הוועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה דחתה את הערר שהגיש חבר המועצה מחדרה, שלמה בוזגלו, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובניה חדרה. הוועדה קבעה כי טוב עשתה הוועדה המקומית כשביטלה את היתר הבניה שניתן לבוזגלו בקדמת ים בחודש מרץ אשתקד.
1 צפייה בגלריה
(שלמה בוזגלו | צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם:
בחודש מרץ 2020 ניתן לבוזגלו, חבר מועצה המשתייך לאופוזיציה, היתר בנייה בשכונת קדמת ים, על ידי הוועדה המקומית. מספר חודשים לאחר מכן, בחודש יולי, בעקבות בקשת ראש העירייה ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה, צביקה גנדלמן, נערך דיון נוסף בהיתר, לאחר שנטען כי ההיתר הוענק לבוזגלו בניגוד לחוות דעת הגורמים המקצועיים שלה: מהנדס העיר והיועצת המשפטית.
בדיון החוזר הוחלט לבטל את ההיתר, זאת עקב היעדר תשתיות ופיתוח במתחם. "לא יינתן היתר בניה אלא אם מהנדס העיר אישר תוכנית פיתוח לשטח שתכלול פתרון חניה, אינסטלציה, מים, גדרות, קירות תומכים, סידורי אשפה", נכתב בהחלטת הביטול.
בוזגלו המאוכזב, שהסביר כי היתרים כבר ניתנו בקדמת ים בעבר, ערער על ההחלטה. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר אישרה הוועדה המחוזית את החלטת הוועדה המקומית. יחד עם זאת, ביקרה את עיריית חדרה בשל העובדה שלאורך זמן רב מידי, אין תוכנית פיתוח לשכונת קדמת ים.
"גם ללא הוראה תכנונית מפורשת, הרי שבהעדר תשתיות בסיסיות למגרש סוברנית הוועדה המקומית להחליט על דחיית בקשה להיתר", נכתב בהחלטת הוועדה המחוזית. "במקרה זה התוכנית מחייבת הכנת תוכנית פיתוח כתנאי להיתר... נזכיר כי העותר אינו עומד לבדו. לצדו בעלי מגרשים נוספים שגם מצפים למועד בו יוכלו לעלות לקרקע. מתן היתר לעורר יחל גל של היתרי בניה שנבנים בזה אחר זה ללא תכנון ותיאום מראש של התשתיות הנדרשות".
עוד נכתב: "על הוועדה המקומית לפעול ולקדם פיתוחו של המתחם בתוך פרק זמן סביר. גם אם עלות הפיתוח גבוהה מעלות הגבייה אין זה ראוי שבמשך שנים ממתינים בעלי נכסים כשבידיהם תוכנית מאושרת לבנייה ואין באפשרותם לממש את זכויותיהם בקרקע בשל העדר פיתוח".
בוזגלו מסר בתגובה: "השיקולים שעליהם הסתמכה הוועדה בדחיית הבקשה לא עומדים מול מה שהעירייה בעצמה אישרה בפועל בשטח עם הוצאת התרים לשלושה מבנים. כחבר ועדה אני אמנע ממילים קשות לתאר את התנהלות העירייה. לצערי ועדת הערר בהחלטתה הסתמכה על דברים שהעירייה הציגה ובלשון המעטה לא נכונים.
"הדבר העיקרי שעליהם ביססה העירייה את טענותיה היה שלאתרים שהעירייה נתנה באותו אזור נעשתה תכנית פיתוח מיוחדת, טענה ששלל נועם גרייף מהנדס הוועדה לשעבר שגם השתתף בדיון. חיזוק לדבריי ניתן למצוא בהחלטת הוועדה שדורשת מהעירייה להכין תכנית פיתוח בזמן סביר לכל השטח. על בסיס החלטה זו אני מבקש להביא בפני חברי הוועדה המקומית לשקול בכבוד ראש את החלטת ועדת ערר ואם גם לא אשכנע אני מתכוון לפנות לערכאות כולל פנייה לבית המשפט".
כל העדכונים - חדשות חדרה