מרגש: ארגון 'מתנדבי חדרה' הפיק ותרם חופשה חלומית באילת בעבור חולת סרטן (36) במצב קשה ובעבור בני משפחתה. בני המשפחה, האם, בעלה ושלושת ילדיהם (6,8,10) שוהים מאז ראשית השבוע באילת, וצפויים לשהות שם משך שלושה לילות, ליהנות מאטרקציות ששולמו מראש על ידי המתנדבים ולשכוח לזמן מה את שגרת הטיפולים וייסורי מחלת האם.
חזקי מנת העומד בראש 'מתנדבי חדרה' סיפר כי הארגון מלווה את האם בשנה האחרונה בשוטף ודואג לכל צורך ומחסור, לרבות בגזרת ריהוט שנשבר, מכשיר חשמל שהתקלקל, אספקת מזון מידי שבוע וציוד לבית הספר.
1 צפייה בגלריה
המשפחה באילת. רוחב לב
המשפחה באילת. רוחב לב
המשפחה באילת. רוחב לב
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"הכלל שלנו בליווי חולי סרטן, זה שאנחנו מעניקים להם הכול, מספקים כל מה שחסר, רק לא כסף. לאחרונה, עלה במשפחה הזו צורך אחר. האם שאיננה יודעת אם תהא לה הזדמנות נוספת לבלות עם ילדיה בשל מצבה, סיפרה כי חלומה הוא לצאת לחופשה עם הילדים", סיפר, "לא כל כך ידעתי מה לעשות, לא היה לי נעים לבקש כסף לצורך העניין, ידי המתנדבים ממילא מלאות. אז פרסמתי בקבוצת הוואטסאפ שלנו הודעה שכל מי שיש לו קשר עם חברת נופש, שייצור קשר, אולי נצליח לרתום אותם".
לדבריו, מיד עם פרסום ההודעה, יצרה עימו קשר אחת המתנדבות, וביקשה לתרום 2,500 שקלים לצורך העניין. "היא אמרה לי - אני לא מכירה שום חברות נופש אבל זה ממני באהבה וזה נתן את הבוסט הראשון לחופשה. סיגל לוי מתנדבת אחרת הרימה טלפונים לאילת והביאה לנו מחיר מוזל מאד ממלון, לאונרדו קלאב, שם באו לקראתנו עם מחיר מוזל. את הכסף החסר לשם כך ,תרמו מתנדבים אחרים וסיגל לוי ובעלה בועז, פשוט התנפלו על המשימה, ברמה שהביאו כבר יותר מידי כסף. הצלחנו להתרים מעבר למה שהיה צריך לשלם למלון".
מכיוון שכך, הבהיר מנת כי יתרת הכסף, תשמש את הילדים לבילויים באילת: "על פי ההגינות וגם על פי ההלכה, ברגע שתורם, מייעד את כספו למטרה מסוימת אסור לנו להשתמש בו למטרות אחרות. לכן, החלטנו ללכת על פינוקים שמעבר לבית מלון באילת. רכזת המתנדבים שלנו, שוחחה עם הילדים ורכשה בגדי ים חדשים לכולם, בנוסף העברנו לכל ילד מעטפה עם 200 שקלים לבזבוזים אישיים.
"שאלנו אותם מראש מה האטרקציות שיירצו לבקר בהן באילת והם אמרו לנו: מצפה תת ימי, ריף דולפנים, אקווה פאן (ספורט ימי), והחלקה על הקרח. כל מה שביקשו וההורים אישרו, שולם מראש. העברנו העברה בנקאית לנציג זק"א אילת, ושם מתנדב אילתי שילם ,קנה ואסף את כל הכרטיסים, שאותם העניק למשפחה בבית המלון. לא רצינו שיתעסקו עם רכישות וכרטיסים, רצינו להקל עליהם כמה שיותר, ושיתעסקו רק בחוויות חיוביות ומהנות".
לאחר שהמבצע המורכב יצא לפועל והמשפחה כבר החלה לנפוש באילת, אמר מנת: "אני נפעם בכל פעם מחדש מעוצמת ההירתמות ונדיבות הלב של המתנדבים והתושבים בעיר. החלום שלי היא שלמשפחה הזו יהיו עוד המון נופשים .אולם אני רועד מפחד לנוכח המחשבה שיכול להיות שזו פעם האחרונה שהמשפחה הזו יוצרת לחופשה בהרכב הזה. לכן, השקענו עם המתנדבים את מלוא המאמצים, כדי לאפשר להם את חווית הנופש הכי טובה שיכולנו".