תושבים המתגוררים בנווה חיים מתלוננים על "כאוס תעבורתי" ברחובות. לטענת התושבים יש עליה משמעותית בכמות תאונות הדרכים, ובנוסף סמוך למוסדות חינוך נוצרים צווארי בקבוק ורכבים רבים חונים במקומות שחוסמים את שדה הראייה.
הסיבה למצב, לטענת תושבים, היא שינויים בהסדרי התנועה כמו הפיכת רחוב י.ח. ברנר לחד סטרי והסטת לחץ התנועה לרחוב אוסקר כהן, שאף הוא רחוב צר ונטול מדרכות. עוד הם מתלוננים על שינויים בתמרורים ועל היעדר אכיפה מספקת.
התושבים שחשים שהשכונה הופקרה שנים ארוכות והטיפול בה נעשה באופן של "כיבוי שריפות", דורשים תכנון כולל מחדש של נושא התעבורה בשכונה ואף מתכננים הפגנה בתאריך 27/9/22.
התושב אלי מלכה, שהציף את הנושא, פנה השבוע לראש העירייה בפועל ניר בן חיים: "עשייתך ברוכה. אבל מתי תושבי נווה חיים ושכונת ויצמן יזכו שתבוא לבדוק את התקדמות הפיתוח? האזור הופקר בעבר. טלאים-טלאים שבימים אלו אנו חווים אותם כושלים אחד אחרי השני, תשתיות מוזנחות והסדרי תנועה הזויים. כל יום אנחנו רואים תאונות או מקרים של כמעט. ליד שני בתי הספר (ניצנים בשכונת נווה חיים ומוריה בשכונת יצחק) יש בלגן תחבורתי שמביא את התושבים לכדי עבירות תנועה, כעסים ו-ויכוחים. תמרורים עקומים ממוקמים לא טוב, מחסור חמור בבמפרים, אכיפה לוקה בחסר. אנו תושבי האזור דורשים את מה שמגיע לנו ולא נשב בשקט עד שזה יקרה".
תושבים מהשכונה מתלוננים על העבודות בכביש אוסקר כהן והעומסים שנוצרו בפנייה לרחוב אהרונוביץ', מוקד פקוק ועמוס ממילא בשל אשכול גנים הממוקם בסמוך. בנוסף התלוננו על חניה בעייתית בשני צידי רחוב אהרונוביץ' לכל אורכו, מצד הורים שאוספים את ילדיהם ממוסדות החינוך. לדבריהם הדבר לא מאפשר נסיעה דו סטרית בכביש. לטענת תושבים, אוטובוסים של אגד שעוברים בשכונה, מתקשים לתמרן ברחובות הצפופים, ולהתמודד עם הרכבים שחוסמים את הדרך.
"העבודות באוסקר כהן מובילות למצב של כמעט כל יום תאונה", מסביר אחד התושבים. "בנוסף, אנשים נוהגים איך שבא להם, העירייה מורידה תמרור, שמה תמרור אחר במקומו, יש תאונות, הם מבינים שטעו מחליפים, אבל בינתיים אנחנו סובלים. שלא לדבר על תמרורים שבכלל לא מצייתים להם בשכונה, לא רק שדרוש כאן תכנון כולל, דרושה כאן גם אכיפה. האוכלוסיה גדלה, רכבים חדשים הצטרפו, אבל הסדרי התנועה והתשתיות אינם מותאמים למצב החדש. כמעט אין מעברי חציה בשכונה, ומכיוון שאין, אנו חוששים שהילדים יחזרו לבד מבתי הספר, אז מסיעים אותם. ריבוי הרכבים ברחוב הכנסת (בו ממוקם בית הספר ניצנים) שגם משני צדדיו חונים, יוצר צוואר בקבוק אימתני, ריבים ובעיות. לו היו מעברי חציה ודרך בטוחה לילדים, הם היו מגיעים רגלית וחלק גדול מהכאוס ליד ניצנים היה נחסך".
קראו גם:
חלק מהתושבים מציעים לצבוע באדום-לבן רחובות מרכזיים, בהם חונים בצורה שמפריעה לתנועה ומסכנת חיים. אחרים ציינו כי גם לסגירת סניף הדואר בווילג' ועוד לפני כן בגבעת אולגה, יש תרומה לא מועטה לבעיות התעבורה בשכונה: "אנשים באים לדואר הקטן בנווה חיים מכל האזור", מסבירה תושבת. "הם לא מכירים את השכונה, חונים בצמתים ומפריעים לתנועה. אין פה מקומות חניה מוסדרים, אז הם חונים בכל מקום הכול פתיר וזה עניין של כסף, רק שעלינו לא שופכים את הכסף, ונותנים לנו פתרונות נקודתיים. ככה הגענו למצב שהכול ארעי, סתימת חורים, כל אחד חונה איפה שבא לו, נוסע איך שבא לו, כי התמרורים לא תמרורים, וההסדרים לא הסדרים, נהיה ממש קשה לחיות פה ואנחנו דורשים תוכנית כוללת לכל הגוש".
מהעירייה נמסר: "עיריית חדרה מקדמת באמצעות אגף ההנדסה תכנית רובעים לשכונת נווה חיים, שמטרתה למפות את הצרכים התשתיתיים והתכנוניים של השכונה. במקביל מספקת העירייה מענה נקודתי למספר בעיות בשכונה, לרבות שינויים בהסדרי תנועה. הסדרי התנועה המבוצעים נבחנים על ידי גורמי המקצוע עד למציאת הפתרון הטוב ביותר. העירייה תמשיך לקיים שיח עם תושבי השכונה ולהיות קשובה לשינויים הנדרשים".