות עירונית ומקפידה להתאים כל אחד לאופי והצרכים של השכונה והעיר. בגבעת אולגה, שמונה אחוז גבוה של עולים חדשים ואוכלוסייה מבוגרת, שמנו דגש על פיתוח מרחב ציבורי איכותי ושיפור רווחת הדיירים. המיקום האטרקטיבי של המתחם, בסמיכות לקו החוף, יטיב עם התושבים הוותיקים והחדשים וימנף את האזור".
לעדכונים: חדשות חדרה