לפני 22 שנה קרא סולימן גדיר, אביו של מוחמד גדיר, מודעה שנתלתה על אחד מעמודי החשמל בכפר ביר אל-מכסור שבגליל המערבי בה נכתב כי הורים המעוניינים לשלוח את ילדיהם לקייטנת כדורגל מוזמנים להביא אותם למגרש האימונים של מכבי חיפה בקצף.
1 צפייה בגלריה
גדיר. החתמה נוצצת
גדיר. החתמה נוצצת
גדיר. החתמה נוצצת
(צילום: עוז מועלם)
קראו עוד:
גדיר חשב שזה יהיה רעיון טוב כי מלבד האימונים של בנו, אז בקושי בן 8 במסגרת קבוצת הכדורגל המקומית בכפר, הוא ישתתף גם בקייטנה מסודרת.
בירור קצר העלה כי עליהם להתייצב עם הילד כל בוקר בשעה 7:00 מה שעורר בעיה לא קטנה עבורם מאחר ולא הייתה ברשותם מכונית או דרך להסיע אותו מהכפר למגרש ובחזרה (50 דקות נסיעה לכל כיוון).
כדי לפתור את הבעיה הוחלט שמוחמד יעבור לגור במשך חודש אצל סבתו בשכונת כבאביר שבחיפה. כל בוקר אספה אותו מונית למגרש ובשעה 13:00 בצהרים הילד חזר. משם למעשה נסללה דרכו למכבי חיפה. באותה קייטנה נקלט כשרונו על ידי צוות האימון שהודיע להוריו שמדובר בילד מוכשר שכדאי להם לרשום אותו כשחקן במחלקת הנוער של מכבי חיפה.

מגשים חלומות

דרכו של מוחמד גדיר ככדורגלן החלה בקבוצת ילדים ב' ומשם הוא הוקפץ במהירות תוך שהוא מגשים את חלומו של כל ילד כשעלה לקבוצת הבוגרים של הירוקים שם הלך וקיבל מעמד של שחקן מוביל.
הוא זכה בשתי אליפות והשתתף במפעלים אירופיים. אבל לא הכול הלך חלק. גדיר סבל מלא מעט פציעות בקריירה שעיכבו את התקדמותו המקצועית. הוא הצליח להתאושש, אך שוב סבל מפציעות. דוגמא מייצגת הייתה העובדה שלאחר שיקום מניתוח בברך הוא חזר לעצמו והיה חלק נכבד מהעפלה של הירוקים לליגת האלופות.
בגיל 18 רשם גם היסטוריה פרטית כשהיה לבדואי הראשון בהיסטוריה ששיחק בליגת האלופות. "זה כיף גדול. אני שמח, מתרגש וגאה לייצג את כל המגזר, את כל הבדואים", אמר אז בהתרגשות. בהמשך הקריירה שיחק גדיר בבוורן הבלגית, בני סכנין, לוקרן הפועל באר שבע (איתה לקח שלוש אליפויות), בני יהודה איתה ירד העונה לליגה הלאומית ועכשיו נחת בתחנה חדשה, הפועל חדרה. בשורות הקבוצה של מנחם קורצקי ינסה גדיר לחזור לעצמו אחרי עונה מאכזבה שהסתיימה בכישלון מקצועי.
"אני שמח להגיע למועדון משפחתי וחם כמו חדרה", הצהיר גדיר לאחר החתימה. "שמעתי רבות על המרקם המיוחד בקבוצה ואני מקווה מאוד להתחבר מהר לחברים החדשים. מאז ומתמיד שיחקו בחדרה שחקנים יהודים וערבים כאחד, ואני מאושר להגיע לקבוצה שמשדרת מסר של פיוס ודו קיום. בימים כאלה אני קורא לכולם להנמיך להבות ולזכור שהמטרה של כולנו היא אחת: שלום".

שחקן מוביל

גדיר, כך מעידים בסביבתו, הוא טיפוס ביישן, שקט ומופנם. יש לו כמה אמונות תפלות שהולכות איתו לאורך הקריירה כמו: פגישות עם שייח בדואי לפני משחקים שבהן הוא מקבל טיפים, ברכות ותפילות. הוא גם קיבל קמע שנמצא איתו בכל מקום. עכשיו כשחובת ההוכחה עליו בחדרה בטוחים שמדובר בהחתמה נוצצת.
היועץ המקצועי של המועדון, אורן גולן אמר: "אנחנו שמחים להחתים שחקן ברמתו ועם רזומה כמו של גדיר. מדובר בעוד החתמה יוקרתית שלנו. בימים כאלה סוערים החתמה כזו גם מעבירה מסר של דו קיום, בדיוק כמו שהפועל חדרה נוהגת לעשות כל השנים".
המאמן מנחם קורצקי אמר על ההחתמה: "אנחנו רואים בגדיר שחקן מוביל ומאמינים שבסגנון שלו הוא מתאים גם לקבוצה וגם לי. אנחנו מודעים לכל נושא הפציעות ונצטרך לדעת איך לשמור עליו על מנת שישחק כמה שיותר משחקים. אני מאמין שאם הוא יהיה בריא ויעשה הכנה טובה הוא בהחלט יהיה שחקן שיעזור לנו מאוד בחלק ההתקפי וישדרג לנו את משחק ההתקפה שלנו".
לעדכונים: חדשות חדרה