בטקס מרגש, שלא הותיר אף עין יבשה, תרמו מתנדבי חדרה השבוע מכונת קרח ליחידת הכלבנים "עוקץ", להנצחת בת העיר ליאור עטון ז"ל, שנרצחה בשבת השחורה במסיבת הטבע בדרום.
2 צפייה בגלריה
הטקס המרגש. במרכז: אפרים, אביה של ליאור ז"ל
הטקס המרגש. במרכז: אפרים, אביה של ליאור ז"ל
הטקס המרגש. במרכז: אפרים, אביה של ליאור ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)
בתאריך 30/10/23 הייתה אמורה ליאור לחגוג את יום הולדתה ה-25. במקום זאת, במרכז הסיוע של "מתנדבי חדרה" בעיר, קיימו טקס לזכרה בנוכחות אביה אפרים עטון ונציגי יחידת הכלבנים והעניקו את מכונת הקרח.
על מכונת הקרח שתשמח את כלבי היחידה מתנוססת תמונתה של ליאור וכלבה יחד עם הכיתוב: "נתרם ליחידת העוקץ לכבוד יום הולדתה 30/10/23. לזכרה של הבחורה היקרה, אשר נרצחה בידי בני עוולה במלחמת חרבות ברזל, ליאור עטון ז"ל. נקטפה בדמי ימיה והיא בת 24".
לעטון ז"ל הייתה זיקה מיוחדת לכלבים ובשיחה שקיים חזקי מנת העומד בראש הארגון עם אביה אפרים, לאחר שנרצחה, עלה הרעיון להנציח אותה, באופן שקשור בבעלי החיים שכל כך אהבה.

2 צפייה בגלריה
ליאור עטון ז"ל
ליאור עטון ז"ל
ליאור עטון ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)

"בתאריך ה-30 באוקטובר, יום ההולדת של ליאור, ביקשתי מהמתנדבת שלנו אוריאנה קורקוס המדהימה, שעוטפת ומלווה את האב מאז הבשורה הקשה, להביא אותו למרכז הסיוע. הוא לא ידע לאיזה צורך", סיפר מנת. "הגיע האיש היקר הזה, אדם שבור, ישב על כיסא ובכלל לא זכר על מה דיברנו. שאלתי אותו אתה זוכר שדיברנו בשבוע שעבר ושאלתי מה יעלה בך חיוך ואתה אמרת שאתה לא מחייך והתעקשתי בכל זאת ושאלתי מה היה עושה טוב לליאור? השבת 'לעשות טוב לכלבים'. בדיוק בתזמון הזה, נכנסו אלינו למרכז הסיוע, החיילים מיחידת הכלבנות עם כלב חמוד ומיד התחילו דמעות".
בהמשך הוריד האב, את הבד השחור שכיסה את המכונה, חשף אותה וקרא את הכיתוב שמנציח את זכרה.

קראו גם:

"נחיל דמעות שטף את כולנו כשהוא קרא את הכיתוב, במיוחד ביום שהיה אמור להיות יום הולדתה ה-25", סיפר מנת. "האב סיפר לנו שהחלום שלה היה להתקבל ליחידת הכלבנים וכולנו בלי תכנון ענינו 'עכשיו היא ביחידה'. נציג יחידת מהעוקץ העניק לו מטבע כבוד של היחידה והאבא התרגש נורא וכך כולנו, לא נותרה עין אחת יבשה".