סמל בנימין יהושע נידהם (19) תושב זכרון יעקב, לוחם בגדוד 601 בחטיבה 401 בהנדסה הקרבית נהרג ביום ראשון בקרבות בצפון רצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
בנימין יהושע נידהם ז"ל מנצח בקיקבוקס. "היה מאוד מוכשר"
בנימין יהושע נידהם ז"ל מנצח בקיקבוקס. "היה מאוד מוכשר"
בנימין יהושע נידהם ז"ל מנצח בקיקבוקס. "היה מאוד מוכשר"
(צילום: אלבום פרטי)
חבריו של בנימין, שכונה על ידיהם בנג'י, מספרים על חבר ציוני וערכי שהגיע ממשפחה של לוחמים, ששירתו ומשרתים ביחידות מובחרות. מעבר להיותו לוחם בהנדסה הקרבית, הוא עסק באומנויות הלחימה ובעברו קטף את המקום השני באליפות ישראל בקיקבוקס.
אהבת ה' גורדון ממכון "טים גורדון" בזכרון יעקב, שבו התאמן בנימין ז"ל מספר על בחור מוכשר ששאף לשרת ביחידה קרבית: "טרם גיוסו לצה"ל הוא התאמן איתנו במכון. הוא היה מקום שני באליפות ישראל בקיקבוקס והיה מאוד מוכשר בתחום. שאף ללמוד. הוא היה בחור זהב שכיף להיות במחיצתו. תמיד היו לו שאיפות להיות ביחידה מובחרת בצבא".

2 צפייה בגלריה
"הוא היה בחור זהב"
"הוא היה בחור זהב"
"הוא היה בחור זהב"
(צילום: אלבום פרטי)

גיא ברקוביץ', חברו של בנימין ז"ל, תושב זכרון יעקב ובעצמו אלוף ישראל בקיקבוקס ומדריך קרב מגע בגולני סיפר על חברו הטוב: "בנג'י היה ילד טוב. גבר שבגברים, היה חבר יקר ובעבר היינו מתאגרפים הרבה ביחד. יצא לנו גם לצאת לתחרויות קיק בוקס ביחד ובתור קבוצה יצאנו לאליפות ישראל, שם בנג'י לקח מקום שני. הוא אהב מאוד את החיים, היה בחור ציוני שרצה לשרת ביחידות הכי מובחרות. יהיו חסרים לי הצחוקים שלנו ביחד והדיבור המשותף שתמיד היה ביננו. נהיה מן לופ עצוב ומצער כזה שכל פעם אנחנו מאבדים חבר אחר. עצוב וכואב אבל צריך להמשיך בעשייה ולהיות גאים בה כי אין לנו ארץ אחרת".
תושב זכרון יעקב שמתפלל עם אבי המשפחה אמנון ועם ילדיו בבית הכנסת "אוהל חנה" בזכרון יעקב סיפר על שבר גדול וכאב נורא בקרב בני המשפחה. עד כדי כך שבחזית הבית נתלה שלט שמבקש מאורחים שלא להגיע לנחם בשלב זה. מעל תיבת הדואר בבית המשפחה נתלה פתק באנגלית ובו נכתב: "תודה שבאתם, המשפחה בשלב זה אינה מוכנה לאורחים. שוב תודה".

קראו גם:

"אני מכיר את המשפחה מבית הכנסת ומהקהילה הדתית בזכרון יעקב", סיפר התושב. "אבי המשפחה אמנון, מתפלל איתנו וכך גם ילדיו. מדובר במשפחה ציונית מאוד שעשתה עליה מאנגליה לפני מספר שנים, אנשים כל כך טובים, שילדיהם משרתים ביחידות וסיירות מובחרות. בתקופה האחרונה בכל פעם שפתחו ארון קודש בבית הכנסת הוא היה עושה 'מי שבירך' לילדיו החיילים. אנשים טובים, עם אהבת אדם גדולה, בשבתות, כשהיינו נפגשים בבית כנסת, אפילו ברכת השבת שלום שלהם הייתה בענווה גדולה, בראש מורכן מרוב צניעות ומידות טובות. הלב נשבר. הגעתי לבית המשפחה וראיתי שכל השכנים בחוץ ברחוב, שאלתי 'מה קורה?' הם הראו לי את השלט שהוצב על תיבת הדואר של המשפחה שמבקש שלא להיכנס".