תושב חדרה שעצר את רכבו בשול הדרך בכביש 2, לאחר שהבחין ברכב תקוע וביקש לסייע לנהגו, קיבל דו"ח על סך 250 שקלים, בגין נסיעה שלא לצורך .
האירוע התרחש בראשית השבוע (יום א' 30/8/20) בשעות הבוקר, כשהתושב נסע לדבריו על כביש 2, מכיוון צפון לדרום (לכיוון חדרה). על פי התושב, תוך כדי נהיגה הבחין ברכב תקוע בשול הדרך: "בעבר הייתי מתנדב בארגון 'ידידים', ככה שתמיד יש לי ברכב ארגז כלים לעזור לאנשים שתקועים בצד", סיפר.
1 צפייה בגלריה
השוטר יצא מהרכב לרשום דוח
השוטר יצא מהרכב לרשום דוח
השוטר יצא מהרכב לרשום דוח
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"ראיתי ילדים בתוך רכב מסוג יונדאי ומיד עצרתי בצד - בשול הדרך כאשר המקום בו עצר הרכב היה מקום מסוכן. תוך כדי שנסעתי רוורס כדי להתקרב לרכב התקוע, עצר אותי שוטר. הסברתי לו שאני נוסע רוורס, 50 מטר מאחוריי יש רכב תקוע, יש בו ילדים וזה מסוכן. אמרתי לו בוא נלך לעזור לו".
לדברי התושב לתדהמתו, התעקש השוטר לרשום לו דו"ח בגין נסיעה שלא לצורך: "אמרתי לו מה זאת אומרת שלא לצורך? יש שם סכנה, בוא נעזור לנהג. הוא לא היה מעוניין להקשיב ועיכב אותי באוטו משך 20 דקות , רק כדי לרשום לי דו"ח על סך 250 שקלים. אמרתי לו 'כפרה הדו"ח רק בוא נלך לעזור להם, תרשום לי שם את הדו"ח', אולם הוא השיב לי שאם אני זז מטר מהאוטו הוא עוצר אותי על אי ציות לשוטר".
עוד אמר התושב: "מצער שאדם מבקש לעזור ומוצא עצמו מקבל דו"ח או בסוג של עימות עם החוק. כולי תקווה שמקרים כגון אלו, לא ירפו את ידיהם של מי שמבקשים להושיט יד ולסייע לנהגים במצוקה. לא ברור מהדו"ח שקיבלתי מה מותר לנו לעשות מעכשיו? לא לעצור בצד ולנסות לסייע? להשאיר את הנהג תקוע עם ילדים שיסתדר לבד? לא ברור לי מהו הדבר הפסול שעשיתי", סיכם.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "במסגרת פעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים , הבחין השוטר ברכב שנע לאחור בניגוד לתנועה על כביש 2 בשול הדרך. לטענת הנהג נסע לאחור במטרה לסייע לנהגת שהייתה תקועה בשול. נרשם דו"ח בגין העבירה. לפנים משורת הדין ולאור הנסיבות, הוחלט לבחון את ביטול הדו"ח למרות שנרשם כדין. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הנסיעה לאחור בניגוד לתנועה הינה עבירה מסכנת חיים, בייחוד בכביש מהיר בו הרכבים נעים במהירויות גבוהות".
עוד נמסר, כי במקרים כגון אלו מומלץ לדווח למשטרה: "משטרת ישראל פועלת לצד האכיפה, במתן שירות למשתמשי הדרך. ככל שנהגים נתקלים בדרכם במפגע בטיחותי בכבישים, אנו ממליצים ליצור קשר עם מוקד 100 של המשטרה לשם טיפול באירוע".