עדן צולי מגבעת עדה דורשת ממשרד החינוך שירותים א־מגדריים במוסדות החינוך שלה, כדי לאפשר לטרנסג'נדרים במערכת החינוך להרגיש בנוח כשהם מבקשים להתפנות.
1 צפייה בגלריה
עדן צולי ובתה
עדן צולי ובתה
עדן צולי ובתה
(צילום: אלבום פרטי)
קראו עוד:
צולי, אם לטרנסג'נדרית בת 30, פרסמה בראשית השבוע מכתב גלוי ברשתות החברתיות לגורמים בכירים במערכת החינוך ובתוכם לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון וכתבה כי "אני אמא לבת טרנסית מהממת וחברה בכמה ארגונים ופורומים של הקהילה הטרנסית וגם בארגון 'הלביאות', אמהות ואבות לילדים טרנסים וטרנסיות. אני פונה אליכם פנייה דחופה: לילדינו על הקשת הטרנסית יש את הזכות לשירותים א־מגדריים. הם עומדים במצב בלתי אפשרי שהם אינם יכולים ללכת לשירותים התואמים את מגדרם", כתבה והוסיפה כי "לצערנו מנהלות ומפקחות אינן מאפשרות שירותים לא מגדריים בבתי ספר. זה פוגע בילדינו פיזית ונפשית מכיוון שהם מתאפקים יום שלם, או מבקשים מההורים לאסוף אותם באמצע היום כי הם לא יכולים להתאפק יותר. אני מבקשת להכניס לחוזר מנכ"ל באופן מיידי, דרישה לאשר בכל בית ספר שירותים רב מגדרים".
את מכתבה הפנתה גם לחברת הכנסת, עו"ד גבי לסקי, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, לטובה בן ארי, מפקחת על זכויות הילד במשרד החינוך, ולעו"ד ורד וינדרמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד.
לדברי צולי, בתה אמנם סיימה את לימודיה במערכת החינוך, אולם היא פעילה מאוד בקבוצות ופורומים של הקהילה הגאה ובזכות בתה היא עדה באופן יומיומי למצוקות התלמידים הטרנסג'נדרים: "ראיתי שבקבוצת הלביאות יש המון התכתבות בנושא השירותים והבעיות שזה יוצר לילדינו, נוצר מצב שילדים מתאפקים שעות ארוכות כי הם לא מרגישים שהם יכולים ללכת לשירותים בצורה שלא תביך אותם, כי בבית הספר מחייבים אותם להיכנס לשירותים לפי המגדר המקורי שלהם ולא העכשיווי. וגם כשזה קורה ההפך וטרנסג'רים נכנסים לשירותי הבנות או הבנים, יש הרמת גבות. מה אנחנו מבקשים כאן? בסך הכול תא אחד שיהיה כתוב עליו גם וגם. לא מסובך".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מתווה לבתי הספר דרכי פעולה למענים שיש לתת לתלמידים טרנסג'נדרים, בדגש על ההיבטיים הרגשיים והחברתיים. המשרד אף נותן תמיכה וליווי לבתי ספר שפונים לקבל סיוע בעניין באמצעות אנשי מקצוע מומחים מהמשרד".
לעדכונים: חדשות חדרה