הסכם קיבוצי לשוחטי מפעל הוד חפר נחתם השבוע ומהווה פריצת דרך של הישגים תעסוקתיים לסקטור שוחטי המפעל, המונה 35 עובדים.
2 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם. שכר העובדים ישודרג
חתימת ההסכם. שכר העובדים ישודרג
חתימת ההסכם. שכר העובדים ישודרג
(צילום: אלבום פרטי)
ההסכם שנחתם לווה במשא ומתן ארוך בן כחצי שנה שהובילה הסתדרות מרחב חדרה שומרון, בראשות היו"ר איציק יצחקי ותוך ליווי צמוד של מזכירי האיגוד אלירז שדה ויאיר שעיבי.
להסכם שנחתם ביום שני ומיטיב משמעותית את תנאי השוחטים קדמו לא מעט דרמות. סקטור השוחטים פרש לזמן מה ועבר לחסות ההסתדרות הלאומית. בהמשך, שבו השוחטים לחסות ההסתדרות הכללית כגוף היציג שלהם, שבתיווכו ובמאמציו נחתם ההסכם. ההסכם הקיבוצי הוא לארבע השנים הקרובות ויצחקי הגדיר אותו כהסכם מצוין שמספק שקט תעשייתי לארבע שנים.

2 צפייה בגלריה
הוד חפר. הסכם לארבע שנים
הוד חפר. הסכם לארבע שנים
הוד חפר. הסכם לארבע שנים
(צילום: נמרוד גליקמן)

בין ההישגים לשוחטים בהסכם: שכר שעתי גבוה יותר על פי ותק העובד, דמי הבראה, חבילת נופש על סך 3,500 שקלים ולראשונה גם הכרה בוותק מקצועי. ההסכם נחתם במשרדי החברה בנוכחות, נציגי החברה, נציגי ועד העובדים ונציגי ההסתדרות הכללית. "עשינו את סקטור השוחטים במפעל יחידת מיקוח. בשלב מסוים הם עברו להסתדרות הלאומית שם סברו שיקבלו יותר, אבל הצלחנו להחזיר אותם להסתדרות הכללית שלנו כשאנחנו הגוף היציג שלהם ומעל חצי שנה שאנחנו במשא ומתן להגדלת השכר שלהם ולמען תנאים טובים בעבורם וברוך ה' ביום שני חתמנו הסכם מיטיב לארבע שנים", אמר יצחקי. "לשוחטים עבודה מאוד קשה ושוחקת, עליהם לעמוד בהספק שחיטות מסוים והכול בפיקוח הרבנות הראשית, כך שהיה צורך לפעול למען הטבת תנאי תעסוקתם. אני חושב שהגענו להסכם מצוין אחרי עבודה מאומצת של מזכירי האיגוד שלי אלירז שדה ויאיר שעיבי יחד עם כל הצוות וההנהלה. זה הסכם קיבוצי פורץ דרך ואני גאה בצוות שלי שמגיע להישגים נפלאים במקומות העבודה במרחב. אני מודה גם להנהלת המפעל ולוועד העובדים על שיתוף הפעולה המלא להצלחת ההסכם".

קראו גם:

יצחקי הוסיף ואמר כי בקרוב צפויות פריצות דרך בהסכמים חדשים לעובדים שאף פעם לא אוגדו במסגרת הסכם קיבוצי, גם בגופים וארגונים מוכרים בעיר ובאזור.