אמש (שני) הכריזה ההסתדרות הרפואית על שביתה בת 24 שעות במערכת הבריאות כמחאה על ביטול עילת הסבירות וההתנגדות לרפורמה המשפטית.
2 צפייה בגלריה
בית חולים
בית חולים
הלל יפה עובד במתכונת שבת
(המחשה: shutterstock)
בחדרה, המרכז הרפואי הלל יפה, המשרת אזור נרחב ומשמש כמעין בית חולים מחוזי לכלל יישובי האזור בנוסף לחדרה, שובת בהתאם למתווה של ההסתדרות הרפואית.
במסגרת השביתה, בית החולים פועל במתכונת שבת וחג ויתוגברו בו צוותי הרופאים התורניים והכוננים לצורך הקלה בעומסים. על פי הנחיות ההסתדרות הרפואית, ועדות חריגים מקומיות ידונו בכל בקשה או פנייה של מטופלים שיגיעו למוסד הרפואי לקבלת טיפול רפואי שנקבע לאותו היום.
במידה והרופא במיון ימצא שהמטופל זקוק לטיפול דחוף, הוא חייב לטפל בו. המשך הטיפול יהיה על פי שיקול דעתו של הרופא בחדר המיון ואם יתעוררו שאלות בקרב הרופאים במיון, עליהם להתייעץ עם ועדת החריגים בהסתדרות.

2 צפייה בגלריה
הכניסה למיון בהלל יפה
הכניסה למיון בהלל יפה
חדרי המיון בהלל יפה פועלים כרגיל
(צילום ארכיון: דוברות בית החולים)

מה זה אומר בפועל? חדרי המיון פועלים כרגיל וכך גם שירותי דיאליזה, טיפול נמרץ, חדרי לידה ופגיות, טיפולים וניתוחים אונקולוגיים וטיפולי ivf. גם ועדות רפואיות וועדות להפסקת הריון יתקיימו כרגיל. לגבי שאר השירותים בבית חולים: מרפאות החוץ בבתי החולים שובתות. מי שמגיעים לפרוצדורות וניתוחים (שלא במסגרת השירותים המוחרגים כמו אונקולוגים, דיאליזה וכו') יופנו לוועדת חריגים מקומית שתחליט האם יינתן השירות היום או לא.
הנחיות אלו תקפות גם באשר לרופאי לשכות הבריאות, קופות החולים וטיפת החלב של כללית ברחבי העיר.
מקופת חולים מכבי נמסר: "מרפאות מכבי לא שובתות. רופאים שהחליטו פרטנית לשבות מעדכנים מראש את המטופלים שלהם על שינויים בלו"ז".
בקופות חולים מאוחדת הובהר כי "ייתכן שמי מהרופאים העצמאיים יבחרו לשבות. במידה וכך, הפציינטים של אותו רופא יעודכנו, כך תימנע מהם עוגמת הנפש שבהגעה לחינם למרפאה".
בקופת חולים לאומית הבהירו כי "הקופה פתוחה כרגיל וכי כל רופא ששובת היום, צפוי לקיזוז בשכרו".

קראו גם:

בגזרת בריאות הנפש, בית החולים הפסיכיאטרי הגדול באזור "שער מנשה" יפעל כרגיל וכך גם הוועדות הפסיכיאטריות. מי שכן שובתים הם המרפאות הפסיכיאטריות וטיפולי היום הפסיכיאטריים.