העתירה לבג"ץ שהגישה עיריית חדרה נגד תוכנית הומת"ל להקמת אלפי יחידות דיור במזרח בית אליעזר נדחתה. אתמול כונס דיון בתוכניות, שהיה סוער מאוד.
2 צפייה בגלריה
מזרח בית אליעזר. אלפי יחידות דיור?
מזרח בית אליעזר. אלפי יחידות דיור?
מזרח בית אליעזר. התוכנית מתקדמת
(צילום: אלעד גרשגורן)
ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, פוצץ את הישיבה שדנה בתוכנית הבנייה ואמר: "עוד בטרם הסתיים הדיון בוועדה, בתוכנית שתקבע את גורלה של חדרה, תושביה והמרחב כולו, הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה בדבר ההחלטה המקוממת לאשר להפקדה את התוכנית וכך נחשף כי כולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש".

2 צפייה בגלריה
ניר בן חיים
ניר בן חיים
ניר בן חיים. "יש שיקולים זרים"
(צילום: אלבום פרטי)

בן חיים הוסיף: "כל הצוות המקצועי של עיריית חדרה יושב בדיון שחשבנו שהוא רציני, לאחר שלמדנו את כלל הטיעונים, השמענו בכובד ראש כל טיעון וטיעון וקיבלנו מענה מזלזל. אני בספק אם איש הקשיב לנו ואז התברר מדוע. קיבלנו היום דוגמה חיה ומצערת למשקל שיש לשיקולים זרים בקביעת עתידנו כאן ובאופן שבו ננהל את חיינו בעשורים הבאים. מה שקרה מעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיון וקידום התוכנית ההרסנית. מדובר בתוכנית שתפגע אנושות בעתידה של חדרה ובאיכות חייהם של תושביה. מצער ביותר כי בשעה שאנו נלחמים על עתידנו כאן וכולנו עוסקים בחיזוק והגברת החוסן הלאומי, יש מי שבוחר לנצל מנגנונים כבדי משקל לשימושם האישי. העירייה מתנגדת בתוקף לקידום התוכנית משום שהיא נוגדת את תכנית הפיתוח של העיר, פוגעת במימוש תכנית אחרות ובעיקר בתוכניות התחדשות עירונית שכל המהות שלהן היא צדק חברתי. אמשיך להיאבק עד לסילוקה מהשולחן".

קראו גם:

התוכנית מתוכננת להיות בסמיכות לשכונת בית אליעזר הוותיקה המאופיינת בבניה צמודת קרקע ובעירייה חוששים כי קידומה יפגע בערכי טבע וכרסום במסדרון אקולוגי.