במרכז הרפואי הלל יפה ייפתח ב-1 בדצמבר "חדר אקוטי" - מרכז לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, שצפוי לספק מענה לתושבי האזור. המרכז נחנך בשבוע שבו מצוין בעולם היום למניעת אלימות בנשים ובמשפחה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר ריינס-כרמל (במרכז), שרעבי וספיר
ד"ר ריינס-כרמל (במרכז), שרעבי וספיר
ד"ר ריינס-כרמל (במרכז), שרעבי וספיר
(צילום: בית חולים הלל יפה)
קראו גם:
עד כה, נפגעי תקיפה מינית שהגיעו לבית החולים הופנו למרכזים ייעודיים מרוחקים, אולם עם פתיחת המרכז המקומי שזכה לכינוי הלנ"ה (הלל יפה למען נפגעי התקיפה המינית), ניתן יהיה לקבל את הטיפול גם בחדרה. המרכז יפעל בכל שעות היממה בחדר ייעודי אינטימי בתוך מיון נשים, ויספק מטריה של שירותים פיזיים ונפשיים לנפגעים, על ידי צוותים שהוכשרו במיוחד לצורך זה.
על המרכז אחראית ד"ר רנת ריינס-כרמל, רופאת נשים בכירה ומנהלת מיון נשים באגף נשים ויולדות של בית החולים, אליה חברו העובדת הסוציאלית נירית שרעבי, מרכזת התחום מטעם השירות הסוציאלי ומיה ספיר, אחות אחראית במיון נשים.
ד"ר ריינס-כרמל העומדת בראש המרכז הבהירה כי המרכז מטפל בפונים ובפונות, בטווח זמן של עד שבוע מהאירוע, אז יש עדיין סיכויים לאתר ממצאים פורנזיים שישמשו ראיות בבית המשפט במידת הצורך. "חשוב לנו להבהיר כי פניה למרכז חסויה, וכך כל הפרטים הנמסרים על ידי הפונים", הסבירה, "אין גישה לנתונים הנאספים לאף אדם מחוץ למרכז, ואנחנו נעשה הכול בכדי לכבד את הגוף ואת הנפש של מי שיבוא בשערינו".
עוד סיפרה, כי רק כ 10%-15% מהפונים למרכזים אלו הם גברים וכי עד כה, המרכזים הקרובים ביותר לחדרה היו בה"ח וולפסון מדרום ובני ציון בצפון. "החשיבות היא להנגיש את המרכז לאוכלוסיה ההולכת וגדלה מסביבנו כמו חריש והאזור הזה. יש גם שכיחות לא קטנה של תקיפות מיניות בחברה הערבית ביישובים הסובבים אותנו והמטרה היא לא לטרטר את הנפגעים, אלא לטפל במקום אחד בכל האספקטים, בצורה מכבדת", הסבירה. "פעם היינו שולחים לאבו כביר לבדיקה פורנזית, לבדיקה גניקולוגית בבית חולים ולפני כן היו הולכות למשטרה, ככה שבשל הטרטור הזה ועוד אחרי תקיפה, הרבה נשים היו מוותרות מלכתחילה על התהליך".
ד"ר ריינס-כרמל מדגישה כי קיימת חשיבות להגיע בשלושת הימים הראשונים או עד לפחות עד שבוע: "חשוב לפנות כמה שיותר קרוב לזמן האירוע, זה מאפשר לנו לטפל בנושא מניעת מחלות מין והריון וגם לאסוף ראיות פורנזית של די. אן.איי. אפשר להגיע דרך המשטרה אם הוגשה תלונה, אך גם דרך מיון נשים. פשוט להגיע, אין מחויבות בהגשת תלונה".
הפנייה למרכז ולמרפאת המעקב ממומנות במלואן על ידי משרד הבריאות והפונה לא יידרש להציג הפנייה מרופא או טופס התחייבות כספי מהמבטח הרפואי (טופס 17).
כל העדכונים - חדשות חדרה