ההודעה הרשמית של הפועל חדרה על המשך ההתקשרות עם המאמן, מנחם קורצקי, לא הפתיעה. ולא רק בזכות העובדה שבחוזהו של המאמן, שהחליף את שרון מימר, היה סעיף לפיו במידה וישאיר את הקבוצה בליגה יישאר לעונה נוספת. בין קורצקי למועדון היה "חיבור טוב ונכון" מהרגע הראשון, לדברי גורמים בחדרה. הכדורגל הטוב והתוצאות הפכו את המשך השידוך למתבקש.
1 צפייה בגלריה
קורצקי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל"
קורצקי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל"
קורצקי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל"
(צילום: עוז מועלם)
קראו עוד

מרוצים מהחיבור

"מהרגע הראשון שהגעתי לפה היה לי ברור שזה בית חם", אמר קורצקי בהתרגשות לאחר הארכת חוזהו ולא הסתיר את שאיפותיו לעונה הבאה: "אני בטוח שיחד עם אורן גולן וכל הצוות נצליח לבנות פה קבוצה טובה". בהמשך ישיר לדבריו של המאמן גם בחדרה בטוחים שהדבר אפשרי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל שהביא אותנו להצלחה בסוף השנה", מצהיר קורצקי. "במקום השחקנים שיעזבו נצרף שחקנים אחרים שיעמדו בדרישות. שחקנים שעוזבים משאירים חורים מאוד גדולים אז נצטרך לעבוד קשה למצוא את המתכון הנכון כדי לייצר עונה טובה".
אתה מסכים שחדרה החזירה אותך לקדמת הבמה?
"כן, זה הדדי אני חושב. חדרה עזרה לי ואני לה וכולם בסך הכול מרוצים מהחיבור"
כשהגעת האמנת שניתן להוציא את הקבוצה מהבוץ?
"בהחלט האמנתי. נכון שבהתחלה קצת היה קשה להאמין שזה אפשרי, אבל התפללתי וחלמתי לעשות את זה ולהשאיר את הקבוצה בליגה כמה מחזורים לפני הסוף עם איכות של כדורגל וקידום שחקנים ולשמחתי זה הצליח".
איזו קבוצה מצאת בחדרה?
"קודם כל הייתה קבוצה חסרת ביטחון. היו תוצאות פחות טובות. הייתה תקופה מאוד ארוכה במהלכה חדרה לא הצליחה להבקיע וזה ייצר לחץ. הייתה גם טיפה נאיביות וקצת רכות במיוחד במרכז שדה. בגדול בדברים האלה טיפלתי והפרמטרים האלה השתפרו. הייתה יותר קשיחות במרכז השדה והובקעו שערים. הקבוצה מאוד התקדמה".
לא דאגת שהקריירה שלך תיפגע אם לא תצליח?
"אני מאוד מאמין ביכולות שלי ובעבודה שלי. במהלך הקריירה גם כשלא הצלחתי תמיד ידעו לשייך את הסגנון והיכולת של הקבוצה אליי. גם בחדרה אני חושב שמי שרואה את המשחק יכול לדעת שזה הסגנון שלי. זה משהו שאני עובד עליו ומקפיד עליו ואני שמח שהפעם זה הצליח. יכול להיות שבפעמים אחרות זה פחות הצליח, אבל אני לא מוותר על הדרך שלי".
מעבר לסגנון, מה הסוד שלך שבזכותו חדרה התאוששה ובגדול?
"הדרישות שלי מהשחקנים מאוד גבוהות. גם טקטית וגם התקפית אני לא מתפשר בדברים האלה, אבל אני כן נותן כלים לשחקנים בכדי שיעמדו בדרישות שלי".
תסביר.
"עשינו מעט שינויים בתפקוד במיוחד בתפקוד של מקסים פלקושצ'נקו שמאוד עזר לנו. העלנו אותו לאזור היותר מסוכן, לאזור הרחבה ושם היכולות והאיכויות שלו באות לידי ביטוי בהבקעת שערים ובבישולים וזה מאוד עזר. היו לי גם הרבה שיחות עם גוסטבו מרמנטיני. ראיתי את הכישרון שלו ופשוט היה צריך לכוון אותו נכון ובסופו של דבר גם הפקנו ממנו המון. בנוסף, מאז שאני פה, הקבוצה השתפרה בהגנה שם רואים קבוצה קשוחה וטקטית שקשה להבקיע מולה".

לבנות תשתית

הצלחה שלך בעונה הבאה ובטח תהפוך מבוקש בקבוצה גדולה. זה משהו שמעניין אותך?
"תמיד יש את השאיפה להגיע למועדון גדול ששואף לתארים. לא אתכחש לזה. אבל כרגע טוב לי בחדרה. בשיחה שלי עם אורן גולן אמרתי לו שמבחינתי אשמח להישאר כמה שנים טובות בחדרה ולקדם את המועדון ואת השחקנים הצעירים ובכלל לבנות תשתית טובה לעוד הרבה שנים קדימה".
בתקציב נמוך יחסית ניתן בכלל להגיע גבוה?
"מבחינת הליגה זה יהיה מוגבל. לא נוכל לשאוף לדברים יותר מידי גדולים. מבחינת הגביע אני כן חושב שאפשר ללכת על זה חזק כי כן רואים גם היום שעם טיפת מזל בהגנה ותקופה טובה ניתן להגיע הכי גבוה שאפשר. בכל מקרה בליגה נשאף לעונה שקטה וטובה ולקידום שחקנים".
עונה שקטה וטובה כוללת פלייאוף עליון?
"אם זה יבוא עם פלייאוף עליון אז מה טוב, אבל כרגע וכמו בכל עונה השאיפה של חדרה היא לעשות עונה שקטה ולקדם שחקנים. אם נעשה מעבר לזה נהיה מרוצים ושמחים".
מה חסר לחדרה כדי להפוך לקבוצה מוערכת יותר?
"מועדונים בסדר גודל כמו חדרה תמיד נחשבים למועמדים לירידה. אני חושב שטיפה יותר מסורת, עקביות ושימור תקופות טובות כמו למשל שיש לנו עכשיו יצליחו להעלות את חדרה מדרגה".
ומה חסר לך כדי להיות מאמן של אחת הנבחרות?
"עקביות. לעשות כמה עונות טובות ברצף. לעשות בחירות נכונות מבחינת הקריירה שלי. אני מאוד מאמין בעצמי ומקווה שבאיזשהו שלב אני אקבל את ההזדמנות האמיתית או באחת הנבחרות או במועדון גדול. אני בטוח שגם שם אוכל להביא הצלחות, אבל לפני ארצה להצליח עם חדרה".
לעדכונים: חדשות חדרה