הפועל חדרה עברה השבוע זעזוע, כאשר אסף נימני מאמן הקבוצה התפטר בעקבות רצף תוצאות מאכזבות.
2 צפייה בגלריה
אורן גולן. "חזרנו לקורצקי ואנחנו מרגישים בטוחים"
אורן גולן. "חזרנו לקורצקי ואנחנו מרגישים בטוחים"
אורן גולן. "חזרנו לקורצקי ואנחנו מרגישים בטוחים"
(צילום: יאיר שגיא)
מי שמונה במקומו וחוזר לקדנציה נוספת הוא מנחם קורצקי שפוטר רק לפני כחודש מקריית שמונה. מצבה של חדרה לא מהגרועים בליגה. הקבוצה שפתחה את העונה נהדר ואף הייתה בשלבים לא קטנים בצמרת, ממוקמת תשיעים בטבלה, מרחק ניצחון אחד מהפלייאוף העליון, אך התוצאות השליליות גרמו לנימני לקחת אחריות ולהודיע למנהל המקצועי של חדרה, אורן גולן, על רצונו לסיים את תפקידו. בראיון מספר גולן על הודעת ההתפטרות של נימני, ההחלטה למנות את קורצקי והאני מאמין שלו לפוטו פיניש של העונה.
עברתם השבוע זעזוע עם הפיטורים של אסף נימני, איך התחושה?
"צריך לדייק, אסף נימני התפטר, לא פיטרנו אותו, אנחנו מאוד מעריכים את העבודה הנהדרת שהוא עשה בקבוצה, מקום תשיעי, אחרי 20 מחזורים זה מעל הציפיות. היכולת לא הספיקה והוא החליט לקחת אחריות ולהתפטר, חזרנו לקורצקי ואנחנו מרגישים בטוחים, מאמינים שיוביל אותנו לחוף מבטחים כמה שיותר מהר".
איך נימני הודיע לך על הרצון שלו להתפטר?
"התחיל בשיחה מקצועית על הדרך וצבירת הנקודות, הוא הודיע לי שביכולת הזו אנחנו לא מנצחים שלושה חודשים והוא יתקשה להשאיר את הקבוצה בליגה בסגל הקיים".
הופתעת?
"לא. אני הרבה שנים בכדורגל, אני מאוד קשור אליו ואוהב אותו, מכיר אותו היטב. עכשיו הפנים לבית"ר".
ניסית לשכנע אותו להישאר?
"לא ניסיתי לשכנע אותו להישאר. אני חושב שאסף הרגיש שהוא מיצה את המסע עם חדרה ולא יכול להצעיד את הקבוצה יותר וזה זמן לריענון עם מאמן חדש. אי אפשר להשאיר אף אחד בכוח, אסף עשה את טבילת האש הראשונה שלו ואני צופה לו עתיד טוב".

2 צפייה בגלריה
קורצקי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל"
קורצקי. "ננסה להשאיר את מרבית הסגל"
קורצקי. חזר לחדרה
(צילום: עוז מועלם)

אתה רואה בו אשם במצב הקבוצה?
"אם היינו מדברים בתחילת העונה והיית אומר לי שחדרה תהיה עם 21 נקודות במקום הזה הייתי קונה. החודש וחצי האחרונים עם כדורגל לא טוב, זה מדרון. הוא מאמן ראוי, הוא עשה הצלחה".
בשורה התחתונה המצב שלכם לא כזה רע, אתה רגוע מהמצב או קצת לחוץ?
"אני חושב שהמצב מאוד נזיל, 5 נקודות מירידה, יש לנו סדרה קשה מול בית"ר ומכבי חיפה. המצב לא מזהיר, אנחנו חוששים מהתחתית, נערכים לזה, אנחנו מודאגים ונעשה הכל לקחת נקודות כבר מול בית"ר".
למה החלטת למנות את קורצקי בחזרה?
"זה היה טבעי, הוא סיים פה שנתיים נהדרות ברוח טובה. הוא רעב ורוצה להצליח, לחזור לקבוצה, היה רצון של הצדדים לעבוד יחד ואני שמח שזה קרה".
גם ניסו אביטן היה אופציה?
"כן, ניסו מאוד ראוי ומאוד אהוב במועדון, אני מאמין שניסו עוד יאמן בחדרה, כרגע למצב הקבוצה היה נראה לי הכי נכון שמנחם שמכיר את השחקנים והמערכת ייקח את המושכות".
אתה מסכים שיש קבוצות יותר חלשות מחדרה בליגה?
"כן, הפועל חדרה קבוצה טובה יותר מארבע קבוצות בוודאות, נשאר רק לסיים את העונה הזו בחוף מבטחים".
המטרה נותרה הישארות בליגה או שמעבר?
"חד משמעית להישאר בליגה. אחרי שנבטיח את זה נתכנן ונכוון מטרות חדשות".
קראו גם:
אתם משחקים מול בית"ר ירושלים שנמצאת בכושר נהדר, אפקט המאמן יעזור?
"קודם כל הסטטיסטיקה אומרת שאחרי שמחליפים מאמן לא מפסידים, בית"ר בפורמה טובה, הקהל דוחף אותם, נקווה שמאזן הכוחות ישתווה ונחזור עם נקודות".
חדרה תישאר בליגה?
"חדרה תישאר העונה בליגה ועוד שנים רבות, בעזרת השם".
לעדכונים: חדשות חדרה