קנס כספי של 1,500 שקלים בלבד, וביטול כתב אישום חמור שהוגש כנגד נהג בן 30. כך הסתיים תיק פלילי חמור בבית המשפט בחדרה. הסיבה: בדיקת שתן שבוצעה על ידי המשטרה נשפכה.
1 צפייה בגלריה
בדיקת השתן נשפכה
בדיקת השתן נשפכה
בדיקת השתן נשפכה
(המחשה: shutterstock)
קראו עוד:
ביטולו של התיק הפלילי על ידי שופט השלום בחדרה משה גינות, הוא בזכות עקשנותם של סנגוריו של הנהג, עורכי הדין עמיר קמחי וראיס אבו סייף. השניים הבחינו שהמשטרה מסתירה מידע מהותי בחקירת התיק, ורגע לאחר שהצביעו על המחדלים, לתביעה המשטרתית לא הייתה ברירה מלבד לחזור בה מכתב האישום.
מדובר בתיק שבו נעצר רכבו של הנהג לבדיקה שגרתית על ידי המשטרה. "במהלך עיכוב הרכב, הריחו השוטרים ריח חריף של סם מתוך הרכב", סיפרו במשטרה. בחיפוש שבוצע ברכב, נמצאו בתוך תא המטען 8.25 גרם של קנאביס. בבדיקת שתן שבוצעה לנהג בתחנת המשטרה, נמצאו שרידים של סם, ועל כן הוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה תחת השפעת סמים, וכן בגין החזקת סמים בכמות לצריכה עצמית.
בבחינת תיק החקירה הבחין עו"ד קמחי כי התיק הועבר גם לבוחני התנועה של משטרת חדרה, אך הם סגרו את התיק בעילה של חוסר ראיות. "זאת מאחר והשתן נשפך, ולא ניתן היה לדגום אותו", השיבו הבוחנים.
"מבדיקה עלה כי השוטרים אשר עצרו את הלקוח שלי, השליכו את הבדיקה הראשונית לפח, ולא שלחו אותה לבחינת המעבדה המשטרתית. זה כמו ההבדל בין בדיקת קורונה ביתית, לבדיקת PCR של קופת החולים", מסביר עו"ד קמחי.
ברגע שעובדה זו הועלתה בפני בית המשפט, תוקן כתב האישום, וסעיף הנהיגה תחת השפעת סם נמחק, שכן, זאת עבירה שכעת לא היה ניתן להוכיח כנדרש.
"בצד זאת, כמות הקנאביס שנתפסה, חוסה תחת החוק החדש להחזקת הסם, והתחליף להגשת כתבי אישום על כמויות זניחות כאלו, הן הטלת קנס מנהלי על מי שתופסים עליו קנאביס", הבהיר עו"ד קמחי.
בית המשפט קיבל את הטענות הללו, הורה על סגירת התיק הפלילי וביטול כתב האישום כנגד הנהג, ובמקום ההליך המשפטי, הוא הורה לו על תשלום הקנס מנהלי, ששולם כבר.
לעדכונים: חדשות חדרה